Inlägg från: Anonym (vhjbnk,lä-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vhjbnk,lä-)

Kan man bota hebefili? snälla ge mig hopp

Anonym (vansinnig) skrev 2014-06-24 10:36:05 följande:
    Vad är skillnaden? ;)
    Hebefiler tänder inte  på kvinnor alls utan bara på tonåringar. En som är gubbsjuk 'vaknar upp' i medelåldern och försöker desperat bevisa för sig själv att han fortfarande är attraktiv för tonårstjejer.

Enligt mig är båda sorterna lika avtändande. Du kommer alrdig duga för honom, du är för gammal. Kan du leva så utan att må dåligt?

När han säger att han vill leva sitt liv med dig, vad menar han med det?
    Att du ska finnas där som ett alibi för hans 'normalitet' och som en bekvämlighetsinrättning medan han jagar unga tjejer via nätet? Eller är han beredd att gå i terapi och på allvar sluta jaga småtjejer? Är han beredd att ge upp datorn och allt vad det innebär för att helhjärtat satsa på ER?
  • Anonym (vhjbnk,lä-)
    Anonym (vansinnig) skrev 2014-06-24 11:47:02 följande:
    Han vill absolut inte gå i terapi då han inte anser att han har ett problem. Han påstår att eftersom han inte har ett problem så är det lättare för honom att bara sluta chatta med dessa fjortisar. Jag har försökt att få honom att ge upp allt med internet att göra under en tid så att han inte får möjligheten att sexsurfa under en tid men han ju inget problem att fly ifrån enligt honom.
    Han anser att problemet är du? Han menar inget med sitt chattande så du behöver inte känna dig sårad? Eller vad?
    Mitt tips, om d verkligen vill försöka, är att installera något slags spärr så att han inte kommer in på såna sidor, det borde gå att göra. Kostar väl lite om man inte kan själv, men det kanske det är värt.

Troligen kommer det inte att hjälpa eftersom han inte inser att HAN är problemet.
  • Anonym (vhjbnk,lä-)
    Anonym (vansinnig) skrev 2014-06-24 12:01:20 följande:
    Ja han menar att han absolut inte menar något med sitt chattande och ppstå sig veta att dessa 14 åringar inte ens är 14 år utan säkert massa snuskgubbar. Vilket gör det bara ännu lustiga, om han nu vet att de inte är vad de påstår sig vara varför vill han då chatta?
    Anonym (vansinnig) skrev 2014-06-24 12:02:50 följande:

Och jag vill att han ska sluta sexchatta för att han vill och inte för att jag tvingar honom. Jag vill inte lägga ner energi på att barnvakta en man i 40 årsåldern.

Hade du inte skrivit åldern hade jag trott att du var ihop med mitt ex. Han hade samma sjuka resonemang och din man TS kommer inte att sluta för han VILL inte. Det enda han möjligen gör är att smyga mer med det.

• Anonym (vhjbnk,lä-)
    Anonym (vansinnig) skrev 2014-06-24 12:09:39 följande:
    Kan du beskriva lite mer av ditt exs "resonemang"? Min sambo säger att han bland annat chattar för att han vill se hur "dumma" dessa "14 åringar" verkligen är. Usch jag mår illa när jag tänker tillbaka på alla hans äckliga teorier. Jag vill bara slå honom
    Ena gången chattade han med en ung kvinna från Ryssland tror jag det var. Hon sålde camshower för att finansiera sina studier. Hans resonemang där var att han ville se om han kunde 'charma' henne att visa sig naken utan betalning. Han erbjöd sig att visa sig naken för henne i gengäld.
    Detta var inget jag behövde bli ledsen för, det hade ju inget med VÅRT förhållande att göra. Han ville bara kolla om det gick att få en som tog betalt att göra något gratis.

Samma resonemang om allt, jag behövde inte bli ledsen eftersom hans agerande kring andra (mycket unga) kvinnor/tjejer inte alls hade med oss att göra. Det var jag som var konstig, hade problem osv som brydde mig om det.
  • Anonym (vhjbnk,lä-)
    Anonym (Nej) skrev 2014-06-24 12:17:48 följande:

Kan man bota folk som är hetero, bisexuella, homosexuella? Eh, nej eftersom det är en läggning. Som svaret på din fråga. Nej du kan inte bota honom. Däremot om han går i psykoterapi så lär han sig att anv olika strategier för att undvika kontakta yngre tjejer.

Tycker du ska lämna honom helt ärligt. Tänk om ni får barn tillsammans ev en dotter & hon växer upp. Jag hade inte känt mig trygg med det.

Håller helt med här, jag lämnade, både för att han var så störd och för att tänk när mina döttrar var i den åldern han drömde om att få 'lära upp' en tjej? Det var inget jag tänkte riskera.
  • Anonym (vhjbnk,lä-)
    Anonym (vansinnig) skrev 2014-06-24 12:44:56 följande:

Jag dör. Jag har aldrig fått hjärtklappningar av stress förut. Mår illa så fort jag tänker tanken på att lämna honom.

Varför det? Du kommer att ha det mycket bättre utan honom. Du har troligen fått panikångest, det finns bra hjälp för det, ring vc genast och boka tid.
  • Anonym (vhjbnk,lä-)
    Anonym (vansinnig) skrev 2014-06-24 12:51:42 följande:
    Men han har inte gjort nåt på ett halvt år. Tänk om jag lämnar och han faktiskt har ändrat sig? Jag kan inte sluta tänka på framtiden. Hur jag kommer att döda honom om jag kommer på honom igen. Jag kanske bara behöver lära mig att lita på honom igen? Hur gör man det
    Vad DU vet så har han inget gjort på 6 månader. Nu börjar detta låta osannolikt, du kommer inte att döda honom, du känner kanske att du skulle vilja, men det bästa är att du lämnar och skapar dig ett sunt liv utan honom.
Svar på tråden Kan man bota hebefili? snälla ge mig hopp