Nyförlösta = diviga narcissister
Kan hålla med TS!
På vår föräldrautbildning på BVC pratades det om allt som mannen skulle göra. Att dom i princip inte kunde hjälpa till med bebisen alls, utan det som dem var till för var att passa upp kvinnan, städa, diska, laga mat, handla, ja, sätta den sköra lilla kvinnan på piedestal. Släkten kunde faktiskt vänta att besöka tyckte BVC och det var ju även sjukdomstider! Och mannen skulle klocka värkar, massera hit och dit på förlossningen med mera.
Men, en bra kvinna reder väll sig själv?!
Jag födde 9.30 en morgon efter rejäla värkar sen 23 kvällen innan. Min man sov inte över, jag hoppade ner och upp från sängen för att byta blöja, greja med amning, matning, pumpning etc. Då bebis kom 4v för tidigt blev det så att mannen fick börja jobba direkt och ta ledighet senare. Här städade jag, tvättade, lagade mat etc. Kan visst förstå om man haft en svår förlossning med mycket komplikationer, att det kan vara svårt att köra på som innan.
Men jag kräker på de som "inte kan göra någonting" såfort de får ett plus på Stickan. Inte städa, laga mat, klä på sig själva, behöver bäras upp i trappor och bara gnäller gnäller gnäller. Och gnäller ÄNNU värre efter FL!
Det är helt fantastiskt vad en kvinnokropp klarar av, och visst sjutton gör det ont att föda barn och alla som gjort det är suoerkvinnor i mina ögon, MEN måste man bli saltad med under/efter grav?!