Kan man bota hebefili? snälla ge mig hopp
...för att han är hebefil! Du är kvinna nu.
...för att han är hebefil! Du är kvinna nu.
Och kroppen? Sen är det väl psykiskt också. Han vet ju hur gammal du är och tänder på yngre.
Eller vill han att jag ska sluta växa och utvecklas so person eller?!
Hans läggning gör dig oattraktiv. Du kan ju jämföra med någon som är homosexuell tex, en man som bara tänder på en man vill ju inte ha en kvinna hur snygg hon än må vara.
Då tycker jag du ska göra dig själv en tjänst och dumpa hebifilen till förmån för en karl som uppskattar en riktig och mogen kvinna, om än väldigt välbevarad fysiskt.
Både du och din sambo förtjänar det samt att jag inte kan se någon annan lösning på er relation.
Lycka till!
Det där är inte hebefili. Det kallas för GUBBSJUKA!
Är du utbildad? Jobbar du?
Jag undrar om du klarar dig utan honom eller om du/ni har gjort dig beroende av honom?
Är det så att du gillar äldre män så finns det många äldre som inte är hebefiler men som gillar unga KVINNOR.
Men kan du försörja dig själv om du skulle separera? Jobbar du?
Hej
Jag träffade min man när jag var 15. Han var då 40. I stundens hetta och i min tonåriga hjärna så blev jag smickrad över en sådan vuxen mans känslor för mig. Han fick mig att ge upp min familj, lämna mina föräldrar och hoppa av skolan. Vi gifte oss så fort han fick chansen och fick kort därefter barn. Medan tiden gick och jag blev äldre förstod jag vilken otroligt patetisk människa han var. Gammal och barnslig, nästan mentalt efterbliven. Om han är nere och fiskar bland fjortisar så vet du - med säkerhet - att den mannen är rubbad.
Jag lämnade min man för tre år sedan. Vår dotter var nästan tonåring själv när jag tog beslutet att lämna honom. Ska min dotter växa upp med en man som hade kunnat ragga upp hennes väninnor?
Nej tack.
Lämna honom, TS, han kommer enbart såra dig i längden.
Hebefiler tänder inte på kvinnor alls utan bara på tonåringar. En som är gubbsjuk 'vaknar upp' i medelåldern och försöker desperat bevisa för sig själv att han fortfarande är attraktiv för tonårstjejer.
Enligt mig är båda sorterna lika avtändande. Du kommer alrdig duga för honom, du är för gammal. Kan du leva så utan att må dåligt?
När han säger att han vill leva sitt liv med dig, vad menar han med det?
Att du ska finnas där som ett alibi för hans 'normalitet' och som en bekvämlighetsinrättning medan han jagar unga tjejer via nätet? Eller är han beredd att gå i terapi och på allvar sluta jaga småtjejer? Är han beredd att ge upp datorn och allt vad det innebär för att helhjärtat satsa på ER?