• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • soffipropp1987

Bvc besök idag nu är plutten 2 månader imorgon, 59 cm lång och 6235 gram tung! Det är nog bara grädde i mina bröst alltså! Väger han otroligt mycket? Han ser liksom inte så tjock ut som man kan tro att han borde göra :P

• Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-08-19 12:09:45 följande:

Bvc besök idag nu är plutten 2 månader imorgon, 59 cm lång och 6235 gram tung! Det är nog bara grädde i mina bröst alltså! Väger han otroligt mycket? Han ser liksom inte så tjock ut som man kan tro att han borde göra :P

Han är ju lång också till sina 6kg. Vår flicka är bara 53 lång och väger 4,5 så hon är ganska kompakt om man säger så ;)

Var glad för att han växer så bra på bröstmjölken, det är säkert många som får ge ersättning också för att mjölken inte räcker till. Du har ju en fantastisk färdigblandad, alltid lagom tempererad gourmet-resturang med dig vart du än går ;) BVC säger nog till om det skulle vara för mycket eller för lite på något håll.

Han väger nog precis som han ska ska du se :)
  • Kela1981
    Sessan4 skrev 2014-08-19 11:08:36 följande:

Hej! 

Har en son född 29 juni.. Hjärta han är 7 veckor och jag ammar honom. 
    Han började skrika så hemskt på kvällarna och ville amma varje timma så vi började ge ersättning och han har blivit en lugn o nöjd kille.. vissa förmiddagar är skrikiga och gnälliga dock. Han har börjat dreggla massor och man kan se 2 vita prickar, som att hörntänderna i överkäken är på väg!!
    Kan en 7 veckors bebis verkligen få tänder så här tidigt Förvånad
    Min dotter var nog 4-5 månader när hon fick tänder.

Har följt tråden lite och känner igen mig mycket i era inlägg.. visst blir dagarna långa ibland när man är föräldraledig. Jag har även dottern på förskola och skall försöka få ihop amning med hämta/lämna dagis de dagar maken jobbar!! puh!! 

Tycker oxå det är skitjobbigt att åka till stan eller handla för man vet aldrig om det blir kaos och skrikfest Tyst tycker även att det är jobbigt att amma ofentligt. Men jag vet att ångesten mest tynger mig själv så jag försöker träna på att behålla lugnet Tungan ute

Angående tänderna så har jag sett vita prickar i underkäken på vår flicka i ett par veckor nu. Försökte läsa mig till lite info och så som jag förstod det så kan man se anlagen ganska tidigt men det betyder inte att dom bryter igenom än på länge. Men sen finns det ju bebisar som föds med tänder så det kan säkert hända att en 7-veckors får tänder även om det nog är ovanligt :)
  • Kela1981

Usch i natt var ingen rolig natt :(

Eftersom det har varit så grymt varmt på senaste tiden så har vi inte haft någon värme på i huset. Men nu slog det om ganska plötsligt så igår var det skitkallt här hemma. Jag fick tom sova i pyjamasbyxor (första gången på typ 10 år). Detta innebar att stackars bebis frös ju också och bara vaknade hela tiden men ville inte äta på hela natten. Fick tillslut lägga henne i våra sängar tätt intill mig så somnade hon tillslut och sov till klockan 10 idag stackarn.

Nu har jag skruvat på alla elementen och hoppas att hon kan sova i egen säng i natt. Visst är det mysigt att ha henne nära men jag sover så oroligt av rädsla att rulla på henne.

Ett par nätter nu så har hon inte velat ha mat på natten utan bara napp och sen kommer det några nätter när hon vill äta. Kan detta vara ett tecken på att hon snart tänker sova hela nätter?

Hur äter era på nätterna?

• Axo
    soffipropp1987 skrev 2014-08-19 12:09:45 följande:

Precis som min lilla knubbis! Han vägde 6,2 och var 59,5 lång på 2 månaders kontrollen. Så länge de följer sin egna kurva så är det inga bekymmer. Äldsta sonen hade ungefär samma kurva när han var bebis.
  • Axo
    Kela1981 skrev 2014-08-19 12:29:04 följande:

Usch i natt var ingen rolig natt :(

Eftersom det har varit så grymt varmt på senaste tiden så har vi inte haft någon värme på i huset. Men nu slog det om ganska plötsligt så igår var det skitkallt här hemma. Jag fick tom sova i pyjamasbyxor (första gången på typ 10 år). Detta innebar att stackars bebis frös ju också och bara vaknade hela tiden men ville inte äta på hela natten. Fick tillslut lägga henne i våra sängar tätt intill mig så somnade hon tillslut och sov till klockan 10 idag stackarn.

Nu har jag skruvat på alla elementen och hoppas att hon kan sova i egen säng i natt. Visst är det mysigt att ha henne nära men jag sover så oroligt av rädsla att rulla på henne.

Ett par nätter nu så har hon inte velat ha mat på natten utan bara napp och sen kommer det några nätter när hon vill äta. Kan detta vara ett tecken på att hon snart tänker sova hela nätter?

Hur äter era på nätterna?

Vi har också vissa nätter när han hoppar över maten. I natt vaknade han runt 5 istället för 4, men han kunde somna om när han fick ligga bredvid mig och sov till 7 istället!
  • Sansa Snark

Min plutt har precis börjat sova 12 timmar (22-10) med bara en mat-paus. Tack tack, säger mamma och pappa, fortsätt gärna med det

• Kela1981
    Sansa Snark skrev 2014-08-19 12:41:10 följande:

Min plutt har precis börjat sova 12 timmar (22-10) med bara en mat-paus. Tack tack, säger mamma och pappa, fortsätt gärna med det smile1.gif

Åh vad härligt!!!! Det önskar jag mig också ;)
  • LokesMammi

Min son äter sista målet kl 20 och sover till 5.30 el 6. Just nu ligger han o sover o kl är inte 20 än. Spännande o se när han vaknar! =)

Loke 11/1-11, Birk 6/6-14
  • Kela1981

I dag har hon sovit större delen av dagen. Bara precis varit uppe och ätit, lekt lite grann och sen gäspat sömnigt igen. Ska bli spännande att se hur denna natten blir :/

Svar på tråden Junibebisar 2014