Inlägg från: Anonym (-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-)

Nyförlösta = diviga narcissister

Ett riktigt BEVIS på att kvinnan faktiskt fylls med hormoner, är detta exempel:

En bekant till min moster dödade sitt nyfödda barn.

Det var inget fel på mamman. Varken innan eller efter. Hon genomgick en rad olika undersökningar - inget var fel. Hon slapp till och med undan fängelse då rätten ansåg att kvinnan överrumplats av hormoner och inte var i sina sinnes fulla bruk då händelsen inträffade, men att hon i annat fall inte hade någon psykisk åkomma.

Vissa påverkas inte alls av hormonpåslaget, en del bara litegrann (typ att de börjar gråta för minsta lilla), en del lite mer, medan vissa helt överrumplas.

• Anonym (-)
    kenneth768768 skrev 2014-06-26 13:58:57 följande:

Var det alltså bevisat att denna kvinna var fylld med hormoner? Verkar bokstavligen livsfarligt detta med nyförlösta mammor, kanske borde det inte vara tillåtet att de är ensamma med barnen, om det är bevisat att de då och då tar livet av sina barn.

Inom kriminaljournalistik så kallas detta "fenomen" för nånting. Minns inte vad. Men det är samma för vissa djur (det är väldigt mycket vanligare bland djur).
  • Anonym (-)

Det kopplas för övrigt samman med förlossningsdepression.

Kan inte så mycket om det själv. Var som sagt en vän, eller bekant, till min moster.

• Anonym (-)
    sextiotalist skrev 2014-06-26 14:02:55 följande:

Du kanske inte har tänkt på att även barnen kanske trivs med att få vara sin egen lilla familj i styvfamliljen.

Jag brukar ofta citera trådar här när jag småpratar med sambons barn och de hade inte velat ha det annorlunda. Inse att det inte finns en lösning som passar in i alla familjer.

Du måste komma ihåg att barn är också individer, de kanske inte ens vill att den vuxna tar sig an dom, utan vill ha ett mer distanserat förhållande

Så länge barnen och den nya hittar en relation som båda är bekväma i, så spelar det ingen roll om de är en, två, tre eller fyra familjer som lever under samma tak.

Sedan är barn ofta en "orättvisletare" (ha mitt eget barn var inte sämre, han tyckte det var sååååå orättvist att de äldre syskonen gjorde saker med sin mamma, sina morföräldrar), varav mor talade om att sådant är livet, det är orättvist ibland, ibland kan man fixa det och ibland inte.

Mina svärföräldrar tog sambons barn hans första helg efter vårt barn föddes, det hra inte skadat deras relation alls, den syskonrelationen de har med varandra är så innerlig så att ett mammahjärta släpper en tår

När jag var barn så bodde jag med pappa, hans nya fru, hennes barn sedan innan, samt min halvbror (som pappa hade från ett tidigare förhållande), - varannan vecka.

Vi gjorde sällan saker ihop som en familj - vilket jag tyckte var JÄTTESKÖNT!

Vi åkte på EN gemensam sommarsemester varje år, samt firade storjul eller lilljul ihop (beroende på om det var deras tur att ha alla barnen under julen, eller ej) - that's it!

Detta gav vår pappa ett ypperligt tillfälle att spendera mer tid med antingen bara mig, bara min bror, eller (oftast) oss båda tillsammans. Samt att det gav pappas fru att spendera tid med sin dotter, som hon som sagt hade från en tidigare förhållande (hon bodde för övrigt där alla dagar, utom varannan helg).

Jag hade kräkts på att tvingas umgås som nån jäkla familj varenda vecka vi var där. Jag var där för att träffa min pappa och min halvbror, ingenting annat!
  • Anonym (-)
    Anonym (många) skrev 2014-06-26 15:18:22 följande:

Många kvinnor verkar tro att de blir viktigare än andra så fort stickan visar ett plus.

Det är inbyggt och väldigt primitivt. Se bara på djuren; dräktiga honor behandlas bättre än icke dräktiga. Så är det och så förblir det. För faktum kvarstår att det ÄR stort att bli gravid och det ÄR stort att förlösa ett barn och det ÄR stort att bli mamma.

Försök inte förminska det faktumet.
  • Anonym (-)
    Anonym (många) skrev 2014-06-26 15:25:10 följande:

Ja, avlande kvinnor är verkligen primitiva. Där säger jag inte emot.

Vet inte om du försökte göra dig lustig?

Hur som helst... Detta med barnafödande ÄR primitivt. Det går inte att komma ifrån. Hormonerna som uppstår är också de primitiva - till för att skydda och varna.

Har man inte sovit bort halva skolgången, så känner man till detta och har således större förståelse för det. ;)

Nu ska jag ut på promenad i det HÄRLIGA vädret! Adjöken!
  • Anonym (-)
    nymedlem skrev 2014-06-26 18:27:23 följande:

Inte läst något i tråden men Gud vilken BRA ts, har tänkt på detta länge!!!!

Då kanske du ska läsa tråden och tänka om...
Svar på tråden Nyförlösta = diviga narcissister