• Ia85

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Hey!

Hoppas att det är okej att jag hoppar in här :)

Både jag och min sambo är 29. Nu längtar vi så otroligt mycket efter en liten bebis. Vi har försökt i 4 månader men egentligen bara gjort 3 riktiga försök då vi båda var sjuka en månad.

Har precis börjat få min mens denna månad. Trodde faktiskt att jag kanske var gravid denna gång då mina bröstvårtor var väldigt ömma. Men tydligen så är det PMS...Hmm. Man blir alltid lika ledsen men som tur är har jag en stöttande sambo som först blir lite ledsen men sen säger att vi får försöka ännu mer nästa månad :)

Jag har även varit hos en väldigt trevlig gyn bara för att kolla så att allt funkar som det ska. Hon gav mig fina besked och tyckte att vi skulle slappna av och ha sex varannan dag så skulle det bli bebis :) Jag kan såklart ändå inte slappna av ändå men men :P

Och GRATTIS till alla plus! :D

• Ia85
    Diamant skrev 2014-08-21 20:31:27 följande:

Välkommen Ia! 

Skönt att ha fått grönt ljus från gyn :) 

Tack!

Ja, det känns väldigt skönt :)

Jag har läst hela tråden men kan tyvärr inte minnas exakt vart i verkstaden du är? Har du hållit på länge?
  • Ia85

Får jag fråga hur ni gör med mensstart i era appar om ni har små blödningar i ett par dagar innan mensen sätter igång på riktigt. Väntar ni och klickar i den dagen då ni blöder rikligt eller startar ni vid första droppen?

• Ia85
    Diamant skrev 2014-08-22 10:49:56 följande:

Vi är väl på 4e seriösa försöket, innan dess körde vi på "oförsiktighetsmetoden" sen nyår ungefär hehe. Vi tänkte att händer det så händer det men självklart kunde man inte hålla sin förhoppningar till att bara vänta och se utan blev mer och mer besviken för varje mens som kom så då började vi med appar och räkna ut ÄL och nu är det full verkstad! :P 

Missade tyvärr dagen för ÄL som var i måndags då vi haft så himla fullt upp (gifter oss nästa helg så det är MASSOR att göra) men hoppas på att man har så gynnsamt förhållande att de lilla simmarna kanske lyckades ändå hehe! 

Har BIM en-två dagar efter bröllopet så förhoppningsvis kommer jag inte behöva tänka så mycket på detta under den tiden! Har haft mensvärk, fast inte ont utan mer molande, sen ÄL och det brukar jag inte ha men hjärnan spelar en rätt bra spratt när man hoppas på något VÄLDIGT mycket ;) 

Vilken/a appar kör du med och har du testat ÄL-stickor eller att ta tempen? 

Skriv in den dagen då mensen börjar på "riktigt" men gör en notis om vilka dagar du hade småblödningar så kan du se ett mönster efter några månader och kan räkna ut ÄL och se andra avvikelser :) 

Åh, grattis till den kommande bröllopsdagen! :D

Man behöver ju inte pricka in precis äl dagen. Gäller bara att ha sex runt om kring äl som jag har förstått det :) Skönt att du slipper känna efter allt för mycket precis innan bim. Det är den värsta tiden på hela månaden. En av dagarna innan bim är lika lång som en vecka.

Jag använder love cycle. Den appen är helt okej. Litar inte på när den säger att äl är, har den mest till att följa mönster med blödningen och andra symptom. ÄL stickor har jag använt en gång bara för kolla om jag hade äl. Tänkte köra med äl stickor kommande månaden. Hoppas på att det ska hjälpa till så man verkligen kan pricka in den :D
  • Ia85

Diamant:

Vi förlovade oss i maj och hade planer på att gifta oss nästa år. Tror dock att vi skjuter på det ett år till om det är så att vi blir gravida nu.

Jag trodde att mensen kom igång för fem dagar sedan. Kom pyttelite blod i två dagar sen inget i två dagar. Tog ett gravtest i morse som visade svagt positivt :) Hoppas att det ökar och att det lilla pyret får stanna.

Första gången jag fått positivt på test så vart helt skakis!

• Ia85
    Diamant skrev 2014-08-23 09:30:23 följande:

Yaaay grattis! :D 

Ja nu håller vi tummarna för er! 

Haha förstår att du blev helt skakis, lär jag också bli. Var mannen i närheten när du tog det? Vad sa han? :) 

Ja, han låg i sängen. Så jag bad honom komma in i badrummet och kolla på stickan. Han blev väldigt glad men vi kunde inte prata om det så mycket då hans syster sov i rummet bredvid.

