• Sserena86

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Diamant skrev 2014-08-21 13:02:19 följande:

Är det någon som har koll förresten på varför apparna säger att man är fertil 6 dagar innan ÄL? Rimligtvis då studier visat att spermien kan leva i livmodern i upp till 3 dagar innan så borde den ju visa att man är fertil 3 dagar innan ÄL.. Inte 6-7 dagar??

Jag tror att appen garderar sig. Att de lixom säger några dagar extra eftersom äl kan variera lite från månad till månad..

Jag var hos gynekologen och kollade upp ett cellprov som jag gjorde i våras som visade på lätta avvikelser. När gynekologen hörde att vi försöker bli gravida så passade han på att göra ett ultraljud och kolla att allt såg bra ut "där nere".

Besöket gick både bra och dåligt.. Dåligt för att han kunde se att jag har lättare cellförändringar så jag fick ta ett nytt prov som gjorde ont och nu blöder jag och det är inte så fräscht när man försöker bli gravid.. Det positiva var att allt annat såg normalt ut. Massor av ägg, två bra äggstockar, lagom tjock hinna i livmodern osv. Han trodde att om jag bara slappnat av lite och slutar med alla tester så kommer vi att bli gravida på nolltid.. Haha, man kan ju alltid hoppas!

Jag och maken ska på bröllopsresa om tre veckor så vi har bestämt att vi ite ska använda äl-tester förrän vi kommer hem därifrån igen.
  • Sserena86
    Diamant skrev 2014-08-21 13:37:34 följande:

När får du svar på det nya provet? Läskigt med cellförändringar! 

Grattis! När gifte ni er? Vart bär det av? :) Vi gifter oss nästa helg, utomlands! BIM är två dagar efter så blir skönt att tänka på något annat fram tills dess hehe..

Ja det är lite jobbigt.. men läkaren var väldigt bra på att lugna mig, sa att det var väldigt ovanligt att det var elakartade förändringar. Jag skulle få svar om en månad, men då är vi på bröllopsresa så jag räknar med att svaret ligger o väntar när vi kommer hem. Vi gifte oss för ett år sedan, men vi hade inte råd med bröllopsresa då (alla pengar gick till bröllopet) så därför firar vi ettårig bröllopsdag på bröllopsresan istället :) vi ska på en rundresa i Sydamerika. Ska bli väldigt häftigt! Lycka till på er stora dag! Kan tänka mig att du är riktigt förväntansfull. Är nästan lite avis på att du har dagen framför dig ;) det är den absolut bästa dagen i mitt liv. Man svävar som på moln hela dagen.
  • Sserena86
    BowserSchnauzer skrev 2014-08-22 18:15:02 följande:

Hej tjejer! Jag hoppar in i den här tråden igen, hade mf i 6+2 förra veckan och var och kollade hos gyn idag, behövde ingen skrapning men hade en cysta som troligen var rester av corpus luteum men dem ville kolla att den går tillbaka om 8v... Hade en annan cysta på andra äggstocken som ev kunde vara äl på G. Så bara att "ligga i igen" så att säga. Haft ett tidigt mf i 4+3 innan midsommar men detta jag fick nu kändes ju lite jobbigare eftersom man ställt in sig på att det skulle bli bebis. Men men, känts jobbigt i veckan men nu känner jag mig bara motiverad att bli gravid igen. Hade ju varit roligt om det kunde vara ett litet hjärta som slår på den där kontrollen... (man måste leva på hoppet)

Första barnet för båda, försökt sedan januari... Jag 28 mannen 34... :)

Fy vad tråkigt!! Men välkommen tillbaka! Hoppad att du blir gravid på en gång igen!
  • Sserena86
    Lisen84 skrev 2014-08-23 13:37:43 följande:

Hej.

Tänkte bara om någon kan hjälpa mig få rätsida på det här med ägglossning..

Jag fick äggviteflytningar i onsdags kväll, då dag 10 i cykeln. Sedan dess har det endast vart lite sparsamma flytningar, men inte typiska trådiga. Igår kväll fick jag en kraftig värk som varade några timmar, då dag 12. Men inga flytningar direkt. När har jag haft ägglossning?! På onsdagen då flytningen var eller vid smärtan i buken var 2 dagar senare?? Eller har den rent av inte varit än?? Jag har normalt ägglossning dag 14. Vi hade sex onsdag då flytningen var men nu är sambon bortrest så blir inget mer sexande på 1 v :(

Jag har ingen aning :/ har också en fråga om ÄL.. Får ni den typiska ÄL-flytningen den dagen ni har äl? Eller kommer den innan eller efter ägglossning? Jag tror jag har sån flytning idag men enligt appen så ska jag inte ha ägglossning förrän tisdag eller onsdag.. Använder inte ägglossningstest denna månaden för att jag inte ska stressa så mycket över bebisbakandet, men det är nästan mer stressande att inte veta!
  • Sserena86

Diamant: Oj vad spännande! Det låter ju faktiskt som att du har "riktiga" symptom och inte bara skengravidssymptom =) 

Jag och min kille träffades för snart tio år sedan. Men då var vi inte alls redo för barn. Först ville vi plugga och sen ville vi testa på att jobba utomlands och sen ville vi få en karriär i sverige och sen ville vi resa och sen ville vi gifta oss och sen bytte vi båda jobb och ja.. så har det rullat på. Nu har vi väll båda insett att det nog aldrig kommer att komma en perfekt tidpunkt för att skaffa barn så därför har vi börjat försöka nu. Sen så hävdar jag alltid att det är min biologiska klocka som har börjat ticka för just nu är jag gravid-galen! jag ser bebisar och gravidmagar överallt och typ det enda jag tänker på är hur och när jag ska bli gravid! För typ ett år sen tänkte jag inte på barn över huvud taget, eller, jag viste ju att jag definitivt ville ha barn någongång men det behövde absolut inte bli just precis NU! Ja, kroppen är konstig. 

• Sserena86

Hej allihopa! Nu var det längesen jag skrev något här.. För tre veckor sedan var jag hos en gynekolog och gjorde en fördjupad cellprovstagning eftersom de hittade en cellförändring i våras när jag var och lämnade ett cellprov. I samband med det så kollade gynekologen att allt såg bra ut eftersom vi försöker bli gravida. Gynekologen sa till mig att om jag bara slappnar av och tänker på något annat så kommer jag att bli gravid på nolltid så jag bestämde mig för att göra så. De senaste tre veckorna så har jag struntat i familjeliv och ägglossningstester och äl-kalendrar. Jag har druckit massor av kaffe, gått all in på kräftskivor, tränat och umgåtts med vänner och haft sex regelbundet men för att jag har varit sugen inte för att det har varit en "bra" tidpunkt i förhållande till ägglossning. Men det funkar ju inte ändå!!! Idag kom mensen, två dagar innan BIM, och nu sitter jag här hemma och deppar. Sjätte försöket misslyckades också, när ska det egentligen bli vår tur? Och varför lyckas alla andra i vårt kompisgäng bli gravida typ direkt??? :( :( ursäkta för långt inlägg.. Hur går det för er andra ?

• Sserena86
    Ellonbellon skrev 2014-09-07 19:55:01 följande:

Sseren­a86

Visst är det trist, man försöker med allt och inget funkar. :(

Denna månad testar jag clearblues ägglossningtest, det digitala som visar 4 dagar istället för 2. Eller något sånt. Har du testat det? Jag har testat "vanliga" tidigare, men är trött på att tolka linjer...

Jag har köpt spermietest (clearblue) idag... jag känner mig osäker och nervös, men som mannen sa om det nu är dåligt från hans sida kan vi lika gärna få veta! Men har inte riktigt fått klart för mig vad detta test skall visa, vi får se. Någon som har provat dessa?

Jag har bara använt cb digitala äl test som visar två dagar, tror jag kommer börja köpa den som visar fyra dagar denna månaden.

Mannen vill köpa sånt där spermietest och testa sig.. Eftersom allt verkar funka med mig så är han orolig att det är något fel på honom.. Försöker förklara att det inte är ovanligt att det tar mer än ett halvår även om båda är friska men han vill testa ändå.
  • Sserena86

Fy, känner mig lite deppig denna månaden. Det var lite extra jobbigt att misslyckas med försök nummer sex.. Nu har vi lixom försökt att bli gravida i över ett halvår.. Jag har två vänner som fick försöka längre än så innan de fick sitt plus.. Alla andra (6 st) fick sitt plus mycket tidigare.. Visserligen så har det slutat i missfall för flera av dem, men de vet ju iallafall att de kan bli gravida även om det ite gick vägen den gången. Min man tycker visserligen att han hellre väntar en månad extra och slipper vara med om ett missfall, och det är ju sant.. Men ja, de här mensdagarna är sjukt jobbiga.. Vill bara att mensen ska försvinna så att vi kan börja försöka igen.

• Sserena86
    Diamant skrev 2014-09-10 21:58:08 följande:

Vi kör mest spontant under resten av månaden men runt ÄL planeras de bästa dagarna fram och då varannan dag (varje dag om det går men vill inte att det ska bli för mycket press för min man iheller).

Hur gör ni?

Beklagar Lavelii :(

Förstår att det är tungt, hoppas du kommer tillbaka på banan igen snart!

Vi har lite svårt att få ihop livspusslet kring liggandet så vi försöker köra fyra dagar irad precis kring ägglossning och sen resten av månaden blir det typ ingenting eller på sin höjd en gång i veckan,. Har lagt in som krav att vi denna månaden ska testa o ha sex varannan dag hela cykeln.. Vi kanske har haft för lite sex, det kanske är därför det inte har tagit sig innan.

Fyy vad tråkigt lavelii! Hoppas att mensen kommer igång snabbt så att ni kan börja försöka igen!
  • Sserena86

Grattis diamant! Vet att jag inte är så aktiv här längre och skriver, men jag följer er andra och jag är så glad för din skull! Det var verkligen din tur nu! Stor kram!

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU