• Sserena86

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Lotta1985 skrev 2014-10-28 14:21:55 följande:
    Tack!

Jag har ätit ppiller så länge så jag minns inte hur min cykel var innan....:-/ Jag tror dock den var ungefär som nu, dvs ganska oregelbunden.

Cykeln efter den på 44 dagar i somras köpte jag ÄL-stickor och testade 14 dagar i rad, jag fick dock aldrig ett starkare streck än kontrollstrecket även om man kunde utläsa en stegring och sen minskning i styrka, så svar; nej, jag har inte koll på ÄL. När det inte tog sig då heller så kände jag att jag nog inte vill hålla på och testa och gå in för det så mycket, helt enkelt för jag tror att jag spänner mig och tänker för mycket på det då. Det enda jag gör nu är att ha koll på vilken dag i cykeln jag är, det är såklart svårt att pricka ÄL då men under de två veckor där jag misstänker att det är som hetast så myser vi minst varannan dag. Jag har en app i telefonen som tar hänsyn till min oregelbundna cykel och enligt den så har jag en period på ca 2 veckor då ägglossningen sker någon gång då.

Jag vill så himla gärna få till det, allra helst igår, men jag känner mig själv och vet att om jag blir för fixerad vid detta så kommer jag bli så fruktansvärt orolig och besviken när det inte går vägen direkt. Så jag försöker ta det lugnt och inte tänka på det för mycket, även om det är svårt då det går emot min natur att inte helt och fulländat engagera mig i allt. smile5.gif

Jag har inte kontaktat gyn ännu, jag tänkte ge det ett tag till innan jag börjar agera, jag försöker intala mig att detta inte är något onormalt. Överallt läser man ju om att det är fullt normalt att det kan ta 1 år innan det tar sig. Jag har dessutom lite halvt fobi för allt vad gyn-undersökningar heter så jag drar mig lite för det.

Jag har inte läst igenom hela tråden ännu, hur länge har ni försökt som är här?
    Vi har försökt sen april. Blev gravid på sjunde försöket men det blev missfall typ direkt så nu är vi inne på åttonde försöket.. BIM 4:e nov.
  • Sserena86
    ammela skrev 2014-10-28 19:24:18 följande:

Här börjar det planeras bröllop, vi känner att vi inte kan pausa hela våra liv för att vi KANSKE blir gravida snart så nu kör vi på. Bröllop i början av september så än så länge finns risken/chansen att det kommer ett barn mellan, har inga problem med att vara gravid då jag gifter mig men vill inte heller stå där å riskera att en förlossning stoppar det eller heller ha en liten på 1-2 månader då man aldrig vet hur det går med något.

En chansning men känns skönt att få lite annat att tänka på också, i värsta fall så får vi skjuta bröllopet ett år framåt ;)

Jag tror att det är bra att få tänka på något annat än bara barnbakande.. Spännande med bröllop! Vi gifte oss också i september (fast förra året) det är en fantastisk månad att gifta sig i!
  • Sserena86
    Ellonbellon skrev 2014-10-29 20:26:01 följande:

Går i valet och kvalet om jag ska testa imorgon. Tror inte jag blev gravid denna gång heller men man vill ju så gärna känna den där lyckan! Har BIM på fredag så kan ju lika gärna vänta till på fredag och se om mensen kommer eller inte... Men jag vet inte. :(

Orkar inte bli besviken igen !!

Nästa gång jag hamnar i situationen att jag ska testa så kommer jag definitivt vänta till en helg! Kändes jättekonstigt sist att testa en måndagsmorgon, få plus, bli jätteglad, och sen ställa om sig helt och gå till jobbet o låtsas som ingenting! Skitsvårt! Testar man en fredagkväll eller måndag morgon så har man hela helgen på sig att smälta det och njuta :)
  • Sserena86

Åh jag är så dum! Hade ju bestämt mig för att absolut inte testa gravtest förrän nästa helg.. Men så skulle jag gå och duscha nu på morgonen och då såg jag mitt äl-test i badrummet och då tänkte jag att jag lika gärna kunde göra ett test och så kunde jag se resultatet efter duschen. testet visade en glad gubbe! Och jag har läst tusen trådar om att man inte kan använda äl-test för att se om man är gravid och att de kan visa felaktigt positivt, men det är klart att jag börjar hoppas och tänka massor! Känns som en evighet till nästa helg.. Oklart när BIM är men det borde vara nu på söndag eller på onsdag..

• Sserena86
    grodansmamma skrev 2014-10-31 08:29:31 följande:

Gå in på www.niomanader.se/ägglossningstester

Tack! Ska gå in där o läsa! Mannen bestämde i morse att han inte orkar vänta en vecka till utan vi kommer nog testa med ett riktigt gravtest i helgen..
  • Sserena86
    elilou skrev 2014-10-31 09:19:36 följande:

Jag beklagade mig här i onsdags över ett negativt test. Det visade sig att jag var ute för tidigt, för i morse stod det Gravid på clearblues digitala :D

Kan. Inte. Fatta!!!!

Stort grattis!!!
  • Sserena86
    grodansmamma skrev 2014-10-31 10:42:47 följande:
    Varsågod :)

När hade du bim?

Oktober verkar vara en bra månad, hoppas det blir det för mig med smile1.gif nu vill jag att dagarna ska gå lite fortare ;)
    Jag håller med :) hoppas det är en lyckomånad för alla oss! Här springer jag på toa stup i kvarten för att kolla om mensen kommit. Det känns lixom som att den är påväg att komma när som helst!
  • Sserena86

Jag hade lovat migsjälv att inte testa förrän nästa lördag, men mannen övertalade mig att testa idag för att han tycker att jag har varit "konstig". Testet var toknegativt :( åh jag är så ledsen nu! Varför skulle just vi få missfall och varför är inte vi ett av de där paren som har superlätt för att bli gravida efter missfall? Eller superlätt att bli gravida över huvud taget.. Såå besviken! Och det värsta är att innan så tänkte jag att det bara var några månader kvar tills vi kunde börja söka hjälp och se om det är nått fel på oss.. Men eftersom vi har blivit gravida en gång nu så är det 12 nya månader innan vi kan söka hjälp :( urs, tårarna bara sprutar.

• Sserena86
    grodansmamma skrev 2014-11-01 10:37:36 följande:
    Lider med dig! Håller med dig, det är så orättvist att en del som verkligen vill bli gravida och skulle bli bra föräldrar har så svårt qtt bli gravid, medan en del andra bara råkar bli gravida och inte kan ta hand om sitt barn sen.

men när har du bim? Kanske baea var för tidigt? Håller tummarna att mensen inte kommer och att du får ett plus! Kram
    Det är lite svårt att veta när BIM är eftersom förra blödningen var ett missfall och det är svårt att veta vilken dag man ska sätta som startdagen.. Men om jag räknar första dagen med rött blod så är BIM på onsdag.. Men idag utgick jag från att BIM är två veckor efter positivt äl-test för så brukar det vara för mig.. Och isf är BIM i morgon och då borde väll testet visa plus idag om det hade varit nått där... :(
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU