Utredning av upprepade missfall: Vad har du fått?
Hej alla!
Beklagar så era missfall. Det är så ofattbart tråkigt att läsa om. :(
Jag har förmodligen ett pågående missfall just i detta Nu. Dock ett kvarhållet tyvärr. Vi var inne och gjorde vul i tisdags pga tidigare missfall (2 st) och läkaren mätte hinnsäcken för liten och kunde bara skymta något i den. Jag vet att jag är längre gången än så då jag tempar och plussade väldigt tidigt. Jag ska tillbaka på onsdag nästa vecka men ser mig själv som ogravid numera. Känns så fruktansvärt jobbigt. Jag avskyr min kropp ibland, ska jag få missfall kan den väl åtminstone sköta om det och stöta ur graviditeten, inte behålla den och lura mig som så många andra..
Värt att tillägga är att jag fick en dotter efter mina två missfall, det andra missfallet åt jag både albyl minor och progesterall, men det funkade inte, det blev ett MA.
Inför min dotters graviditet åt jag munkpeppar och albyl minor samt andra vitaminer under själva graviditeten. Den här gången blev vi oplanerat gravida, vi skulle dock börja försöka kommande månad så det var lite snopet. Vi verkar inte ha några problem med att bli gravida utan det är missfallen som ställer till det. :'(
Hur som helst.. Jag är så rädd att det inte kommer gå igen, att vår dotter bara var en lyckoträff. Jag känner mig så oerhört tacksam över henne då barn verkligen inte är en sak man ska ta för givet vilket många tyvärr verkar göra.
Ni som kan det här, hur vet man om man behöver progesterontillskott? Finns det tydliga tecken på det? Om man har normallång lutealfas och dessutom inte blöder ut sina missfall spontant utan att dom blir kvarhållna, (är det progesteronet som håller kvar det?) kan man anta att man har tillräckligt då? Om jag inte missuppfattat det kan lågt progesteron göra att man blöder ut graviditeten trots att den är frisk? (Det är ju progesteronet som sjunker inför en mens) Eller är det mer komplicerat än så?
Tack och kram!