• Ella8803

Bf mars 2015

Det är störst risk för missfall vid den tänkta menstruationen. Alltså vid v 4,8,12 osv. Men risken minskas för varje dag.

Jag har inte alls illa bråttom med något den här gången känner jag. Besöken på MVC kändes nästan onödiga i början om allt är bra. Vi får bara ett ultraljud här när det är rul, det är trist! Man vill ju se om det verkligen finns något i magen.

Har en doppler från angelsound så vi kan lyssna på hjärtljudet från ca v 12. Det är mysigt!

Angående namn så heter vår dotter Stella. Kan tänka mig Signe eller Juni om det blir en flicka och Loah om det är en pojke.

Sist tog vi reda på kön, men den här gången vill vi kanske ha en överraskning. :)

Idag har jag lite molvärk och lätt illamående. Kräktes mycket och länge med dottern så jag har laddat upp med seaband och postafen. Nouvalucol tycker jag är bäst mot halsbrännan!

• Ella8803

Grattis till er som plussat nu!

Ringde MVC, ska dit på torsdag.

• Ella8803

Beklagar så mycket över er som fått missfall, stoet lycka till i framtiden och styrkekram till er!

• Ella8803
    cotton skrev 2014-06-30 19:42:32 följande:

Beklagar alla ni som fått mf! Det är fruktansvärt. Hoppas ni kan vila upp er, läka era sår och snart försöka igen!

Jag har inte kontaktat MVC än. Vill vänta några veckor. Detta är mitt andra barn så något inskrivningssamtal känner jag inte större behov av. Börjar fundera om jag tänker dumt ändå - kanske ska boka en tid i alla fall så jag har något att "se fram mot" i den tidiga graviditetens skede...

Tänkte också vänta ett tag eftersom det är andra barnet. Men så ville jag ha lite feeling! ;) så fick tid på torsdag. Det är ju först från v 18 och framåt som besöken blir intressanta. Men jag hoppas på ett tidigt vul/ul.
  • Ella8803
    CarinWyou skrev 2014-07-01 00:22:23 följande:

Grattis till alla som plussat och jag beklagar verkligen till er som fått mf :'( Fick missfall med första sedan blev jag gravid igen och 9 månader efter kom min dotter Jessica! Testade förra veckan med ett plus på stickan, fick plus idag med och på fredag ska jag egentligen få min mens då ska jag testa digitalt :)

Tänkte höra med er vad ni ser på åldersskillnad på syskon? Gick in på något forum där nästan alla skrev att 2-3år "ska" det vara emellan. Men om allt går vägen blir det 5år ålderskillnad mellan bebis o min dotter.

Jag tror att man helt enkelt får tänka på familjens situation. Vissa vill ha långt emellan och andra inte. Barnen kan få lika bra kontakt och ha roligt ihop ändå. Mellan våra barn kommer det skilja 2 år. Det som är lite tråkigt är ju att hon inte riktigt förstår att det ska komma ett syskon. Hade varit kul att prata med henne om det.
  • Ella8803
    Sandran skrev 2014-07-01 08:11:17 följande:

Oj menade inte att barn med stora åldersskillnader inte kan ha roligt eller ha nytta av varann, jämför bara mig och min lillebror och vi har 4 år emellan oss. Vi lekte när vi var små, men när jag fyllde 10-11 så lekte vi inte alls, hade inte samma Lekintressen längre. Det är inte förns nu när han är 20 och jag 24 som vi har börjat umgås som vänner igen.

Jaha, fattade fel! Det är samma sak mellan mig och mina systrar vi är födda 88,90 och 93. Jag har alltid haft roligast med hon som är 5 år yngre än mig. :) är ju säkert lite skönt också att ha ett äldre syskon som man inte måste passa hela tiden.
  • Ella8803
    Malin1992 skrev 2014-07-01 09:03:43 följande:

Någon som vet vart i Stockholm man kan göra tidigt ultraljud innan vecka 8?

Mamma Mia tror jag! :)
  • Ella8803

När mars månad är fylld kanske vi kan skapa en hemlig grupp på Facebook? Är mycket lättare att hålla koll, tagga visa bilder osv. :)

• Ella8803

Vi får bara rul här i Norrbotten. :(

Jag är klar med hälsosamtal och inskrivning redan. Var på MVC idag och hade så lugnt att hon tyckte vi lika väl kunde fixa allt klart. Så nu ska jag dit i början av oktober när det är rul.

Har värk i magen, lite illamående och är hungrig hela tiden.

• Ella8803

Kul att ni gillade min idee förresten! Vi får fixa en grupp på Facebook när marsgruppen är fylld. :)

• Ella8803
    Sunny86 skrev 2014-07-06 12:34:59 följande:

Sparkliie det finns redan en startad grupp:) Både jag och Petra Högström kan lägga till medlemmar. Sanne Beckman heter jag. Adda mig som vän så går det att lägga till dig i gruppen!

Har pmat dig :)
  • Ella8803
    Pixxi skrev 2014-07-06 16:36:51 följande:

Kan man inte lägga in bf-listan som ett dokument på fb-gruppen på nåt sätt? (Jag har inte ens lyckats lägga till mig på listan här på FL)

Och det vore ju kul om alla kunde uppdatera med vart dom bor också utifall det finns några som är intresserade av att träffas :)

Ska försöka adda dig som vän Sanne Beckman. Madelene heter jag.

Det går! :)
  • Ella8803

Sunny86 jag har skickat vänförfrågan nu

Svar på tråden Bf mars 2015