Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
Kram till dig Ellonbellon och j***a menshelvete!
Kram till dig Ellonbellon och j***a menshelvete!
Alltså, jag mår verkligen jättekonstigt. Framförallt har jag alltmer av någon form av yrsel. Inte så att det snurrar, men en rätt obehaglig känsla i hela kroppen som närmast kan beskrivas som yrslig. Matt. Känner mig illamående till och från och det spänner i magen till och från. Känns nästan som att jag är på väg att bli magsjuk, men med ett mycket mer långsamt förlopp. Tänkte träna igår kväll, men insåg att min kropp inte alls var i skick för det. Hmm. Om jag inte är gravid så känns det som att jag är sjuk på något annat sätt.
Fick ett positivt äl-test idag, på dag 7 i cykeln. Helskumt. Var ju tvungen att testa med ett grav-test också men det var negativt. Fortfarande...
Jag åt bidrottninggelé förra månaden och fick tyvärr min längsta och konstigaste menscykel hittills. Är fortfarande lite osäker men verkade inte som att den resulterade i graviditet heller.
Idag har jag massa ägglossningsflytningar på dag 25, hur är det möjligt??? Kroppen spelar spratt, fattar ingenting..
Kan man ha så sen ägglossning? Har haft mellan 34-45dgr de 3 senaste månaderna. Hade ett missfall i april. Men kanske man kan ha en sen ägglossning då jag haft en lång menscykel nu de senaste månaderna, eller?? Vad tror ni?
Så trött på min krånglande kropp just nu. Efter min konstiga lilla mens förra helgen har jag haft diverse gravidsymtom som yrsel, illamående, spänd mage och ömtåliga bröstvårtor. Fick massa äl-liknande flytningar direkt efter mens och har fått positiva äl-test sedan i torsdags (fyra dagar!). Det har aldrig hänt förut. Negativa grav-test senast i morse. Hoppas gyn-besöket i morgon kan klargöra ett och annat.
Alltså ju mer man GOOGLAR/LÄSER desto GALNARE blir man?!?!?! :-P
Kan någon hjälpa?
I måndags (dag13) hade jag ägglossnings sekret. Tänkte att nu är det dags.
Gick till gyn på tisdagen (dag14) då var äggblåsan ca15mm.
Läkaren säger på dag 14 av bedömning på äggblåsan, att snart är det ägglossning, kanske till helgen..
Men jag trodde ju jag hade det då...!
Jaha..
Hem o tog äl-test - lika starka streck!!
Så då innebär det att jag ska ha ägglossning inom 24-36h.
Men! Överallt där jag läser står det att blåsan bara växer 1-2mm per dag!
Och att de ska bli mellan 20-25mm upp till 30 innan de släpper...
Kan äggblåsan ha släppt trots att den var så liten som 19mm?!
Jag menar LH stegringen kan väl inte vara missvisande?
Har inte haft stegring sedan i onsdags...
Snälla hjälp!Blir galen!
Förlåt om jag är jobbig, men har ingen annan att fråga!
Jag ska vara hos gynekologen om en timme. Så nervös!!! Tänk om hon säger att jag aldrig kommer kunna få barn ?????