Inlägg från: MinBebis |Visa alla inlägg
  • MinBebis

På G? latensfas?

Blir tokig denna gång. Första barnet började förlossning med vattenavgång och täta värkar till följd. Denna gång känner jag mig vilse.

Är nu o vecka 35 slempropp gick under ett par dagar med dyrt för 2 veckor sedan. Jag har varit heltidssjukskriven pga prematura sammandragningar sedan vecka 24 och haft foglossning sedan vecka 4. Sammandragningarna har varit mycket täta sedan vecka 24 ofta 1-5 min emellan. Vecka 32 började förvärkarna med molvärk. Jag har fått kortison i vecka 24 för bebis lungor och fått bricanyl ett flertal ggr för att lugna. Tappen har aldrig gått under 27mm. Däremot har allt stått mycket lågt hela tiden.

Nu till min fråga. För tre 2 dygn sedan började förvärkarna göra allt mer ont och det känns som ryggen ska gå av. Mornar och förmiddagar är bättre men sedan sätter det igång igen med värkar som avlöser varann utan vila. Jag känner ju att det inte är förlossningsvärkar då de är hanterbara men detta gör mig helt slut. Vad tror ni? Är det på G snart eller ska jag behöva gå såhär i flera veckor till? Jag kan inte sova på dagarna för förvärkarna stör för mycket för att somna. Sent på kvällen har jag lyckats somna av ren utmattning.

• Svar på tråden På G? latensfas?
  • MinBebis

Tack för ditt svar men usch vad hopplöst det kändes nu då Är verkligen helt slut nu och orkar snart inte mer av dessa värkar

Svar på tråden På G? latensfas?