• Manda84

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Grattis till er som plussat sen sist jag kikade in här! :D

Själv är jag på ÄL+6, BIM-9....denna eviga väntan!! Vi fick till det tre gånger under mina fertila dagar..vi har använt oss av cb äl-test med dubbel hormonindikator -kanon! Två av våra försök bör ha hamnat precis på "var sida" av ÄL om ni förstår, där jag var "maxfertil".

Jag har en skön feeling denna gång. Känner mig svullen i magen och har smått ömma bröst. Det har även ilat/stuckit i magen ett par gånger i följd. Antagligen är det bara inbillning pga för tidigt, men när KAN man börja känna symptom? Och när som tidigast KAN man få ett plus om det nu skulle vara så?

• Manda84
    TootsieRoll skrev 2015-08-06 22:19:13 följande:

Hej igen! Tack Nenna9 för ditt svar! Försökte citera men hur jag än försöker så blir det fel inlägg som citeras.. Jaja.

Tack för goda råd! Jag avvaktar med att testa till nästa vecka, men det är ju inte lätt alltså! Har inga känningar alls i brösten, men det sticker och drar i livmodern/äggstockarna och ner mot ljumskarna. Försöker att inte tänka så mycket men vad svåååårt det är. 

Vi har som sagt inte aktivt försökt skaffa barn, bara kört utan skydd. Men nu är min bästa kompis gravid (extremt oplanerat, men hon har bestämt sig för att köra på) så klart man är sugen på att synka.

Jaja, tiden får utvisa :)

Kram!

Vi synkar lite du och jag, jag är på bim-7 idag! Jag känner flera symptom (men säkert inbillning pga VILL så mycket!????)

Känns som en evighet tills man får veta!

Håller tummarna för dig! ????????
  • Manda84
    TootsieRoll skrev 2015-08-06 22:19:13 följande:

Hej igen! Tack Nenna9 för ditt svar! Försökte citera men hur jag än försöker så blir det fel inlägg som citeras.. Jaja.

Tack för goda råd! Jag avvaktar med att testa till nästa vecka, men det är ju inte lätt alltså! Har inga känningar alls i brösten, men det sticker och drar i livmodern/äggstockarna och ner mot ljumskarna. Försöker att inte tänka så mycket men vad svåååårt det är. 

Vi har som sagt inte aktivt försökt skaffa barn, bara kört utan skydd. Men nu är min bästa kompis gravid (extremt oplanerat, men hon har bestämt sig för att köra på) så klart man är sugen på att synka.

Jaja, tiden får utvisa :)

Kram!

Vi synkar lite du och jag, jag är på bim-7 idag! Jag känner flera symptom (men säkert inbillning pga VILL så mycket!????)

Känns som en evighet tills man får veta!

Håller tummarna för dig! ????????
  • Manda84
    TootsieRoll skrev 2015-08-08 00:00:09 följande:

Tack snälla! Håller tummarna för dig med! Hur länge tänkte du hålla dig innan du testar? :)

BIM -6 idag så vi borde ha precis samma! Heja oss och våra inälvor! Haha ;)

Jag har testat varje dag typ! :) jag VET ju att det är onödigt men har massa stickor hemma så kan inte hålla mig :) får nog börja hejda mig dock, tills iaf onsdag kanske? Du?

Ja heja oss! Vore så himla perfekt med en aprilbebis av massa anledningar.
  • Manda84
    emzerus skrev 2015-08-09 14:28:50 följande:

Är i v 4+5 och idag blöder jag, klarrött blod med strimmor/klumpar i... Gråter av förtvivlan o oro!!! Är detta alltså vårt 3e missfall som är på gång? Jag orkar inte mer :(

har ringt 1177 men hon gav mig inge hjälp alls utan sa att jag får avvakta några veckor o se om det är missfall eller inte :(

Har ju tid för VUL den 28 aug men så länge klarar jag inet av att vänta! Ska ringa imorgon o hoppas att få tid senare i veckan åtminstone- frågan är ju vad som går att se så tidigt OM det ens finns något kvar att se?!

