Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU
Bim idag och negativt test... bara att vänta på mensen nu då... :/
Bim idag och negativt test... bara att vänta på mensen nu då... :/
Har varit hos gyn idag och det verkar som att jag eventuellt inte har någon ordentlig ägglossning, eftersom jag har alldeles för låga progesteronvärden (7 och 15 i två olika cykler). Får utslag på äl-tester, äl-flytningar och en viss temphöjning men det verkar som att det kanske är så ändå. Hon sa att hon träffat en hel del som får utslag på tester men ändå inte har äl. Så nu har jag fått pergotime utskrivet. Känns både och. Hoppas lite på att vi nu hittat "problemet" och att pergotime kommer hjälpa men känner mig ändå tveksam till om det verkligen är så. Återstår att se, håller tummarna. Någon här med liknande erfarenhet??
Jag lever precis som vanligt.. Första månaderna drog jag ner på kaffe och alkohol men nu när det har tagit så lång tid så lever jag som vanligt.. Försöker undvika alkohol mellan äl o mens om det går.. Men snart är det ju julfest-tider på jobbet o så o då kommer jag nog dricka som alla andra..
--> Lavelii, ja är ny på det här med att tempa men läste precis på FF att man sett att en dk trfasisk tempkurva kan ses vid graviditet. Dvs att det finns två små dippar. Men antar att det beror på när DPO man får dippen. Är det nära BIM så kanske det är menstecken trots allt.
Jag började faktiskt mest tempa för nyfikenhetens skull. Inte så mkt för att jag tänker att jag ska bli gravid med metoden...Men sen när man "kommer in i det" lite mer så märker ju jag att det blir ytterligare något att "tänka på" i denna process! Maken hemma är nog inte så insatt i varför jag tempar. Vaknar så många timmar före honom att han inte märker det ändå.
På tal om det så lämnar jag faktiskt sängen och tempar. Går typ 5-6 steg till toaletten eftersom vår temp piper till när den är klar... Räcker med att väckarklockan redan "stör" makens sömn, vill inte lägga till ytterligare ett pip haha... Så visst mitt tempande kanske inte är helt korrekt och riktigt då de skriver att man ska tempa INNAN man lämnar sängen... Men hur mkt kan de skilja egentligen?! Inte så att jag gör gymnastik på vägen.. haha