Inlägg från: Fairydust |Visa alla inlägg
  • Fairydust

Byta till sittdel??

Hej!

Har en liten tjej på lite över 3 månader, hon avskyr att ligga i vagnen och jag funderar på hur tidigt man kan byta till liggdelen..har en Bugaboo Buffalo.
    Jag vet att det är tidigt men det börjar bli lite jobbigt att knappt kunna gå ut...

Jag bär henne i bärsele när hon blir trött, då funkar det att springa till affären en sväng medan hon sover, men vaknar hon blir det gallskrik där också så några längre utflykter än max 20 min är typ uteslutet..
    Jag blir alltså lite låst här hemma och började därför fundera på om det skulle vara ok att prova sittdelen redan nu, i liggläge då självklart.

Med första barnet bytte jag runt 4 månader och det funkade kanonbra.

Någon som bytt så tidigt som vid 3 månader? Kan det vara skadligt på något sätt?

Har försökt att bulla upp med kuddar i liggdelen men det ser bara obekvämt ut, hon sitter/ligger dåligt och hon skriker ändå så det funkar tyvärr inte heller.

• Svar på tråden Byta till sittdel??
  • Fairydust

Jag prövar! Kortare stunder, om hon ens accepterar sittdelen...det är ju inte alls säkert!

Funkar det inte så gör det inget att sittdelen sitter på heller, hon ligger ju aldrig i vagnen som det är nu iaf så då får jag fortsätta bära henne i famnen de gånger jag vågar mig iväg någon längre stund och selen inte duger heller

• Fairydust
    miqkaela skrev 2014-06-26 12:08:12 följande:
    Sittdelarna på bugaboo är väl ergonomiska så då kan man ju byta redan vid 3 månader.

Ja precis, så det borde vara ok!
Svar på tråden Byta till sittdel??