• emzerus

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Jag fick missfall i v 5 nångång men skrapades inte först v 10 då jag tillslut efter många sjukhus-vändor fick missfall konstaterat. Detta var den 5 december... när kommer mensen normalt tillbaka efter en skrapning? Förstår att det kan vara individuellt såklart... men är såå otålig! Vill bara att allt ska fungera så vi kan försöka igen!

• emzerus
    Fiiaaa skrev 2015-01-04 20:20:13 följande:
    Hej! Förstår så väl frustrationen, jag fick mf i v 10 i våras. Då fick jag tillbaka mensen precis på dagen som i min vanliga cykel (dag 26 efter mf), MEN däremot uteblev den helt månaden efter. Oerhört frustrerande naturligtvis.men därefter kom den igång i fas precis som innan och då blev jag gravid direkt igen, är i vecka 20 nu! Kändes sjukt segt och långt när mensen strulade i somras, men nu i efterhand med lite perspektiv gick det ju faktiskt rätt snabbt att bli gravid igen. Lite pepp :)
    Tack för att du svarade!! Jag hoppas så att det bara kan få bli vår tur nångång! Och det är nog sant som du säger...att när jag väl blickar tillbaka så kommer jag ändå tycka att det gick hyffsat fort (eller ja jag hoppas att det kommer vara så iaf). Tack för pepp iaf :)
  • emzerus
    Fiiaaa skrev 2015-01-04 20:20:13 följande:
    Hej! Förstår så väl frustrationen, jag fick mf i v 10 i våras. Då fick jag tillbaka mensen precis på dagen som i min vanliga cykel (dag 26 efter mf), MEN däremot uteblev den helt månaden efter. Oerhört frustrerande naturligtvis.men därefter kom den igång i fas precis som innan och då blev jag gravid direkt igen, är i vecka 20 nu! Kändes sjukt segt och långt när mensen strulade i somras, men nu i efterhand med lite perspektiv gick det ju faktiskt rätt snabbt att bli gravid igen. Lite pepp :)
    Räckte visst med att skriva om det här, för igår kväll kom mensen :) Hoppas att äl funkar som det ska också :)
  • emzerus
    Fiiaaa skrev 2015-01-05 23:00:28 följande:
    Härligt! Då är du igång igen :) håller tummarna!!
    Tack :)
  • emzerus
    Fiiaaa skrev 2015-01-07 17:29:25 följande:

Hej allihopa! Vi var på RUL idag och fick tyvärr värsta tänkbara besked. Fostret saknar skallben, har ingen möjlighet att överleva, och vi måste nu göra en abort nästa vecka, vecka 21. Så nu är det bara att ta sig igenom det här så att vi kan börja jobba mot nästa plus. För jag tänker fasiken inte ge mej! Återkommer när mensen är tillbaks och vi kan börja försöka igen

Nej fy vad orättvist!!! :( STOR KRAM till dig!!! Hjärta
  • emzerus
    Leonas skrev 2015-01-08 21:21:09 följande:

Har inte lyckats skrämma fram mensen ännu, bim +1, spännande! Om ingen mens kommer imorgon, så kommer jag gravtesta på lördag :)

Håller tummarna för dig också Solros! <3

Håller tummarna :)
  • emzerus
    Leonas skrev 2015-01-10 15:35:03 följande:

Hm. Bim +3 och negativt test. Är sjuk med feber nu så kanske kroppen inte orkat veva igång mensen än då. Attans, hann ju börja hoppas ;)

Du kanske är låghormonare :)

Brukar mensen i vanliga fall vara regelbunden så finns ju fortfarande chansen kan jag tycka!
    Håller tummarna iaf :) Krya på dig nu också!!
  • emzerus

Tiden fram tills ÄL går ju sjukt segt!!
    Hade min första mens efter missfallet den 4-7 januari och borde ha ÄL veckan som kommer nu. Ska testa med ägglossningsstickor för att se...

Bebis-längtan är större än nånsin o det skrämmer mig nästan!! Försöker tänka att "det kommer när det kommer"...men helt plötsligt sitter jag iaf o inreder barnrum o tittar på bebiskläder o planerar för framtiden med en liten bebis.

• emzerus
    Leonas skrev 2015-01-12 14:03:38 följande:
    Skönt att det börjar rulla igång igen emzerus :)

Jag håller med dig om drömmandet också. Hade ju just själv gått in för tanken att när det blir då blir det, men nu sitter jag här på bim +5 och googlar allt i barnväg igen.. ;) det blir att gravtesta till helgen igen om inte mensen hunnit kicka igång till dess :)
    Tack, ja det känns jätteskönt :)

När t.o.m mensen är sen så förstår jag att du googlar o drömmer :) Brukar din mens vara regelbunden i vanliga fall?

• emzerus

Jag fick positivt ägglossningstest idag på dag 11 i cykeln. Är det normalt även om nästa mens inte beräknas komma först i början av februari? Ca 1 eller 2 februari.

Tiden mellan äl o mens blir ju mer än 14 dagar. Men det kanske är okej ändå?

Någon som vet?

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU