• Puni

Utredning av upprepade missfall: Vad har du fått?

Ååå det är så jobbigt med upprepade missfall, har också haft tre stycken.

Förutom de prover du tagit kollade jag:
    - Sköldkörteln
    - Kromosomavvikelser, även min sambo kollades
    - Några immunologa prover
    - Säker några andra oxå som jag inte kommer ihåg

I vilket fall visade prover inga fel. Jag fastnade i den teori att det är mitt immunförsvar som ställer till det. Åkte till Aten och gjorde en ordentlig koll på mitt immunförsvar och fick veta att jag har för aggressivt immunförsvar för att kunna fullborda en graviditet. Nu är jag gravid för 4:e gången och har kommit till vecka 20 . Jag tar kortison, blodförtunnande och IL-dropp denna graviditet för att lugna immunförsvaret. Kolla in i denna tråd om du vill veta mer:

www.familjeliv.se/forum/thread/63072249-vi-som-snart-ar-gravida-efter-utredning-i-aten

Denna hemsida är också jättebra:
    fertilitetsguiden.com/

• Puni

Provtagningen kostade kring 15 000:-, sen kostnader för resan. För min del var det värt varenda krona att ta ett blodprov och få ett konkret svar på att jag har hög andel natural killer celler i blodet. Jag var också skeptisk ibörjan men sen när jag läste boken Is Your Body Babyfriendly bestämde jag mig för att det låg för mycket forskning bakom att immunförsvaret ställer till det för att inte utreda det vidare. Jag har hela graviditeten tagit blodprover för att veta när immunförsvaret triggas och det är väldigt tydligt att det händer saker i blodet när jag blir gravid. Något annat än otur ligger ju bakom upprepade missfall. Den svenska utredningen visar i fler än hälften av alla fall inga fel. Immunförsvaret är en av orsakerna som inte utreds, sen finns det med största sannolikhet andra orsaker oxå..

• Puni

Irissiri: Grattis till graviditeten, du har kommit långt Jag har som längst kommit till vecka 10, då såg vi hjärtslag i vecka 9. De andra missfallen har varit i vecka 5 och 7. Sen har jag två svaga tidiga plus men mens redan på bim så jag tolkar det som att befruktning skett men att ägget inte fäst.
    Nathalieg91: Beklagar dina missfall... Min övertygelse är att om man får flera missfall på rad så är något fel. Problemet är bara att man i missfallsutredningen inte tar prover på allt. Här finns bra information om vad som kan vara orsaker till missfall trots att en svensk utredning inte visar några fel fertilitetsguiden.com/. Se mitt tidigare inlägg om medicinering, jag är nu i vecka 32 och allt ser bra ut

Svar på tråden Utredning av upprepade missfall: Vad har du fått?