Nyförlösta = diviga narcissister
Anonym (X) skrev 2014-06-26 15:24:38 följande:
Svårt att tro majoriteten av nyblivna mödrar världen över är på fötter och lagar mat, tar hand om barn, städar, jobbar, inom ett par dagar, ofta samma dag. Här blir många kvinnor handlingsförlamade och egoistiska en lååång tid efter.
Jag förstår varför många av barnmorskorna jag känner ofta undrar varför vissa par skaffar barn.
Du är ju fan för mycket, ts. Varför tror du att mödrar i u-länder jobbar samma dag som de fött? Jo, därför att de inte har något val!!! Och inte sällan dör dessa kvinnor också inom några veckor efter förlossningen. Är du så du vill ha det? Jag har själv inga barn. Men att vara svag pga sjukdom, förlossning, stora blodförluster, har inget med självständighet eller jämlikhet att göra. Att vara svag efter en fölossning är inte ett dugg annorlunda än att vara svag pga en sjukdom. Om min kille vore nyopererad skulle jag gladeligen springa och passa upp honom, för det är så man gör om man bryr sig om någon. Men visst, jag antar att skon klämmer att du själv inte hade någon avlastning som nyförlöst.