Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
Grattis till plusset :)
Grattis till plusset :)
Hej!
Kan någon vänlig själ försöka förklara för mig, enligt appen är det äl på onsdag. Enligt monitorn är det hög fertilitet (inte maximal).
I går fick jag äggviteflytningar.
Jag har googlat, har jag misst äl? Jag förstår inte alls. Känner mig jätte ledsen :(
Jag son trodde monitorn hade koll.
Är det någon annan som har äggviteflytningar innan äl?
Tack Malin !
På dag 8 och på dag 10 har vi nu fått till det, idag är dag 11. Enligt appen har jag äl på onsdag.
Vilken dag började din cykel? Hur lång har du?
Min började fredagen den 18;e.
Nej :( stackare !
Varför blir det så här, lider med dig.
Kram !
Nix inte Max än, köpte digitala tester idag. Tänkte dubbel kolla. Har haft hög sedan dag 8:a
Förra månaden gjorde vi ett halvhjärtat försök, jag hade inte läst på något alls och jag hade inte koll på läget.
Jag tror jag har lång lutefas, mera än 14 dagar, undra om det kan ställa till det?
Den här månaden har jag ätit vitaminer, folsyra minskat på kaffet.
Jag tog ett digital test nu ifrån CB !
Glad gubbe.
Tänk om jag aldrig uppnår maximal fertilitet?
Ni som använder digitala CB test? Kan de strula? Händer de att de visar fel?
Har sagt till maken att ikväll blir ! Kom hem ! ;)
Grattis fjällsippa !
Grattis Fr1da :)
Gud vad kul ! Grattis :)
Hej på er.
Jag väntar och hoppas att mensen håller sig borta. Bim den 15/8.
Hur känner ni ett par dagar innan mens?
Jag blir alltid dålig i magen och får väldigt vattniga flytningar eller vattnigt sekret.
Jag med :(
Nu vill jag bli kollad. Tips på hur jag ska göra?
Ringer jag 1177 och ber att få boka en tid? Eller ringer jag till kvibnohälsan där jag bor och vill boka en tid?
Idag ringde jag till kvibnohälsan för att boka en tid för genomgång. Hon började ställa frågor. Jag fick berätta att vi inte använt preventivmedel på 5 år. Samt att vi under en period verkligen försökt med monitor och med äl stickor. Varken jag eller maken har barn sedan innan. Sen fråga hon om min vikt. Då hade jag över 30 i BMI och var inte längre väli
Välkommen!
Fick inte ens boka ett informationsmöte. Då en gyn undersökning eller råd och hjälp. Det var kalla handen !
Det var via landstinget. Det var verkligen kalla handen.
När jag försökte förklara att jag nyligen gått upp i vikt och tidigare vägt under 30 i BMI så sa hon att jag var välkommen att ringa när mitt bim var längre. Ska tillägga att det är ca 10 kilo för mycket, alltså inte 40 kilo för mycket.
Jag är lång, jag är bred har stora fötter, breda handleder och tjocka vader.
Det var även 8 veckors väntetid, så om hon hade sagt att jag skulle försöka gå ner några kilo innan mötet, så hade det varit en sak.
Jag förstår att de inte utför IVF på överviktiga och att möjligheten är bättre för en normal viktig person.
Men jag ville få en undersökning, en början och stöd !
Jag har gråtit så mycket idag !
Tack för alla värnade ord. Vilka fina människor ni är ! Tack !
Idag är jag mera målfokuserad. Jag har bestämt mig för att fokusera rätt, jag tar det som en pekpinne. Jag behöver gå ner i vikt. Jag ska inte banta utan få in bättre rutiner.
Jag tänker ta kontakt med en privat gynekolog.
Åter igen tack. Ni är fantastiska :)
Hjälp !
Jag är på dag 12 i min cykel och jag får inget utslag på varken CB digital och min monitor säger låg fertilitet.
Började med rosenrot och bidrottninggele den här månaden. Fick uvi och äter antibiotika.
Vad tror ni'? Varför får jag inte utskag om äl?
Har haft tjocka äggviteflytningar.
Vad roligt att så många har varit ihop i 10 år. Vi med, vi gifte oss i juni i år och har som många andra här, satsat på jobben, köpt hus, rest och nu börjar det känns att vi är redo för en ny fas i livet. Vi eller jag är också orolig att något kan vara fel. Detta är det 2:a försöket. Har köp en monitor och får utslag på äl.