Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
Jag har ätit ppiller så länge så jag minns inte hur min cykel var innan....:-/ Jag tror dock den var ungefär som nu, dvs ganska oregelbunden.
Cykeln efter den på 44 dagar i somras köpte jag ÄL-stickor och testade 14 dagar i rad, jag fick dock aldrig ett starkare streck än kontrollstrecket även om man kunde utläsa en stegring och sen minskning i styrka, så svar; nej, jag har inte koll på ÄL. När det inte tog sig då heller så kände jag att jag nog inte vill hålla på och testa och gå in för det så mycket, helt enkelt för jag tror att jag spänner mig och tänker för mycket på det då. Det enda jag gör nu är att ha koll på vilken dag i cykeln jag är, det är såklart svårt att pricka ÄL då men under de två veckor där jag misstänker att det är som hetast så myser vi minst varannan dag. Jag har en app i telefonen som tar hänsyn till min oregelbundna cykel och enligt den så har jag en period på ca 2 veckor då ägglossningen sker någon gång då.
Jag vill så himla gärna få till det, allra helst igår, men jag känner mig själv och vet att om jag blir för fixerad vid detta så kommer jag bli så fruktansvärt orolig och besviken när det inte går vägen direkt. Så jag försöker ta det lugnt och inte tänka på det för mycket, även om det är svårt då det går emot min natur att inte helt och fulländat engagera mig i allt.
Jag har inte kontaktat gyn ännu, jag tänkte ge det ett tag till innan jag börjar agera, jag försöker intala mig att detta inte är något onormalt. Överallt läser man ju om att det är fullt normalt att det kan ta 1 år innan det tar sig. Jag har dessutom lite halvt fobi för allt vad gyn-undersökningar heter så jag drar mig lite för det.
Jag har inte läst igenom hela tråden ännu, hur länge har ni försökt som är här?