Inlägg från: Anonym (vansinnig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vansinnig)

Kan man bota hebefili? snälla ge mig hopp

Anonym (vhjbnk,lä-) skrev 2014-06-24 11:50:23 följande:

Han anser att problemet är du? Han menar inget med sitt chattande så du behöver inte känna dig sårad? Eller vad?

Mitt tips, om d verkligen vill försöka, är att installera något slags spärr så att han inte kommer in på såna sidor, det borde gå att göra. Kostar väl lite om man inte kan själv, men det kanske det är värt.

Troligen kommer det inte att hjälpa eftersom han inte inser att HAN är problemet.

Ja han menar att han absolut inte menar något med sitt chattande och ppstå sig veta att dessa 14 åringar inte ens är 14 år utan säkert massa snuskgubbar. Vilket gör det bara ännu lustiga, om han nu vet att de inte är vad de påstår sig vara varför vill han då chatta?
  • Anonym (vansinnig)

Och jag vill att han ska sluta sexchatta för att han vill och inte för att jag tvingar honom. Jag vill inte lägga ner energi på att barnvakta en man i 40 årsåldern.

• Anonym (vansinnig)
    Anonym (vhjbnk,lä-) skrev 2014-06-24 12:06:01 följande:

Hade du inte skrivit åldern hade jag trott att du var ihop med mitt ex. Han hade samma sjuka resonemang och din man TS kommer inte att sluta för han VILL inte. Det enda han möjligen gör är att smyga mer med det.

Kan du beskriva lite mer av ditt exs "resonemang"? Min sambo säger att han bland annat chattar för att han vill se hur "dumma" dessa "14 åringar" verkligen är. Usch jag mår illa när jag tänker tillbaka på alla hans äckliga teorier. Jag vill bara slå honom
  • Anonym (vansinnig)
    Flisan79 skrev 2014-06-24 12:04:31 följande:

...och varför bara chatta med 14 åringar? Det finns en väldig massa vuxna kvinnor att chatta med om nu chattandet i sig är grejen. Sen är väl det lika mycket en fråga varför han chattar med andra ÖVER HUVUD TAGET.

Varför chatta överhuvudtaget? Det ger ju inget? Hade förstått bättre om han var fysiskt otrogen. Då får han ju nåt ur drygt? Men att kasta bort vårt förhållande för ingenting?
  • Anonym (vansinnig)

Jag dör. Jag har aldrig fått hjärtklappningar av stress förut. Mår illa så fort jag tänker tanken på att lämna honom.

• Anonym (vansinnig)
    nymedlem skrev 2014-06-24 12:46:58 följande:

Ring psyk och boka tid NU. Du mår ju uppenbarligen väldigt dåligt.

Har du kontakt med din familj?

Men han har inte gjort nåt på ett halvt år. Tänk om jag lämnar och han faktiskt har ändrat sig? Jag kan inte sluta tänka på framtiden. Hur jag kommer att döda honom om jag kommer på honom igen. Jag kanske bara behöver lära mig att lita på honom igen? Hur gör man det
  • Anonym (vansinnig)
    Anonym (vhjbnk,lä-) skrev 2014-06-24 12:48:34 följande:

Varför det? Du kommer att ha det mycket bättre utan honom. Du har troligen fått panikångest, det finns bra hjälp för det, ring vc genast och boka tid.

För jag älskar honom och har gjort det i över 5 år. Finns det medicin för det?
  • Anonym (vansinnig)
    Anonym (humor) skrev 2014-06-24 12:52:12 följande:

Haha, bota smaksak, njaaaaa, 

Det är inte roligt. Jag måste lägga mig ner ibland på grund av hjärtklappningar. Inte roligt alls
  • Anonym (vansinnig)
    nymedlem skrev 2014-06-24 12:54:55 följande:

Ledsen att säga detta. Men tror du verkligen på allvar att han inte gjort något på ett halvår?

Tror snarare att han lärt sig att dölja det för dig bättre.

Detta ÄR obotligt och du vet ju det. Slösa inte fler år på honom nu.

Har du kontakt med din familj?

Ja men vi har knappt gjort annat än bråkat under tiden. Så såren är färska än jag tror därför inte att han har gjort det. När skulle han ha gjort det?

Nej har ingen familj här. De bor 100 mil bort typ.
  • Anonym (vansinnig)
    nymedlem skrev 2014-06-24 13:05:29 följande:

Jobbar inte han heller? Är ni tillsammans 24/7 ? Jobbar han så har han ju all tid i världen att chatta med vem han vill.

Flytta 100 mil till din familj och börja plugga där. Då kommer du ifrån mannen och kan starta om på nytt. Tror du behöver det.

