• Fr1da

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Hej gruppen, hänger gärna på här!

Är snart 31 år, min fästman 35, och vi är inne på vårt 4:e försök med första barnet. Har BIM runt den 28 juli.

Såg att ni skrev om sushi osv. Läste om det igår och att det ska vara ok att äta så länge den är nylagad, men att man ska undvika tonfisken. :)

Lycka till alla!

• Fr1da

Hej, hur går det för alla? Har inte varit så aktiv här men har läst en del i alla fall. Har själv BIM om en vecka, men börjar känna av den gamla vanliga mensvärken redan nu. Detta var fjärde försöket för mig och min fästman nu. Men bara att ta nya tag igen!

Kan för övrigt tipsa om en bra app som heter Glow. Den är gratis och hjälper dig att hålla reda på mens, ÄL osv precis som Womanlog som jag tror många använder. Men Glow tycker jag är snäppet bättre och man får bra tips osv om hur man kan ändra sin kost och massa annat. Dom har även en community så man kan komma i kontakt med andra som använder den. Ha en härlig sommarvecka!

• Fr1da
    joss82 skrev 2014-07-23 10:10:25 följande:

Fick just ännu ett gravidbesked från en vän. Höll modet uppe så länge vi pratade, men nu känner jag mig bara jätteledsen. Och missunnsam. När hon kvittrar glatt att "det gick på första försöket" blir jag bara ledsen. Fan. Jag vill ju också!

Förstår dig precis Joss82! De flesta av mina närmsta vänner har barn och även om jag är jätteglad för deras skull kan jag ju inte låta bli att bli besviken och smått avundsjuk varje gång någon berättar att dom väntar smått. Och sen får jag dåligt samvete för att jag får de känslorna. Det blir som en enda ond cirkel. Men samtidigt är jag noga med att försöka tänka positivt och inte stressa upp mig för mycket. Har bara försök i fyra månader än så länge.

Styrkekram!
  • Fr1da

Stort grattis BowserSchnauzer! Vad härligt! Hur länge har ni försökt?

Jag har haft mensvärk i tre dagar nu (så illa igår att jag fick ta alvedon) men ingen mens i syne. Dock har jag BIM på måndag, även om den är smått oregelbunden. Brukar dock inte ha såhär ont utan att mensen kommer. Annars inga direkta symptom. Denna eviga väntan... :)

• Fr1da

Nu har jag haft mensvärk till och från i 5-6 dagar, med BIM imorgon. Dock brukar jag alltid få spottings några dagar innan men inte en skymt av det nu. Vågar mig på att hoppas lite och kommer inte mensen blir det test på onsdag då vi är hemma från sista semesterresan igen

• Fr1da
    frida-li skrev 2014-07-28 10:01:17 följande:

Fr1da känner igen mig, har BIM imorn, men nu tycks mensen ha kommit änå. en dag för tidigt. lite ljusrosa på pappret igår redan. hoppas på att det bara är en nidblödning. men kanske är försent för det. hur går det för dig du har ju BIM idag?

Äsch då vad synd. Men kan ju fortfarande hoppas på att det är en nidis.

Min mens lyser fortfarande med sin frånvaro, så hoppas hoppas! :)
  • Fr1da

Fick ett väldigt tydligt PLUS på stickan imorse! Fjärde försöket. Helt galet :)

• Fr1da

Tack för alla grattis :) Har någon blandning mellan mensvärk och träningsvärk i magen idag, ibland väldigt kraftig. Hoppas det bara är livmodern som jobbar på :)

• Fr1da
    Team2 skrev 2014-08-02 11:08:03 följande:

Grattis ni som plussat! Hur länge har ni försökt?

Hej och tack ;) Vi lyckades på fjärde försöket! Trodde aldrig att det skulle gå så snabbt :)
Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU