Anonym (Ska du skita i!) skrev 2014-06-26 15:54:04 följande:
Jag personligen var fruktansvärt slutkörd efter att ha burit vårt barn i nio månader och sen ha genomgått en 18,5 timme lång förlossning! Var öm i hela kroppen, varje gång jag reste på mig veckorna efter förlossningen flödade avslag ur mig (blod och sårvätska från livmodern om du inte visste), gjorde ont att kissa och bajsa eftersom jag efter 1,5 timmes krystande födde fram vårt gemensamma barn, bara två stygn men ändå! Mina hormoner va kaos så grät för ingenting, såriga bröstvårtor de två första veckorna av amning, gjorde fruktansvärt ont! Det är fruktansvärt omvälvande att föda fram ett barn, och de flesta är helt slut efteråt, både fysiskt och psykiskt! Jag tycker att det minsta partnern kan göra är att sköta markarbetet första veckorna. Min man gjorde det gärna efter att jag frivilligt tagit sönder min kropp! Den läkte fort men va inte direkt pigg i början!
Vi tog emot besök från början, familj och närmsta vänner men jag hade aldrig dömt någon som vägrar besök första tiden! TS, du har själv aldrig fött barn va?
Det du beskriver är en högst okomplicerad förlossning, grattis!
Jo, jag har både fött vaginalt och snittats.
Varför tror så många att jag inte fött barn eller att jag är man baserat på det jag skriver. Är det så svårt att förstå att det finns kvinnor som fött barn och kommit ur det utan att utnyttja situationen fullständigt? Utan att bli traumatiserade/invalider?