Hjärtklappningar är panikångest och jättejobbigt. Gå ut på en lång promenad eller lägg dig i badet eller nåt. Det går över, men såhär dåligt ska du inte behöva må.

Lider med dig!

Nej vi jobbar ihop
  • Anonym (vansinnig)
    nymedlem skrev 2014-06-24 13:05:29 följande:

Jobbar inte han heller? Är ni tillsammans 24/7 ? Jobbar han så har han ju all tid i världen att chatta med vem han vill.

Flytta 100 mil till din familj och börja plugga där. Då kommer du ifrån mannen och kan starta om på nytt. Tror du behöver det.

Hjärtklappningar är panikångest och jättejobbigt. Gå ut på en lång promenad eller lägg dig i badet eller nåt. Det går över, men såhär dåligt ska du inte behöva må.

Lider med dig!

Det gör mig arg och förvirrad att han är så bra på att låtsas som allting är bra. Han ska kramas och pussas men jag kan känna de intensiva spänningarna som finns mellan oss. Jag vill bara dra ibland be honom att hålla sig borta men då håller han kvar mig.
  • Anonym (vansinnig)
    studentbruttan29 skrev 2014-06-24 17:36:35 följande:

Vad naiv du är.

På vilket sätt? Alla skriker ju om att man ska kämpa o inte göra slut till höger och vänster men nu är det helt fel när jag försöker få mitt förhållande att fungera?
  • Anonym (vansinnig)
    Anonym (.....) skrev 2014-06-24 19:04:41 följande:

Vilken jobbig situation du lever i ts.. Och nej, tyvärr finns ingen bot mot det han lider av -det är en psykosexuell störning. Störningar går inte att "bota" mao en sexuell läggning ( fast utanför normen för normalt, därav störning ) skulle man kunna säga och de går inte att göra om.

Kan man "styra" det då?
  • Anonym (vansinnig)

Ja det är jobbigt att alltid vara sin vakt. Kolla hans telefon, mil, facebook. .. men jag försöker bara hjälpa honom. Vet han att jag kollar så låter han bli

• Anonym (vansinnig)
    Anonym (Nej) skrev 2014-06-25 08:38:14 följande:

Det gäller och ställa sig själv dom rätta frågorna..

1) orkar jag ständigt kolla hans fb ect framöver? (Det är en psykisk stress som leder till ångest & utmattning tillslut)

2) vill jag leva med en person som inte kommer vara attraherad av mig om ex 5,8år?

3) om ni får en dotter ex och hon är tonåring dvs attraherad av hennes kompisar.

Det är svårt och se klart när känslor är involverade men jag tycker du ska lämna honom för att du är fortf ung samt hans "störning". Är ju en stor faktor. Ja det kommer kännas tufft och gå isär men se det inte som ett misslyckande utan en ny start i ditt liv. Låt dig själv att få vara lycklig. Som jag sa: du är ung, resa med kompisar, festa på krogen och göra sånt som UNGA personer behöver innan man slår sig ned. Vissa har som sagt inte det behovet, det trodde inte jag heller först när jag hade en 5års relation med en person, då var jag 17år. Men det kommer, ja det var han som gjorde slut och det var skitjobbigt, gick i terapi och blev psykiskt utbränd/utmattad av allt som hände i den relationen. Det här var 4års sedan, men det är det bästa som hände mig som jag ser på situationen idag. Hade jag fortf varit kvar så hade jag fortf haft ångest då jag inte kände mig trygg med honom pga olika anledningar. Så hade jag aldrig dejtat och träffat olika killar för och se vem som egentligen passade mig. Att resa till olika platser & träffa nya människor, minnen för livet. Och idag lever jag med sambo och har 1 barn som är några månader.

Livet är fantastiskt även om det inte känns så när man är i en svacka. Är det rätt så är det lätt. Är det lätt så är det rätt.

Är det lätt & rätt för dig?

Tack för dina kloka ord. Jag har börjat fundera på detta mer o mer på att lämna och då får jag bara ännu mer ångest. Jag menar ångest som resulterar i att jag kallsvettas, får hjärtklappningar och det känns som att jag ska dö. Då lägger jag ner tanken.
  • Anonym (vansinnig)

Tack för all råd och styrkekramar. Jag har mått bättre idag trots hjärtklappningar men det kanske är på väg bort? Det hoppas jag iallafall :)

• Anonym (vansinnig)

Han kanske inte alls är hebefil, kanske jag som överdriver det hela. Det kanske bara är en kul grej som han själv påstår.

Svar på tråden Kan man bota hebefili? snälla ge mig hopp