• joss82

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

frida-li skrev 2014-08-07 21:23:09 följande:
    Jag e också snustorr sen i förrigår. tror jag hade ÄL som du ungefär då fastän det är mycket tidigare än periodtracker appen räknat ut, nämligen att det ska va imorn.
    Jag har BIM 22/8 så det känns som en evighet dit. Nästa försök ska jag testa med ÄL-stickor tror jag, eftersom jag misstänker att min ÄL inte alls stämmer med hur kalendrar räknar ut. Sablars dyrt bara.
    Om du hade ÄL för ett par dagar sedan har du nog BIM tidigare än 22/8? Eller har du väldigt lång lutealfas?
  • joss82
    frida-li skrev 2014-08-07 21:46:41 följande:
    Egentligen har jag ÄL imorgon 8/8 eftersom jag har BIM 22/8 enligt ägglossningskalendrar. Jag har en cykel på 24-26 dagar. Men jag misstänker att jag har mycket kortare mellan mens och ÄL och alltså hade ÄL redan i måndags, kändes så. Ere det det betyder att ha lång lutefas? 
    Om du har en något oregelbunden cykel, eller i vilket fall egentligen, är det aldrig helt säkert med någon ägglossningskalender. Den räknar bara på ett genomsnitt av de månader du lagt in hittills och utgår ifrån att du har 14 dagar mellan ÄL och mens. Lutealfasen, perioden mellan ÄL och mens, brukar vara samma från månad till månad men är olika lång för olika tjejer. 12-16 dagar tror jag man brukar kalla helt normalt. Så för anteckningar över när du har ÄL och se vad du har för lutealfas ungefär, istället för att lita på en app. Kolla ÄL med stickor om du är osäker på när den är. Tips på vägen!
  • joss82
    frida-li skrev 2014-08-07 22:03:07 följande:

tack för tipset, definitivt stickor nästa månad! jag skulle säga att jag har en väldigt regelbunden mens. nästan uteslutande 25 dagar. det händer att det är 24 eller 26 dagar också. så har det varit i över två år nu sen jag slutade med p-piller.

Skönt för dig! Då gäller det bara att ta reda på hur lång lutealfas du har ????
  • joss82
    Fippla skrev 2014-08-07 23:24:58 följande:
    Ingen aning!! Hur vet man det egentligen?
    Väntar lite och ser om det kommer igång, annars kanske jag får göra ett test igen!
    Har känts i kroppen som om det var mens på gång, får se vad det blir utav det hela!!
    Hur har det gått för dig? Testat igen eller har mensen kommit?
  • joss82
    Fjällsippa skrev 2014-08-09 20:15:33 följande:
    Ok, jag förstår! Ja det gör jag med. Hittills har vi legat i stort sett varje dag mellan mens och mens men har hört att det kan vara för ofta så vi ska prova SMEP nu. Min man bara tittade på mig som jag var dum i huvet när jag föreslog det. Han har ingen aning om hur mycket olika teorier och grejer det finns kring detta. Han vet inte heller att jag skriver här, kan nog inte riktigt se poängen med det. "Vi kör väl på tills det blir nåt", säger han. Jag önskar jag kunde tänka så också!
    Min sambo vet inte heller i vilken omfattning jag skriver här. Men jag behöver det verkligen...
  • joss82

Jag dricker alkohol med måtta (1-2 glas då och då) före ÄL och efter ÄL i princip inte alls. Tror inte heller att det är någon fara egentligen, men känns bäst så. Om vi kommer få försöka väldigt länge tror jag dock inte jag kommer hålla på det lika strikt.

• joss82
    Sserena86 skrev 2014-08-09 23:14:36 följande:
    Haha! Det tror jag också! Här är det Två dagar kvar till BIM! Hur går det för er andra?
    Hur går det för dig? Mens? Plus? Inget av det?

Här är mensen igång för fullt så nu laddar jag upp för nästa försök. Känner att hoppet återvänt en aning efter en periods uppgivenhet.
  • joss82
    Sserena86 skrev 2014-08-11 17:05:03 följande:
    Jag hade spottings igår som jag alltid har dagen innan mens.. Så jg blev jätteledsen och uppgiven och berättade för mannen att det inte gick denna gången heller och sen satt vi och deppade en stund. Men sen så blev det måndag och nu har snart hela dagen gått utan att mensen har kommit. Bara en ytterst liten ljusbrun flytning. Min första mensdag brukar annars vara typ som ett Niagarafall. Men jag vågar inte börja hoppas än.. Min mens var en dag sen förra månaden också men då hade jag inte koll på min lutealfas, så denna månaden har jag utgått från att min lutealfas borde vara lika lång som förra månaden och då borde jag fått mensen idag. Jaja, jag och mannen har bestämt att vi ska göra ett test efter jobbet i morgon om mensen inte har dykt upp då.. Bara 24 timmar kvar tills dess..

När tror du att du har äl nästa gång?
    Spännande! Hoppas du är gravid!

Om det blir som vanligt får jag nog äl runt månadsskiftet. Om Apiforcen hjälper till lite kanske det blir tidigare, ska bli spännande att se.
  • joss82
    Fippla skrev 2014-08-11 22:26:25 följande:
    Har inte testat, vi ska göra det i veckan eller nästa. 
    Ingen mens dock!! 

Har inte mensen kommit i veckan så är det nog dags att testa igen!
    Tog ju ett för tidigt test förra gången så jag väntar ut det hela lite nu!
    Håller tummarna!!
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU