Anonym (liten) skrev 2014-06-28 14:18:52 följande:
Att begränsa betyder inte att isolera. Tror inte att ni tycker det är okej om era barn storgråter när de är hos andra? Klart vår lilla får bli hållen av andra, och klart vi träffar folk. Men vi BEGRÄNSAR det. Inte isolerar oss. Hittills denna vecka tex har vår lilla träffat släkt och vänner 3 av 6 dagar. Men vi låter inte alla hålla, och inte heller att flera olika håller vid samma tillfälle. Och vi går undan om det blir för stökigt. Åker hem tidigare då det behövs. Åker inte alls om vi upplevt att det varit för mycket runt om och barnet reagerar negativt. Vi bryr oss mer om vårt barns behov än om vad andra släktingar vill och tycker.
I början försökte vi "träna" bort det, men det gick inte utan blev bara värre egentligen. Jag tror att man kan rubba barns trygghet om man ska "vänja dem" vid att va bland folk, liv och rörelse mer än de klarar av i en viss ålder och med sin personlighet.
Sen vill jag ställa en motfråga till dig ts. Det har inte slagit dig att barn är olika?
Alla barn eller människor över huvudtaget går inte att stöpa i samma form.
Jag är väl medveten om det, jag har flera barn och alla är olika. Alla kan dock klara av människor, även barnet med autism. Vi son föräldrar är skyldiga våra barn att lära dem fungera i samhället och folksamlingar. Ska ni alltid gå undan med barnet lär ni hen ingenting och hen lär sig inte att världen inte anpassas efter hen. Dåligt föräldraskap enligt mig.