Inlägg från: Sannas Mamma |Visa alla inlägg
  • Sannas Mamma

10 dagar till bf , andra barnet, fler?

Har vart till bm idag (sista gången), och lillen låg väääldigt långt ner och var startklar sa hon å hon undrade hur jag kan få plats m mat för magen va så full! :P
    Ont som bara f-n i ryggen, och när han rör sig känns det som saker ska gå sönder i mig :( Har dock ändå vart ute på stan hela dagen med min dotter.. Hon åker till sin pappa på söndag, sen har jag tid för igångsättningsbedömning direkt på måndag morgon. Har små förvärkar i perioder.. Dricker oxå hallonbladsté å ligger på soffan nu. Är dock så rastlös att jag knappt kan va still fast allt gör sjukt ont! Lutar mot ett rejält fotbad med lite pedikyr mot kvällen iaf..Förutsatt att jag orkar få tag på fötterna! :P Vill ha rejäla värkar nu så jag slutar dampa så mycket å kan ta d lugnt istället :(

• Sannas Mamma

Typ sammalika som Surrih. V.40 idag.. Smååvärkar till och från men inget som påverkat vardagen. Nu mot kvällen däremot tycker jag att dom blir lite kraftigare.
    Testade med "färdknäppen" imorse å de enda som hände va att en pyttebit av slemproppen lossnade efteråt. Eftersom jag blir igångsatt på måndag vill jag va förberedd, så har faktiskt tagit tre st dulcolax tidigare ikväll. Känns bättre att vara "utrensad" innan har jag fått för mej. Haha.. Nu ligger jag nerbäddad med dagens femte kopp hallonbladste i alla fall och försöker slappna av, men de e såå svårt!!!
    Tusen tankar på allt och inget!

• Sannas Mamma

Skulle på igångsättning idag på fm, så jag lade mig rätt tidigt. Hade nästan inga känningar alls på hela dagen. När jag lade mig fick jag småvärkar, inte kraftiga alls men efter en halvtimme ca kom dom var 3-4e minut. Dom va dock så svaga att jag lyckades somna efter drygt en timme. Vaknade igen efter ca 1,5timme till med jättevärkar. Gick på toa och det var som jag tagit laxermedel. Värkarna blev samtidigt värre snabbt. Ringde bb och skulle komma in. Beställde sjuktaxi som skulle hämta oss efter 30 min. Då väckte jag min man som for upp som ett skott. Insåg dock efter ca en kvart att värkarna var för intensiva och det började trycka neråt för mycket, så min man fick ringa ambulans. Väl i ambulansen som körde i 170 fick jag krystvärkar nästan på en gång. Vi tog oss lite mer än halvvägs till bb när vi fick stanna vid vägkanten å då var lillefot ute! Låg alltså på rygg på britsen med benen knappt isär alls (hade inget val) och byxorna vid knävecken, helt utan bedövning, och han kom ut ändå. Men jag sprack inte ens å blödde inte mycket alls! Vi mådde båda så bra efteråt att jag tänkte åka hem idag, men det fick jag inte pga att jag går på blodförtunnande Men imorn tar jag min fina friska son och åker hem! Är så nöjd och lycklig fast det blev helt tvärtom mot vad jag tänkt mig. Det var bara att acceptera läget liksom! Min son heter Edgar och är 49cm och väger 3180g.

Svar på tråden 10 dagar till bf , andra barnet, fler?