Neej vad jobbigt!! Håller alla tummar för dig! <3
  • Manda84

Ännu en månad med besvikelse! :( Idag kom mensen, en dag för tidigt. Andra månader har jag kunnat hålla humöret uppe någorlunda, men idag är jag så jävla ledsen! Det bara KÄNDES så rätt på alla sätt denna gång. Jävla mens och jävla kropp!! Tror aldrig det kommer bli vår tur :(

Hoppas det är mer positivt hos er andra :)

• Manda84
    TootsieRoll skrev 2015-08-14 08:00:58 följande:

Hjälp! Vad tror ni?? BIM +1

Absolut!! ????

Visst är det en linje där bakom!

Jättegrattis till dig! ????????????????
  • Manda84

Vet inte vart alla frågetecken kom från :)

Superglad för din skull! Hoppas allt går bra nu, men det gör det säkert :)

Jag blöder som aldrig förr (bokstavligt talat) och kan inte låta bli att fundera över vad det kan bero på.... Annars är humöret bättre igen efter gårdagens besvikelser. Skam den som ger sig! :)

• Manda84
    TootsieRoll skrev 2015-08-14 10:20:46 följande:

Haha, livet är ett enda stort frågetecken!

Usch för att blöda. Har du ont också? Är det första bebin ni siktar på? (Önskar jag hade bättre koll på tråden och dina inlägg) <3

Jag känner mig verkligen inte gravid, så vågar inte tro på det riktigt ännu.. Det är ju inte ens ett plus egentligen. Svag skugga bara.. Men kanske!

Hur går det för dig?

Vi siktar på första barnet ja. Har kört oskyddat i ca 4,5 år (!!!), "planerat" efter ungefärlig ÄL i ca ett år, och sedan jul 2014 har vi kört ÄL-test varje månad. Dock är det inte varje månad vi får till det, då sambon jobbar i Norge ganska ofta, och är då borta nån vecka i sträck. Han borde vara hemma vid nästa ÄL dock så vi satsar på majbebis nu :)
  • Manda84

Gaaaah!

Jag måste få ventilera!

Jag har börjat med natural cycles plan för en dryg månad sen, och tack vare appen gjorde jag ÄL-test tidigare än jag annars gjort. Så jag VET att vi prickade ÄL denna gång. (Clearblue ÄL-test också)

I två dagar nu har jag haft spända bröst och känt mig lätt illamående. Har tänkt att det är inbillning men ikväll orkade jag inte hålla mig längre. Tog ett grav-test (bim-3 efter två koppar kaffe och bara tre timmar efter senaste kiss, så absolut inte optimalt)

Det är ett streck!!!!!!

Så svagt att det bara skymtar vagt i vissa ljus, så jag är rädd att det bara är önsketänkande och inbillning, men jag TROR det kan va nåt!!

Första gången efter lång tids kämpande isåfall - snälla, håll en tumme för oss! :)

• Manda84

Jag gjorde ett test till, bim-2, och det ser precis likadant ut. Är så rädd att det bara är spökstreck!

Det går ju inte att fota så det syns bra, men ser ni?

Tack för peppen också, hoppas det går vägen för oss allihop! :)

• Manda84

Tack alla! <3

Jag testade med ett par test av olika märken fredag kväll och lördag morgon, och det har varit mer eller mindre tydliga streck på allihop.

Dock verkar lyckan ha varit kortvarig för i förmiddags började jag blöda. Inte som en vanlig mens. Vanligtvis är det bara pyttelite i två dagar, "vanligt" den tredje för att sedan avta och sluta dag fyra eller fem. Nu körde det igång rejält som dag tre på en gång. Och still going VERY strong.

Jag väljer att tro att jag blev gravid men att jag fick/får ett tidigt missfall. Och just nu känns det som en vinst i sig - då vet jag iaf att vi KAN få barn, och det är stort efter alla dessa försök!

• Manda84
    lilleskutt86 skrev 2015-10-10 20:36:25 följande:

Jag fick exakt samma igår och har nu läst på! Ett svagt plus på CB är ett plus! CB reagerar endast på hcg vilket endast ger utslag vid graviditet! Men man vill ju gärna ta ett digitalt så man får svart på vitt ändå såklart :)

Stort grattis! :)

Nu verkar det ju inte gå vägen för mig ändå, men jag håller alla mina tummar för bättre lycka för dig! :)
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU