• Gweny

Syskonförsök

Hej
    Jag fick PCO konstaterat i Mars i år, efter att mensen blivit väldigt oregelbunden och lång och äl uteblev vissa månader helt. Fick även reda på att jag har hypothyreos. Så utredning på oss började då. (sambons simmare är bra)

Så efter ha fått stabiliserat mina värden för sköldkörteln först, så har jag nu börjat idag med min 1a enkelkur av pergotime, hoppas det ska hjälpa.  
    Vi har försökt sen Juni 2013, fick först ett plus Juni i år, väldigt oväntat, då vi inte trodde det skulle gå spontant. Men tyvärr blev det ma, var jättetufft för oss.

Men hoppas det ska gå nu.  Dock har jag barn sen innan, med en annan man, som kom till "vanligt", men var några år sedan.

• Gweny
    Freijasmamma skrev 2014-08-17 16:01:40 följande:

Berätta om era biverkningar sen,börjar bli galen på mina..biverkningar eller gravidsymptom?suck

ja, jädra taskigt ju att många biverkningar kan påminna om gravidtecken. hur fort kommer biverkningarna? sträcker det sig över flera veckor? inget känt ännu.
  • Gweny
    Freijasmamma skrev 2014-08-17 18:48:06 följande:

Fick första efter en timme,efter pillerintag,molande o slitande i äggstockarna.ILLAMÅENDE de luxe! 2dagar kanske..sen kom det värmevallningar som hette duga,klimakteriet lixom..de har hållt i sig tills nu,5dar till BIM, så ganska länge. Nu är det lugnare,stickningar o dragningar i magen, ont i äggstockarna osv. Lite illamående ibland. Är orolig att jag blivit överstimulerad..om det inte tar sig så kommer jag begära VUL nästa gång för att se hur jag svarar på medicineringen.

huua...låter inte roligt. Hoppas du slipper mer frampå, om du måste ta mer.
  • Gweny

Jag inväntar nu äl. har inte känt av några biverkningar än iallafall!

• Gweny
    Freijasmamma skrev 2014-08-22 20:25:43 följande:

När har du Äl?jag har BIM idag..ingen mens o vattniga flytningar..får se om den håller sig borta..ni som har barn sen innan,har ni fått pluss innan BIM?

spännande, håller tummarna.

om det stämmer vad dem säger tidsmässigt, så borde den komma till veckan som kommer. Hoppas verkligen nu.
  • Gweny
    Freijasmamma skrev 2014-08-23 11:43:31 följande:

Har du älstickorna redo gweny?

använder inte stickor, då dem kan vara lite missledande vid PCO och gynekologen sa inget om att jag skulle ha det heller.

Får bara mysa på massa och hoppas på det bästa.  Nästa vecka ska jag lämna blodprov för att se om en äl varit.
  • Gweny
    Freijasmamma skrev 2014-12-01 18:53:45 följande:

Något liv i tråden? Nån som lyckats?

Nä tyvärr inte.  

Fick äl på kurerna, och tydliga symtom när den var. men tog sig inte ändå. Nu har rremiss för IVF blivit skickad och jag fick utskrivet fler kurer med pergotime, som jag kan ta fram tills dess. så frustrerande att det inte funkar.
Svar på tråden Syskonförsök