Velouria skrev 2014-06-26 21:29:35 följande:
Shit TS, you should have seen it (pajerna) coming, när du skrev din tråd
Jag håller med dig. Jag blev själv överkänslig när jag fick mitt första barn. Dock fick jag samtidigt väldigt mycket skit från mitt barns far och hans arsle till morsa. Jag hade dock, som tur var, min egen familj som fick mig att känna tröst och stöd när jag fick utstå grov mobbning på hemmafronten av mannen och hans äckelmorsa.
Men min egen "naturliga" förvanling bestod i att jag grät och grät och kände sorg, dåligt samvete, skuldkänslor och allt möjligt negativt eftersom jag kände att jag försummade min son då jag inte kunde amma. Kändes som att jag berövade honom den perfekta starten på livet. Och bättre blev det inte när alla från sköterskor till vänner till ytliga bekanta hade amningshets och menade på att mitt barn inte fick den värmen och kärleken om jag inte ammade.
En sak som är klart är att ALLA ska ha en åsikt om ens föräldraskap och hur man MÅSTE och SKA göra för att barnet ska må bra. Det är väldigt jobbigt för en försföderska som både måste hantera alla möjliga, nya, känslor samt allas åsikter. Det är lätt hänt att man känner sig som en loser som inte kan ta hand om sitt barn.
Nu var jag inte sådan att jag förbjöd folk från att komma hem till mig, men efter ca en månad av allas åsikter och press, samt min egen utmattning av sömnbrist och dålig amning, fick jag nog och flyttade in hos mina föräldrar ett bra tag. Där fick jag andas ut lite för min mamma hade stor hänsyn till mig och var väldigt hjälpsam. Och ändå hände det att jag tog ut en del frustration på henne
Men jag håller ändå med dig, för det finns de riksmongon som tror att de blivit drottningar som kan trampa på folk som de vill...
Jodå, nog såg jag det komma allt, the shitstorm