Inlägg från: Anonym (u) |Visa alla inlägg
  • Anonym (u)

Min man drunknade

Beklagar verkligen det som har inträffat! Så otroligt hemskt!

Försök inte tränga undan sorgen (då dyker den upp när ni minst anar det iställetRynkar på näsan) utan prata om den tillsammans om ni mår bra av det. Printa ut alla bilder ni kan hitta där pappan är med (i flera olika situationer, gärna "vardagliga" till exempel när ni sitter och äter) och tejpa eller rama in och sätt upp i olika rum i huset. Då kan du också se om barnen sitter och tittar på bilden av pappan (även fast de inte säger något) och fråga om de tänker på något särskilt. Prata mycket och kramas mycket. Om ni har ljudinspelningar och videoinspelningar så låt de spela i bakgrunden. Slut ögonen och lyssna på pappans/din mans röst. Om du har större barn så förbered de på att deras kompisar/klasskamrater etc... kan bete sig okänsligt under en sådan situation. Prata hemma om det.

• Anonym (u)
    Anonym (Oj) skrev 2014-06-26 20:47:27 följande:
    Han försvann i en sjö, inte en badkar. Ska Ts dyka ner och riskera att drunkna själv? Ts kanske bara tycker det är jobbigt att bära sorgen själv och vill få stöd?
  • Anonym (u)
    Anonym (Oj) skrev 2014-06-26 21:27:05 följande:
    Ännu värre ju i en sjö engagemang i sökandet kanske , kan se det framför mig .
    Beskriv hur? Poliserna hade säkert inte låtit Ts dyka ner själv i sjön och letat så vad skulle Ts ha gjort?
  • Anonym (u)
    Anonym (Oj) skrev 2014-06-26 21:53:36 följande:
    Anonym (u) skrev 2014-06-26 21:44:01 följande:

Beskriv hur? Poliserna hade säkert inte låtit Ts dyka ner själv i sjön och letat så vad skulle Ts ha gjort?

Istället för att leta lik på fl kanske hålla dig uppdaterad av räddningstjänstens arbete typ, men vi är olika, har sagt beklagar sorgen men det hindrar inte med frågor ?
    Fast räddningstjänsten håller nog Ts uppdaterad. Hade Ts man varit försvunnen i en skog eller i en stad så hade Ts kanske kunnat hjälpa till, men i en sjö är det ganska svårt att göra något om du inte är dykare.
  • Anonym (u)
    Anonym (lillajag) skrev 2014-06-27 17:13:56 följande:

läste nyss om det i tidningen *beklagar sorgen, inget kul när sånt händer* varför använde han ingen flytväst?* Hoppas du får nån stöttning i form av prat hjälp Det är just därför som ja håller mig hemma då händer ju inte såna saker, förhoppnings vis. Man ska ju alltid använda flytväst.

Jag undrar hur en sådan som du fungerar i sociala sammanhang? Drömmer

Ta inte illa upp.

Svar på tråden Min man drunknade