• Rossarna

Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU

Hej tjejer! Jag är 28 och ska imorgon ta mitt första gravtest någonsin som att hoppas blir positivt :) galen kännsla.... Imorgon är det BIM - 5 och ja det är nog lite tidigt... Men det är vår bröllopsdag och det hade ju varit en fin present :)

• Rossarna

Känner verkligen igen mig i din historia Fjällsippa, man kan helt enkelt inte släppa det. Visst man tänker inte jämt på det... Men visst finns det där i bakhuvudet.. När man tar ett glas vin och snabbt tänker "tänk om det här är det sista på länge" eller när man går på toa och tänker "ska jag kanske ta ett test" eller när man går förbi någon fin barnbutik, eller när magen knorrar lite - så tänker man oj vad kan det här vara? Ja och så håller man på. Även om man bestämt med mannen att "ta det som det kommer" . Eller hur. Det är en stor sak och kanske behöver vi den här processen för att förbereda oss... Själv tog jag mitt första grav test igår och det var negativt. Nu är ju BIM på lördag så jag hade ju inga stora förväntningar... Men endå. Har inga symptom heller.. Bara att hålla tummarna.

• Rossarna

Ja det här med alkohol är ju lite intressant. Vi i Sverige har ju nolltolerans men i flera andra länder där jag bott kan man som gravid ta ett glas till maten, eller en folköl utan att folk eller BM skulle bry sig... Jag försöker leva på som vanligt just nu. Även om jag precis som er avstått några gånger resan. Lika bra att börja sig. Men igår firade vi med ett glas champagne och det kändes faktiskt helt ok. Ska ta ett gravtest på fredag men tror verkligen inte att det kommer dyka upp något plus.

• Rossarna

Hej tjejer! Tog ett grav test ikväll. Negativt. Hade nog inte ÄL när Jag trodde.. Fick en stegring på stickorna men inte fullt utslag.. Tror jag har BIM på lördag. Men har inte varit utan piller så länge så den kanske inte stabiliserat sig ännu. Förstår inte hur folk orkar stå ut med denna väntan månad efter månad... :(

• Rossarna

Härlig pepp Frida-li!! Jag ska inte deppa, bra att höra någon som är energifylld! :) jag håller tummarna för oss!

• Rossarna

Bästa hänget i den här tråden! Jag är på BIM +3 men inga symptom. Men ingen mens heller.. Ska ta ett sista test på onsdag om inte mensen dykt upp för på torsdag reser vi till USA i två veckor. Men börjar tro att min kropp inte är i fas efter pillerstopp. Känner ingenting så tror inte att det skulle vara poitivt. Börjar sikta in mig på att planera in några väl valda tillfällen under semestern för lite alone time med mannen. Hur går det för er andra, en jäkla massa väntan mest va?

• Rossarna

Hej tjejer! Jag är gravid!! Helt galet! Mensen kom aldrig efter jag slutat äta mini piller och när den va en vecka sen tog jag ett test. Det var negativt.. Så jag bara väntade och väntade en vecka till och trodde hela min kropp blivit knäpp. Men inga symtom eller likande alls. Så tillslut tog jag ett cb med vecko indikator här i USA och där stod det Pregnant 2-3!! Jag blev så ställd. Och livrädd. Och sen glad och nervös. Nu några dagar senare börjar det smälta in... Men vi får se hur det går. Är i vecka sju bara en så länge... Ville bara att bästa gruppen skulle få lite kul nyheter! Kram

Svar på tråden Vi runt 30 som siktar på vårt första plus NU