Ni som är runt vecka 31 - orkar ni träna fortfarande, och isåfall vad?
Hej tjejer!
Jag är gravid i vecka 31 (30+2). Innan graviditeten var jag otroligt aktiv och styrketränade (tung styrketräning ca 4-5 ggr i veckan) samt gick mycket pw:s, tränade löpning och spinning.
När jag upptäckte att jag var gravid var jag redan i vecka 8 och mådde APA rent ut sagt. Att ens resa sig ur sängen var en kamp och jag led av illamåendet från helvetet. Därmed la jag ner all form av träning fram till vecka 16, jag låg hemma sjukskriven och grinade i soffan varenda jäkla dag eftersom jag mådde så pissigt, svimmade av minsta ansträngning och spydde konstant. Efter vecka 16 har jag dock orkat träna igen, lite lättare styrketräning ca 2 ggr i veckan, 2 lättare konditionspass (cykel eller crosstrainer) samt lite promenader när jag orkar.
Nu i vecka 31 börjar det dock kännas jäkligt trögt igen. Försöker att hålla igång och styrketräna 2 gånger i veckan fortsatt och promenera då och då, men jag är så trött och allt är så himla jobbigt, jag är andfådd som fasen och känner mig som 80 år.. Man får försöka att vara snäll mot sig själv såklart, man bygger ju en annan människa, men jag vill inte "säcka ihop" totalt, det skulle jag nog bara må sämre av. Min startvikt var 60 kg och vågen visar +8 kg so far så det känns som en hälsosam viktuppgång tycker jag ändå.
Hur mår ni andra som är runt vecka 31, orkar ni träna? Har ni orkat träna genom hela graviditeten, och vad ligger er viktökning på? Dela med er om hur ni tänker :)