Inlägg från: BowserSchnauzer |Visa alla inlägg
  • BowserSchnauzer

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Vad roligt att läsa allas inlägg, här tänks och nojas det också även om det har lugnat ner sig lite jämfört med när vi började försöka i januari... Jag 28 och mannen 34, första barnet. Hade nyss mkt tidigt mf (4+3) och mens, nu på onsdag är det ÄL så nu kör vi på varje dag :)! Längtar så efter det där plusset igen, skulle vara perfekt med en aprilbebis :) :) :)

• BowserSchnauzer

Nu väntar vi bara på BIM som är om 1,5v... Semester nu iaf så ska försöka koppla bort barnstressen och bara njuta av livet en stund... Vi reser bort men tänkte väl ta med ett grav-test utifall att... :)

• BowserSchnauzer

Inväntar mensen i helgen eller senast på tisdag (beroende på app eller egen beräkning). Känner mig inte alls gravid, usch helt uppgiven idag! Till råga på allt så ska jag träffa min vän som är i 7:e månaden i helgen, glad för hennes skull ja (som i inläggen ovan) men det gör ändå ont inuti. Dem lyckades på första försöket och här sitter jag 7 månader senare och väntar på mens. Vet att vi inte försökt så himla länge men det gör ont ändå. Vet inte riktigt vart man ska ta vägen med alla känslorna.

• BowserSchnauzer

Jo det är klart, vi träffade nyss ett par som lyckades med äggdonation precis innan åldersgränsen satte stopp... Men jag kan gå lite katastroftankar om sånt där - tänk vad jobbigt det känns att försöka nu, vad jobbigt om det inte blivit något på flera år... Vad det måste tära på en själv och relationen...

• BowserSchnauzer

... Testade imorse och det var positivt! Är ju väldigt tidigt men så himla härligt! Hoppas att detta lilla knytte vill stanna kvar och komma till oss i april :)!

• BowserSchnauzer

Tack! Vi har försökt sen början av januari, har haft ett plus som slutade i tidigt mf men då blödde lite i 10 dagar innan mf. Nu har jag ingen blödning alls så känns mer hoppfullt :). Enl SM är det 3+2 idag men om man går på ÄL-flytning och enligt appens ÄL-uträkning så är det snarare 3+6 vilket även stämmer bättre med att det blev plus idag :). Blir väl några veckors fundering på om det verkligen stannar men just nu är jag bara så glad över att ha plussat! Mådde lite illa imorse och kunde inte hålla mig ifrån att testa, gjorde min dag iaf :)

• BowserSchnauzer

Fjällsippa: Jag känner det fortfarande till och från (4+4 men snarare 5+1 enl min egen uträkning), tycker att vissa ställningar där han kommer in djupt är lite obehagliga och vi får modifiera lite. Vänta tills BIM och testa med mer samlad urin (ta kl 4 om det är då du kissar första gången, det blir ju mer HcG om det tagit en stund sedan senaste toabesöket...). Håller tummarna för dig!

• BowserSchnauzer

Hej tjejer! Jag hoppar in i den här tråden igen, hade mf i 6+2 förra veckan och var och kollade hos gyn idag, behövde ingen skrapning men hade en cysta som troligen var rester av corpus luteum men dem ville kolla att den går tillbaka om 8v... Hade en annan cysta på andra äggstocken som ev kunde vara äl på G. Så bara att "ligga i igen" så att säga. Haft ett tidigt mf i 4+3 innan midsommar men detta jag fick nu kändes ju lite jobbigare eftersom man ställt in sig på att det skulle bli bebis. Men men, känts jobbigt i veckan men nu känner jag mig bara motiverad att bli gravid igen. Hade ju varit roligt om det kunde vara ett litet hjärta som slår på den där kontrollen... (man måste leva på hoppet)

Första barnet för båda, försökt sedan januari... Jag 28 mannen 34... :)

• BowserSchnauzer

Jag kollar inte med ägglossningstest men märker att flytningarna blir mer i mängd och lite trådigare ca 2 dagar innan appen säger ÄL. Jag försöker manipulera mannen till att ligga varje dag så fort jag känner att de där flytningarna kommer, tänker att oddsen blir bättre. Man måste ju inte pricka dagen för ÄL utan bara vara mer intensiv däromkring om man inte ligger väldigt regelbundet ändå. Vi brukar ändå ha sex ca varannan dag skillnaden är att jag "tvingar" honom att komma i mig och ingen annanstans (ursäkta detaljer, ha ha!)

• BowserSchnauzer

Ia85: Vad spännande! Hoppas det går bra för er!

Lisen84: Nä jag brukar inte känna, men märker på flytningarna när det är dags.

Vi har väntat pga studier och att vi tack vare det hade lite mer av ett särboförhållande iaf under veckorna eftersom det var en bit bort. Vi tänkte att vi skulle börjat när vi gifte oss för 4 år sedan men som sagt annat som sagt stopp. Vi har varit tillsammans i nästan 10år så det börjar kännas att det verkligen är dags nu. Folk runt omkring har börjat fråga också nu när jag pluggat klart, även om jag tycker att det är väldigt oartigt att fråga sånt. Sist fick jag frågan dagen efter senaste mf, kunde lätt hålla mig för skratt kan jag säga. Om någon skulle fråga idag skulle jag nog säga "Jaaa, vi försöker men vi har haft 2 missfall och jag vill helst inte prata mer om det" men den där gången var jag ju så ledsen själv så fick bita mig i tungan för att inte börja gråta där och då...

Men skönt att få prata av sig härinne med andra som också kämpar på. Man känner sig lätt ensam annars. Kram på er :)

• BowserSchnauzer

Diamant: Vad spännande, ja väntan är ju outhärdlig hela tiden efter ÄL!

Lisen84: Nä jag vet, inte okej. Lustigt hur folk tar sig den friheten när dem inget vet - vi har ju ändå varit tillsammans så länge att anledningen kan vara att vi inte kan! Min man tyckte det var jättejobbigt med det sista missfallet när man hade ställt in sig mer. Men tror båda känner sig väldigt motiverade just nu, vi verkar ju kunna få plus så bara att kämpa på igen nu.

• BowserSchnauzer

GoC: Ge inte upp! Nu har ni börjat utredning och då är det på rätt väg! Vissa blir ju gravida under utredning och för vissa upptäcks att det behövs lite hjälp på traven - jag vet att det inte är lätt att tänka så alla dagar men man måste försöka behålla hoppet för att orka!

Just nu befinner jag mig i en energisvacka, en bortgång i familjen och mf på det... Man orkar inte hur mycket som helst. Känner att denna vecka tar jag mig igenom jobbet bara på ren vilja... Men borde ev ha ÄL här snart så det känns ändå hoppfullt, man hoppas ju att det ska ta sig på en gång igen fastän det är något orealistiskt (det ska ju finnas slemhinna att fästa i också...)

• BowserSchnauzer

BIM om 1 vecka (nästa fredag) om man nu kan lita på BIM efter mf. Åh, man hoppas ju! Jobbig väntan nu! Fler som väntar just nu...?

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU