Bf mars 2015
Hur har ni valt att räkna ut erat bf? Från senaste mensens första dag eller från ägglossningen (ni som vet exakt när ni hade den)? Det diffar på två dagar för mig beroende på vad jag väljer. Hur brukar man räkna :)?
Hur har ni valt att räkna ut erat bf? Från senaste mensens första dag eller från ägglossningen (ni som vet exakt när ni hade den)? Det diffar på två dagar för mig beroende på vad jag väljer. Hur brukar man räkna :)?
Jag ska på vul igen på måndag och börjar bli nervös för vad man kommer få se. Förra veckan syntes inget. Får då även veta om jag får gå på samma mvc som med sonen eller om jag måste gå på lasarettet.
Någon mer än jag som plussade väääldigt tidigt? Känns konstigt att få plus tidigt men knappt ha några symtom.
jag plussade också väldigt väldigt tidigt, bara dagar efter ägglossning. mitt vul visade inget, hcg provet tydde på graviditet, skall tillbaka för ny provtagning och vul nästa vecka, dock osäkert om vul kommer visa nått, man brukar som tidigast se nått vid vecka 6. går in vecka 5 nästa vecka.
har inga som helst symtom, det hade jag inte heller i början vid min förra graviditet. fick dock ett illamående från helvetet efter vecka 11 som höll i sig till vecka ca 20. önskar ingen det
symtomen kommer när de kommer, ibland kommer de aldrig. kände aldrig nått i brösten, gör det inte nu heller.
Maria Theres: då bor vi ju nära varann :) och ja: full fart är orden med en 4åring i huset. ;)
Huva vilka jobbiga graviditeter och förlossningar ni haft! Känner mig bortskämd med min som bara innebar lite illamående typ fram till v 14, hoppas det blir lika nu! Förlossningen blev utdragen, startade 16 dagar efter bf vid 17.30 med vattenavgång, in vid 21, helt öppen vid 05 men sjönk inte ner riktigt så efter hot om klocka föddes han 11.20 :) bm trodde att nästa skulle gå lättare för vägen är mer uppbanad så att säga :)
Vilken vecka jag har haft det än så länge!
Fick reda på i måndags att jag är gravid :D
Sen i onsdags överraskade min pojkvän mig med en resa till Nice!
FRIADE!
Så nu är jag fästmö haha
Och sen imorgon (lördag) ska jag och mina två systrar till London för att gå på festival i Hyde Park och se våra favoriter, McBusted!
Min förlossning tog 26 timmar från första riktiga känningarna. Allt bara stannade upp när jag var öppen ca 6-7 cm och hon började tryckas uppåt vid värkarna istället för nedåt.. Hjärtljuden gick ner så fort jag satt upp för rakt eller stod upp så sista 12-15 timmarna (kommer inte ihåg exakt, allt är lite som i dimma) låg jag bara ner... När hon föddes hade hon navelsträngen två varv runt halsen så det var såklart därför. Men allt gick som tur var bra och var så värt det såklart! Det var en del prat om kejsarsnitt och personal som sprang fram och tillbaka, tog blodprov från bebisens huvud (laktat eller vad det heter) osv. Så jag hoppas att denna förlossning blir både lugnare och går snabbare! :D
Läste att det var någon som vart lite skrämd av otäcka och långdragna förlossningar.
Vill inte skrämma, men känner att det är skönt att skriva av mig. Och för att min fl påverkar både mig, min sambo och min dotter fortf och kommer förmodligen göra under en lång tid.
Min fl startade med vatten avgång, och värkarna kom direkt. Var 1-2 min lång och 1-2 min emellan. Så fick åka in rätt snabbt. Så täta var dom till hela tiden. Jag var helt slut kan jag säga.
Hon kom ut med huvudet efter många olika ställningar. Och fastnade. Dom fick inte ut henne, hon var för stor. Jag hörde dom bara säga att nu är hon blå, nu trycker vi på larmet. Och in stormade personal. Minns inte så mycket mer än att sambon viskade i mitt öra hela tiden hur duktig jag var, och hur mycket han älskade mig. Dom var tvungna att vrida hennes axel ur led för att få ut henne. Sen ropade dom på pappa och sprang. Som tur var så började hon andas nästan direkt. Men till följd av att dom vred axeln ur led så fick hon en så kallad plexusskada (nervskada) i vänster arm. (Inte alls vanligt att det händer ska tilläggas, om dom får det så brukar dom flesta friska på sig efter 3-4 månader.) men inte i det här fallet. Hon är mycket bättre, och använder sin superarm för fullt, op väntas efter sommaren. Men hon kommer förmodligen aldrig bli helt frisk.
Detta hade kunnat undvikas ifall min bm hade varit mer uppmärksam eftersom jag var så stor och hade på gränsen till gravdiabetes. Hade hon skickat mig på tul så hade det här kunnat undvikas. Så var inte rädda att be om tul, alltid bra att ta det säkra efter det osäkra.
Oj långt inlägg vart det, skönt att skriva av sig lite. :)
Läste att det var någon som vart lite skrämd av otäcka och långdragna förlossningar.
Vill inte skrämma, men känner att det är skönt att skriva av mig. Och för att min fl påverkar både mig, min sambo och min dotter fortf och kommer förmodligen göra under en lång tid.
Min fl startade med vatten avgång, och värkarna kom direkt. Var 1-2 min lång och 1-2 min emellan. Så fick åka in rätt snabbt. Så täta var dom till hela tiden. Jag var helt slut kan jag säga.
Hon kom ut med huvudet efter många olika ställningar. Och fastnade. Dom fick inte ut henne, hon var för stor. Jag hörde dom bara säga att nu är hon blå, nu trycker vi på larmet. Och in stormade personal. Minns inte så mycket mer än att sambon viskade i mitt öra hela tiden hur duktig jag var, och hur mycket han älskade mig. Dom var tvungna att vrida hennes axel ur led för att få ut henne. Sen ropade dom på pappa och sprang. Som tur var så började hon andas nästan direkt. Men till följd av att dom vred axeln ur led så fick hon en så kallad plexusskada (nervskada) i vänster arm. (Inte alls vanligt att det händer ska tilläggas, om dom får det så brukar dom flesta friska på sig efter 3-4 månader.) men inte i det här fallet. Hon är mycket bättre, och använder sin superarm för fullt, op väntas efter sommaren. Men hon kommer förmodligen aldrig bli helt frisk.
Detta hade kunnat undvikas ifall min bm hade varit mer uppmärksam eftersom jag var så stor och hade på gränsen till gravdiabetes. Hade hon skickat mig på tul så hade det här kunnat undvikas. Så var inte rädda att be om tul, alltid bra att ta det säkra efter det osäkra.
Oj långt inlägg vart det, skönt att skriva av sig lite. :)
Jag tog ett till digitalt test i morse, en vecka efter det första. Det har stegrat från 2-3 till 3+ vilket känns bra.
Ni som har växtvärk, har ni det lite nu och då under dagen eller är det en viss tid på dygnet? När jag var mellan ÄL och bim kände jag av det lite nu och då under dagen. Nu senaste veckan känner jag främst av det på kvällen.