• Vi5

Varning bilbarnstol från If

Vi har hyrt bilbarnstol av If i över 3 år och jag har hela tiden trott att autogirot gått via min man så när vi fick en påminnelse att autogirot inte gått igenom ringde jag dit för teckning fanns på kontot.

Fick till svar att dom hade nått strul när pengarna skulle dras på första autogirot 2011 och efter det är inget draget. Vi har inte fått en påminnelse eller en notis om att betalningen inte fungerat. Nu kräver dom att vi betalar stolen from nu.

Vill höja ett varningens finger för If och deras oproffsiga bemötande och ni som hyr stolar var vaksam att pengarna dras från ert autogiro.

Jag förstår att vi ej betalat med tycker inte det känns skäligt att komma 3 1/2 år senare och kräva oss på pengar.. det är ändå ett av Sveriges största försäkringsbolag och jag är väldigt nöjd över att han försäkringen någon annan stans då bemötandet varit uselt

• Svar på tråden Varning bilbarnstol från If
  • Vi5

Vi har bytt stolen 2 ggr. 1 gång pga att barnet vuxit ur de. Och en gång då jag krockat med bilen. Varit i kontakt med deras kundtjänst dessa två gånger & ingen har då reflekterat över att stolen är helt obetalt. Dom kräver att vi betalar 119 kr / mån i 48 månader dvs ca 5700. Förstår att vi hyr men jag tycker att de vore skärlit att kräva oss på kvarvarde månader inte att vi ska hyra 48 månader från dagsdatum. Då är barnet 10 år

Anonym (undrande) skrev 2014-06-23 16:48:19 följande:

Hur mycket pengar kräver de er på nu? Stolen är fortfarande deras alltså eftersom ni hyr? (FInns det inte nån regel om att max 3 år tillbaka kan man kräva betalt?)

Har barn samma stol så länge(eller har de så att man byter stol eftersom), eller har ni missat att lämna tillbaka den?

• Vi5

Har skickat ett mail där jag hänvisar till mitt samtal med konsumentvägledaren där jag fått rekommendation att bestrida fakturan då preskriptionstiden är 3 år på fakturan. Fick till svar:

Du ska betala fakturan!

Med vänlig hälsning,

If kundtjänst

Känns proffsigt!

Svar på tråden Varning bilbarnstol från If