Inlägg från: Anonym (g) |Visa alla inlägg
  • Anonym (g)

Min man drunknade

Här på FL finns många sjuka trådar men jag hoppas vid gud att denna TS verkligen är samma person som mist sin man i en så fruktansvärt tragisk olycka!! Allt annat vore bara unket. Ja skulle aldrig ens snudda vid tanken att starta en tråd här vid ett sådant fruktansvärt tillfälle..................men vi är alla olika och det är ju bra.

• Anonym (g)
    The Fugly skrev 2014-06-27 11:38:06 följande:
    Det är TS som väljer vad vi pratar om och så vitt jag kan se har hon inte valt att prata om i vilken mån denna tragedi hade kunnat undvikas och då pratar vi inte om det. TS vill ha stöd, inte nyfikenhet.

Man ska inte ställa frågor utan att reflektera över vilka känslor eller funderingar de frågorna kan väcka hos en människa i kris. Och sen håller man de frågorna för sig själv tills den drabbade personen själv eventuellt väljer att pratat om det. Det är inte särskilt komplicerat om man kopplar på sin empati och inlevelseförmåga.
    Men om du går till dig själv. Skulle du starta en tråd här på FL när din man drunknat och INNAN han ens återfunnits? Man kan ju inte lita blint på att alla kommentarer på en sådan här sajt är "goda och fina"! Man kan visserligen anmäla de man inte gillar.....men de dyker ju ändå upp och måste läsas först!
  • Anonym (g)
    Anonym (H) skrev 2014-06-27 12:00:18 följande:
    Men förstår du inte att  ts är i chock? Det handlar inte om att "hon klarar det", hon tänker inte så just nu i den akuta situationen. Och återigen, du har ingen aning om hur du skulle reagera; du skulle kunna starta en tråd på FL, börja putsa fönstren, fundera på inköpslista, tänka att "jaha, nu måste vi ställa in semestern" eller något annat. 
    Okej! Ja nu är ju detta din tråd (?) så du vet väl bäst......
  • Anonym (g)
    Flickmamma skrev 2015-05-27 21:52:59 följande:
    Med facit i hand så hade jag inte startat tråden men jag befann mig i ett chocktillstånd då för 11 månader sedan. Att nu i efterhand läsa alla fina kommentarer värmer men samtidigt blir jag förskräckt över personer som du "g" och andra som varit direkt elaka. Du till och med trodde att jag lurades??
    Där har vi pudelns kärna. Du var i chocktillstånd och det gjorde tråden bisarr och obegriplig. HUR har man sinnesnärvaro att chatta på FL när ens man nyss drunknat? (och inte ens hittats). F ö är det så att alltför många trådar här på FL är troll-dito och man blir less på det ibland. Bra att du verkar må bättre.
  • Anonym (g)
    Anonym (.) skrev 2015-05-28 12:50:57 följande:
    Nej, det gör inte tråden bisarr och obegriplig. Det tillhör allmänbildningen att veta att man kan hamna i ett chocktillstånd efter ett sånt besked.
    Jaså det menar du? Du får tycka vad du vill och jag tycker på mitt sätt. Detta är f ö en asgammal tråd och TS har antagligen gått vidare? Några undrar så jag hoppas hon svarar på det.
  • Anonym (g)
    Anonym (Petunia) skrev 2015-06-10 12:45:58 följande:
    TS hade "sinnesnärvaro" nog för att skriva här för att hon var i chocktillstånd. Vänner finns inte till hands dygnet runt. Ibland behövs utomståendes perspektiv. Ibland hjälpet det att skriva av sig sina innersta tankar.

Du G borde lära dig att alla inte hanterar en krissituation på samma sätt som du. Du borde också att inse hur sårande det är att mötas av elakheter då man har öppna sår.

Även om det finns många trolltrådar här så rättfärdigar det inga "attacker". Anmäl i tysthet då du misstänker detta istf att öppet kritisera och ifrågasätta. För tänk om du har fel? Tänk om du sårar och gör bördan tyngre att bära för en som mår skit!
    Ok!
Svar på tråden Min man drunknade