• Fennyxx

Nyförlösta = diviga narcissister

Hejsan ts, jag hänger inte med. Varför är du så arg? Vem har drabbat dig personligen med sina narcissistiska divalater? Jag tycker att föda barn var bland det jobbigaste jag varit med om någonsin. Att sjåpa sig lite och vara lite känslig när man precis gått igenom det mest smärtsamma, kroppsligt traumatiska och själsligt omvälvande i sitt liv tycker jag är helt ok. De flesta nyförlösta tycker jag tvärtemot din erfarenhet snarare försöker vara onödigt duktiga och prioriterar omgivningens förväntningar i stället för sina egna och den nya familjens behov.

Självklart kan det väl finnas folk som ser varje liten förkylning och blåmärke som en personligt kränkning och  anledning till oändligt tyck-synd-om-mig, och de kommer nog bli asjobbiga när de verkligen varit med om något som var besvärligt på riktigt, som tex en förlossning faktiskt oftast är. Men det är snarare ett problem knutet till personligthet än till förlossning.  

• Fennyxx
    Anonym (X) skrev 2014-06-28 00:02:12 följande:

Då har du tur som haft ett lätt liv om det var bland det jobbigaste du varit med om. Och jag är inte arg, mest förvånad över hur många extremt sköra människor det finns.
    Jovisst, jag kanske har haft ett någorlunda enkelt liv utan att bli överkörd av varken mentala eller fysiska ångvältar med någon sorts regelbundenhet, men nu handlade det inte om mig. Även förlossningsupplevelsen kommer i många olika varianter och jag tycker bara det är underligt att låtsas som om den för det mesta skulle vara någon sorts spaupplevelse.

Men som sagt, folk är olika och jag har aldrig blivit utsatt för några horder av narcissistdivor.

Dessutom borde det väl vara rätt så lätt fö dig att undvika att umgås med dina vänner några veckor efter förlossningen om de nu blir så jobbiga?
Svar på tråden Nyförlösta = diviga narcissister