Inlägg från: Teresia0407 |Visa alla inlägg
  • Teresia0407

Min man drunknade

Anonym (Dotter) skrev 2014-06-27 09:03:51 följande:
    Jag är anonym för att jag var rädd att jag skulle bli kallad elak. Och jag är ingen elak person. Men jag kan inte låta bli att undra hur sådana här olyckor kan hända år efter år efter år? Trots all upplysning.

Nä fy farao vad elak du är!!! Du har så rätt, du visste om det innan du skrev att du skulle vara elak! Du kunde tagit detta med en vän som öppen debatt, om du nu brinner för detta "problem", inte med den drabbade!! NU BER DU OM URSÄKT, OK?!
  • Teresia0407
    Hockeyfrissa skrev 2014-06-27 10:57:23 följande:
    Att visa en bild på en person som (antar jag)  inte bett om det eller har nån aning om det är att hänga ut någon.

Och nej, jag var inte taskig. Jag undrar uppriktigt varför man har ett sådant behov.

Det som skrivs på nätet finns alltid kvar.

Men lägg av! Det är hennes son, HENNES! Inte din.. Och du lägger väl ut kort på dina barn eller tillåter dina barn vara med på exempelvis skolfoto etcetera??!! Skolfoto i sexårsåldern har ingen bett om *dingdong*
  • Teresia0407
    Emeli82 skrev 2014-07-02 18:43:30 följande:
    Beklagar verkligen!   

Finns inga ord för hur fasansfullt det måste vara...

Har läst hela tråden.  Så fin son du har, förstår att du är stolt över honom!

Verkligen ledsamt att läsa en del inlägg här, en del personer fungerar verkligen inte socialt...   Men jag låter det stanna där..  Tråden är inte till för tjafs. 

Jag förlorade min pojkvän väldigt hastigt  i en olycka när jag var 21 år, och jag reagerade väldigt märkligt, tydligen.    Minns inte så mycket mer än att jag satt och rökte tillsammans med hans bästa vän på balkongen efter att fått beskedet, kände mig helt kall och tom...  

Samma kväll ringde jag runt till hans andra vänner och informerade helt sakligt och kallt om vad som skett.    De grät och var upprörda, men jag grät inte en tår, utan var helt kall...  Inte förrän vid begravningen grät jag...   

Så människor kan reagera väldigt olika när de hamnar i chock.    Hade FL funnits på den tiden, hade jag säkert startat en tråd där, och jag kan föreställa mig hur kall folk hade tyckt att jag verkat vara...

Jag vet förstås att det inte är samma sak att förlora en pojkvän, som att förlora en man som man har barn med...  Långt därifrån.    Ville mer berätta om min erfarenhet av chock och hur man kan bete sig...

Håller med dig, endel kan verkligen inte bete sig socialt! Är du smart nog ts så lämnar du tråden och söker stöd någon annanstans! Öppna en krisgrupp på Facebook kanske? Jag stöttar dig iallafall och ber dig att bortse från socialt dysfunktionella människor. Din man hade verkligen otur, inget annat. Kom ihåg det, vad du än läser här inne.. Ta fäste på vad jag säger HATISKA KOMMENTARER ÄR TYVÄRR INTE ETT BROTT, MEN I ALLRA HÖGSTA GRAD ETT BROTT MOT MÄNSKLIGHETEN.
  • Teresia0407
    Anonym (Dotter) skrev 2014-07-03 08:24:40 följande:
    Om man har följt alla kända säkerhetsregler, så är det otur. Inte annars. En rattfyllerist har inte heller "otur" när han kör ihjäl någon.

Ge dig, du målar bara ut dig själv värre och värre.. Ordet dysfunktionell räcker inte ens långvarigt.. Hoppas du aldrig upplever sorg och blir utsatt för liknande människor som du beter dig som..
Svar på tråden Min man drunknade