Just nu går jag mest runt och känner efter alldeles för mycket. Det värker och moler i magen. Tror att jag fick tidigt missfall första månaden vi försökte så är orolig nu.
  • Ia85

Usch va nervös jag varit hela dagen. Startade morgonen med att det kom lite rosabrunt på pappret när jag torkade mig. Fick panik! Jag är så otroligt rädd för att förlora mitt lilla knyte. Under dagen har det kommit pyttelite rosabrunt på pappret när jag går på toa. Har läst runt massa på nätet men blir ju inte lugnare av det. Kan vara helt normalt eller ett början till missfall :/

På morgonen passade jag även på att ta ett till graviditetstest och det visade lite starkare än igår. Det gav mig iaf lite hopp...

• Ia85

Diamant:

Jag har bruna och rosa flytningar lite då och då. Ska få komma på ett vul hos min privata gyn om en vecka. Hoppas att det är ofarliga blödningar så att vi får se ett litet tickande hjärta den 8.e :)

• Ia85

En uppdatering från mig är nog på sin plats.

Jag var hos min privata gyn i måndags förra veckan 8/9 och fick då ett hemskt besked att embryot inte var så stort som det borde ha varit. Blev helt förstörd och kunde inte jobba den dagen då jag bara gick runt och grät hela tiden. På torsdagen hade det väl äntligen sjunkit in och jag ville bara bli av med mitt missed abortion så att jag skulle slippa alla graviditetsbesvär som ömma bröst och illamående.

Jag skulle tillbaka nu på torsdag morgon om jag inte hade fått ett spontant missfall innan men både jag och sambon kände att en morgontid som vi fått inte var så bra då hela dagen riskerar att bli förstörd. Så jag lyckades istället få en tid idag efter jobbet och gissa om jag blev förvånad när läkaren sa att hon såg ett hjärta ticka :D

Så all oro var helt i onödan. Det visade sig vara så att min ägglossning tydligen legat senare än i beräkningarna. Så nu är jag i ca vecka 6+3.

Nu hoppas jag så innerligt att vi ska få behålla vår lilla prick <3

• Ia85
    Pearl10 skrev 2014-09-16 20:50:06 följande:

Oj vad jobbigt, tur att det blev till det bästa till slut o skönt att få se ett lite hjärta o veta att allt är som det ska. Från vilken vecka kan man se hjärtat? )

Från vecka 6-7 kan man se hjärtat :) allt beror lite på utrustning och exakt vilken dag man är i veckan. Händer ju saker varje dag :)
  • Ia85
    Pearl10 skrev 2014-09-16 21:23:41 följande:

Aha så tidigt, lite skrämmande att det går så "snabbt" :). Kan man be om ul så tidigt lr det görs bara i specialfall. Jag menar, det hade varit skönt att veta att allt är som det ska..

Jag hade blodblandade flytningar i över en vecka i vad jag trodde var vecka 5. Därför tyckte min gyn att vi kunde göra ett vul för att se att allt var bra. Har för mig att det är först i vecka 10-11 man kan göra vanligt ul. Men även då på egen begäran. Vill inte mvc göra vul/ul kan man alltid gå privat.

Även om jag vet att bebisen lever nu går jag ju runt och oroar mig. Vill bara vara i vecka 20 när man börjar känna bebisen :)
  • Ia85
    Pearl10 skrev 2014-09-17 08:03:37 följande:

Ok, då förstår jag. Ska försöka få vul så jag kan slappna av. Två av mina närmsta vänner fick nämligen mf tidigt så man är lite rädd att det ska hända en själv också.

Tog ett nytt test imorse med digitalt, för att få svart på vitt. Kändes skönt att slippa tolka streck :)

Nämen Grattis! Va roligt :D

Dock är det ju lite lurigt med vul för även om man gör ett vul tidigt så är det ju ingen försäkran på att allt kommer gå bra, bara på att det är bra just då man gör det.
  • Ia85
    Diamant skrev 2014-09-29 12:34:55 följande:

Jag skyndade mig igenom de övriga ärendena jag skulle göra samtidigt som jag åkte till Apoteket. 

Kände i affären att det "rann till" som när man får mens och blev ledsen och försökte att inte känna efter mer på vägen hem men var ju HELT säker på att mensen nu kommit. 

Kom hem, hann knappt stänga ytterdörren förrän jag kollade efter (haha så störd man är!) 

Inget blod?! 

Tog testet och, ja... SKREK rätt ut när resultatet kom! 

Grattis Diamant!

Va roligt :D
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU