Inlägg från: rere88 |Visa alla inlägg
  • rere88

Amning+ersättning??

Ta det med ro.

hon är trots allt bara 4v o har inte hunnit få någon rutin än.

försök aktivera henne på dagen o kvällen så kanske hon sover mer på natten.

vet hur det kan kännas hopplöst. . Är på barn nr 2 nu och storebror var likadan i början att man va vaken hela natten o han ville bara ligga vid bröstet men ni kommer in i någon slags rutin snart så din tös sover om natten.

med lillebror satte jag igång direkt han började få vaken tid att hålla honom vaken om kvällarna för att minimera risken att han e vaken på natten o det funkar 9ggr av 10 :)

• rere88

Om man vill öka mjölkmängden bör man tänka på att amma först och därefter pumpa eller mjölka ur.

Om man ska öka mjölkmängden genom att mjölka eller pumpa ur är det bra att göra det med minst tre till fyra timmars mellanrum under någon dag eller några dagar. Man kanske inte orkar göra så tätt dygnet runt, men det är bra att göra det så ofta man orkar. För att ha tid och ork är det bra att ta det lugnt och vila och inte planera in andra aktiviteter under dessa dagar. Det är också bra att dricka mycket.

Det brukar oftast räcka att amma tätt under några dagar för att mjölk­produktionen ska öka, men ibland kan det ta upp till en vecka.

on har kanske magknip. Berätta för bvc så kanske de kan lära dig hur man masserar magen på henne.

• rere88

Du ska ALDRIG värma välling två gånger.

Gäller all mat egentligen. .

Håll henne mer vaken på dagen.

Jag brukar aktivera min son 1.5-2.5 timmar innan han får sova.

går också ca 4 timmar mellan amningarna.

Sen på kvällen sista amningarna så får han vara vaken hela tiden mellan de två sista målen.

tex amma vid 19.00 sen aktivera honom fram till runt 21-21.30 och amma då sen sover han i regel 4-5.5 timmar.

Svar på tråden Amning+ersättning??