-
Tack för peppen Fiiaa... Detta var precis vad jag behövde höra just nu ! Det är precis som de sa på mvc när jag fick mitt missfall.. Att det suger just nu men om sju år när jag ser mitt barn leka så kommer det inte spela någon roll om han/hon är sju år eller sju år och fyra månader gammal... Typ..Fiiaaa skrev 2014-11-01 11:06:38 följande:Vill bara säga att jag förstår känslorna så väl. Vi fick ju MF i v 10 i våras och det kändes så sjukt orättvist. Samma sak sen när månaderna gick utan nåt nytt plus på stickan när det verkade som andra bara, hoppsan, var gravida igen direkt månaden efter. Fyra månader efter missfallet så dök det dock upp, det där efterlängtade andra strecket. Och nu med lite distans var det ju inte alls särskilt lång tid. Så kram och kämpa på, rätt vad det är har du plussat igen och då ändras tidsperspektivet :)
-
Fortfarande ingen mens i sikte, och jag har massa symptom. Säkert bara kroppen som bråkar med mig. Sjukt okul att ha ömma bröst, ont i magen och illamående när jag troligtvis inte ens är gravid.. Men ja, hoppet är ju det sista som överger en säger man ju och sålänge inte mensen kommer så finns ju hoppet kvar..
-
Jaa lite så tänker jag också.. Testade ju negativt igår så tänkte vänta till typ tisdag eller onsdag innan jag testar igen.. (Även om jag föredrar att testa på helgen.. Men kommer aldrig kunna hålla mig till lördag..)grodansmamma skrev 2014-11-02 17:42:15 följande:Jag har haft lite molande mensvärk från och tillsist idag, min kropp spelar mig säkert ett spratt med.. :/ negativt test imorse, har dock bim om 4-5 dagar... så kanske kanske att det bara är för tidigt..
Hur ofta ska man testa? Jag vill ju helst testa varje dag men tar väl typ 48 timmar för hch-nivån att öka? Isf känns det ju rätt meningslöst att testa varje dag? -
Testade igen nu på morgonen och jag är verkligen inte gravid... Det är bara kroppen som luras och är konstig. Jag har bestämt mig för att lämna familjeliv ett tag. Det är inte nyttigt att bli så besatt av att bli gravid som jag har varit denna månaden. Jag läser typ alla "bli gravidtrådar" som finns samtidigt som jag läser trådar med folk som nyss plussat eftersom jag är helt övertygad om att jag snart kommer att vara en av dem. Inte nyttigt. Så jag önskar er alla lycka till och så hoppas jag att vi hörs om några månader igen när vi har plussat allihop!
-
Lyckades inte hålla mig borta så länge iallafall... :) är så nyfiken på hur det går för er andra.. Håller tummarna för er som har BIM snart!
-
Jag fick ju missfall i vecka 5 i oktober, det var bara som att mensen var några dagar sen.. Men då började jag blöda på en onsdag och på söndagen visade testerna negativt.. Så om du fortfarande har positiva tester och du började blöda så tidigt i graviditeten så skulle jag gissa att du fortfarande är gravid :) grattis isf! Man har så lite Hcg i början så det försvinner rätt fort om man får missfall tidigt ..emzerus skrev 2014-11-09 17:30:49 följande:
Jag plussade måndagen den 27 oktober på bim-5, ett svagt plus som såg ut så här:
Sen tog jag flera clearblue digitala test där det står gravid 1-2 (alltså gravid i v3-4).
I söndags kväll för en vecka sen började jag blöda o det höll i sig till i onsdags fm. Tyckte att alla gravtecken försvann men sen i fredags började jag må illa, har haft "håll" känsla i sidan av magen, molvärk o brösten har börjat spänna lite igen.
jag vet att gravtesten som jag tar nu fortfarande kan visa positivt men tog ett idag o det visade starkt plus...
Hade tagit flera sånna här tester precis efter blödningen o då visade det fortfarande svagt plus som på min första bild.
Kan det vara så att jag är gravid fortfarande? Eller är det normalt att testet ändå blir starkare fast det var ett missfall?
Jag ska till kvinnokliniken på måndag den 17 november, så det är en vecka kvar tills jag får göra ett VUL o jag blir ju galen att inte veta... :(
-
Åh, känner igen mig i det där.. Satt igår och lyssnade på en vän som hade ångest över vilken barnvagn hon skulle välja... Jag skulle göra vad som helst för att få stå och välja barnvagn! Satt och toklipade i bilen hem.. Men ja, försöker skaka av mig det och tänka positivt, men det är svårare denna månaden än tidigare.. Nu är iallafall mensen äntligen slut så till helgen börjar försökandet igen!joss82 skrev 2014-11-10 20:46:48 följande:
Ja, andra som blir/är gravida är tyvärr skitjobbigt.. Klart man blir glad, men ledsen också. Tillbringade helgen med en gravid och det känns jobbigt, framförallt nu efteråt. Nu kan hon åka hem och fortsätta vara gravid och jag åker hem och fortsätter längta :(
-
Håller tummarna för dig! Hoppas att mensen inte dyker upp och att tempsänkningen beror på nått annat..joss82 skrev 2014-11-11 08:02:27 följande:
Suck, om det inte är begynnande mensvärk jag har nu så är jag från månen eller nåt. Låg temperatur och mensvärk och möjligen lite brunt på pappret nyss. Ingen bebis den här gången heller alltså. Blir så ledsen...:(
-
Vissa dagar måste man bara få unna sig att bryta ihop och vara riktigt ledsen.. Annars orkar man inte starta om och börja försöka på nytt! Det är alltid skit när mensen kommer..joss82 skrev 2014-11-11 17:06:11 följande:
Gemensam deppklubb här då, för tillfället. Men det känns lite skönt det också. Min sambo säger mest (för att trösta oss båda) att ja men det går nog snart och annars kan man ju få hjälp. Men jag behöver mest hjälp att vara ledsen just nu, känner att jag stänger av mina känslor lite för mycket.
När jag var tokledsen i helgen så sa min man att "men tänk om du blir gravid denna månaden, då innebär det att du redan nu är gravid i vecka ett!" (Eftersom man räknar senaste mensens första dag). Jag vet inte om det muntrade upp mig särskillt mycket men det fick mig att skratta lite iallafall.. Jag är alltså i vecka två nu (under förutsättning att vi prickar ägglossnigen nästa vecka) haha! ;) -
Tror jag har äl om en vecka ungefär.. Ska börja testa med ältest i morgon.. Känns skönt att mensen är över och att man kan börja med försökandet igen..vinterros skrev 2014-11-13 07:01:21 följande:Tack för tipset, nu har jag laddat ner podcasten!
Tjejer hur går det för er, någon som närmar sig BIM?