• Pco_1_2

Syskonförsök

Hej alla pco:are!

Jag har en son född 130814, han kom till genom pergotime & ovitrelle <3

Nu är tankarna på ett syskon.
    Jag ska bara ta tag i att ringa min Gyn för nya undersökningar och förhoppningsvis ny kur för att kunna komma igång med försök till en till bebis.

Häng gärna med, berätta gärna om eran resa!

• Svar på tråden Syskonförsök
  • Pco_1_2

Någon som fått biverkningar av pergon?

Första kuren kände jag ingenting men denna omgången är jag som ett argt värmesvallande monster!

• Gweny

Jag inväntar nu äl. har inte känt av några biverkningar än iallafall!

• Freijasmamma

När har du Äl?jag har BIM idag..ingen mens o vattniga flytningar..får se om den håller sig borta..ni som har barn sen innan,har ni fått pluss innan BIM?

Freija 20110904 längtan efter syskon
  • Gweny
    Freijasmamma skrev 2014-08-22 20:25:43 följande:

När har du Äl?jag har BIM idag..ingen mens o vattniga flytningar..får se om den håller sig borta..ni som har barn sen innan,har ni fått pluss innan BIM?

spännande, håller tummarna.

om det stämmer vad dem säger tidsmässigt, så borde den komma till veckan som kommer. Hoppas verkligen nu.
  • Pco_1_2

Igårkväll tog jag sprutan, sexade igår och så får det bli ikväll och imorgon!

• Gweny
    Freijasmamma skrev 2014-08-23 11:43:31 följande:

Har du älstickorna redo gweny?

använder inte stickor, då dem kan vara lite missledande vid PCO och gynekologen sa inget om att jag skulle ha det heller.

Får bara mysa på massa och hoppas på det bästa.  Nästa vecka ska jag lämna blodprov för att se om en äl varit.
  • Pco_1_2

Hur går det för alla?

Ni som ätit pergo samt tagit ovitrelle, när fick ni ägglossning? Vilken cd?

• dagijuli

hej
    jag är relativt ny här på familjeliv. har en dotter på 14 månader (född 29/6 förra året) .. nu har vi börjat tänka på syskonförsök o jag har var hos vår fina dr A för undersökning för två veckor sedan..ska ta prover cykeldag 21 och förhoppningsvis få pergo.. vi lyckades med pergo efter ca 2 års försök sist.. o så bytte jag jobb. jag har normal äl och mens .. när jag åt pergo fick jag äl cykeldag 16 istället för 14.. 
    hur länge har ni alla försökt här inne? hoppas det inte tar lika lång tid denna gång.. jag pallar inte det. mådde jättedåligt sist.. men blir det inga syskon så har vi alla fall fått en prinsessa =)

• Pco_1_2

Nu är "liggperioden" över och nu inväntar vi BIM som är 13 sep.

Hur går det för er alla?

• Gweny
    Freijasmamma skrev 2014-12-01 18:53:45 följande:

Något liv i tråden? Nån som lyckats?

Nä tyvärr inte.  

Fick äl på kurerna, och tydliga symtom när den var. men tog sig inte ändå. Nu har rremiss för IVF blivit skickad och jag fick utskrivet fler kurer med pergotime, som jag kan ta fram tills dess. så frustrerande att det inte funkar.
  • Freijasmamma

Ok va tråkigt.. Nej inget här heller..hade första riktiga älen för en vecka sen..får se om de blir något..

Freija 20110904 längtan efter syskon
Svar på tråden Syskonförsök