• Tessos

Nyförlösta = diviga narcissister

Vi låg på BB en natt. Sonen föddes tre veckor för tidigt, den 30/5. Sen ville jag hem till mannen och storebror. Dessutom var min syster, hennes man och deras två barn hos oss. De åkte tyvärr hem samma dag vi kom hem från BB. Hade gärna velat att de stannat längre. Älskar att ha släkten runt mig. På BB hälsade svärföräldrarna på.

Min familj bor tyvärr 45 mil bort så de kunde inte komma förrän till midsommar.

Två dagar efter födseln kom kompisar och släkt och hälsade på.

Tyvärr blev jag jättesjuk tre dagar efter att sonen kommit. Hade 41 graders feber och mådde så dåligt. Blev inlagd på sjukhus två dagar pga livmodersinflammation. Var inte frisk när jag blev utskriven men jag ville hem till min familj. Min man hade båda barnen hemma när jag var sjuk. Tyvärr blev det sju vändor sammanlagt till sjukhuset innan jag blev friskförklarad. Sista gången jag var in fick jag järn intravenöst för mitt järnvärde var fortfarande så dåligt.

Ungefär fem veckor efter förlossning kände jag mig bra.

På midsommar hade vi både släkt och vänner hemma trots att jag inte var helt frisk. Men jag tycker om när vi har folk hemma.

Hade jag tagit hand om mig bättre hade jag kanske blivit frisk fortare men det vet jag ju självklart inte.

Tycker inte man ska tassa på tå kring en nyförlöst kvinna. Men alla ska självklart göra det de känner för.

Svar på tråden Nyförlösta = diviga narcissister