Inlägg från: Anonym (Dotter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dotter)

Min man drunknade

Anonym (Rio) skrev 2014-06-26 13:57:47 följande:

Till anonym (dels):

Nej, det är inte ens delvis lika. Jag beklagar din fars bortgång och sänder tankar och värme även till dig men det går inte att jämföra med en livspartners bortgång. En livspartner där det också finns minderåriga barn inblandade.

Fast där håller jag inte med. Relationer till partners tar ofta slut ändå, men de biologiska banden är för livet.
  • Anonym (Dotter)

Kunde han inte simma? Hade han inte flytväst? Var han inte van vid att paddla?

Du får i alla fall vara glad att din son klarade sig! Själv hade jag inte låtit någon ta ut något av mina barn i en kanot, om personen inte uppfyllde alla tre kraven - kunna simma, ha flytväst, vara van kanotist. För kanoter tippar så lätt om man inte vet vad man gör...

• Anonym (Dotter)
    Flickmamma skrev 2014-06-27 09:00:48 följande:
    varför är alltid elaka människor anonyma?
    Jag är anonym för att jag var rädd att jag skulle bli kallad elak. Och jag är ingen elak person. Men jag kan inte låta bli att undra hur sådana här olyckor kan hända år efter år efter år? Trots all upplysning.
  • Anonym (Dotter)
    Limaliie skrev 2014-06-27 17:21:39 följande:
    Nej men man får väl ändå TÄNKA till lite innan man skriver vissa saker.

Vissa har ingen taktkänsla alls.
    Fast å andra sidan. Inget kan bringa TS' man tillbaka till livet. Men vi KAN kanske hindra att andra föräldrar - och barn! - råkar ut för samma öde i sommar. Genom att sprida upplysning. Och TS' trådstart lockar fler läsare än en allmän tråd om sjösäkerhet skulle göra!
  • Anonym (Dotter)
    Anonym (seglarhustru) skrev 2014-06-28 12:11:26 följande:

Beträffande paniken när något oväntat händer till sjöss,  som Octavia skrev om sänder jag en tacksamhetens tanke till seglarläraren som hyrt en utomhusbassäng och transporterat jollarna dit.  När dottern lärde sig segla optimist i tioårsåldern fick de börja med att kapsejsa med optimistjollen för att testa hur man reagerar i liknande situationer.

Japp - det fick min dotter också göra. Kändes väldigt tryggt och bra!
  • Anonym (Dotter)
    Anonym (seglarhustru) skrev 2014-07-02 09:36:41 följande:
    Man blir så förtvivlad att läsa att en flerbarnsförälder ger sig ut i båt med ett barn långt från stranden utan flytväst så man vet inte vad man ska göra.

Tror inte elakhet får en del att ifrågasätta det,  kanske snarare vill de uppmärksamma den kvarvarande föräldern på fördelen med flytväst.   Även om hjärtinfarkt och stroke alltid är allvarligt,  flytväst eller ej.
    Ja, precis så känner jag. Min man skulle aldrig ha fått göra det. Överhuvudtaget så tog ingen av oss ut våra barn i varken roddbåt eller kanot innan de kunde simma ordentligt. Och självklart inte utan att alla i hela sällskapet hade flytvästar anpassade för rätt vikt.

Jag blir förtvivlad över att detta händer varenda sommar, år efter år efter år, TROTS all upplysning...
  • Anonym (Dotter)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-07-02 10:20:37 följande:
    Japp. Det och barn (eller hundar) i skållheta bilar på ikeaparkeringar.
    Exakt. LÄSER folk inga tidningar?
  • Anonym (Dotter)

Sedan tror jag i och för sig, att det kan vara "semesterkänslan" som ställer till det. Att man är full av känslan av frihet och oberoende, och då är det lätt att bli lite rusig och tänka "äh, det är så fint väder och lillpojken vill så gärna följa med pappa ut i kanoten. Skit samma att vi inte har några flytvästar - bara den här enda gången går det säkert bra."

...men det är JUST då det händer! JUST vid dessa impulsgrejer, dessa "bara denna enda gång"!

En kompis till mig dog t.ex. som 15-åring, då hon blev avkastad av en häst och kastades med huvudet före rakt i backen. Hon hade redan tagit av sig hjälmen och packat ner den, och så skulle hon "bara" rida hästen till hagen - i stället för att leda den som hon brukade.

• Anonym (Dotter)
    Ida 22 22 skrev 2014-07-03 07:35:58 följande:

Håller med dig, endel kan verkligen inte bete sig socialt! Är du smart nog ts så lämnar du tråden och söker stöd någon annanstans! Öppna en krisgrupp på Facebook kanske? Jag stöttar dig iallafall och ber dig att bortse från socialt dysfunktionella människor. Din man hade verkligen otur, inget annat. Kom ihåg det, vad du än läser här inne.. Ta fäste på vad jag säger HATISKA KOMMENTARER ÄR TYVÄRR INTE ETT BROTT, MEN I ALLRA HÖGSTA GRAD ETT BROTT MOT MÄNSKLIGHETEN.
    Om man har följt alla kända säkerhetsregler, så är det otur. Inte annars. En rattfyllerist har inte heller "otur" när han kör ihjäl någon.
Svar på tråden Min man drunknade