• bb2014

Bf mars 2015

Vecka 11+4 idag! Var på KUB igår och allt såg bra ut. Hen var riktigt livlig i magen! Fick 1/3700, så inte "toppresultat" men inte heller lågt så det känns bra och jag är inte orolig. Har fortfarande bf 15/3, men vi har ju gjort IVF så vårt "tillverkningsdatum" är exakt :)

Men alla skämtar om midsommar då vi gjorde äggplock måndagen efter midsommar :)

Nu har jag äntligen semester så nu reser vi bort för sol och bad i 3 veckor!

Mår inte alls illa längre utan tvärtom riktigt bra! Så just nu känns allt toppen!

Beklagar verkligen till er som fått missfall!

Och kämpa på alla ni som mår illa eller har andra krämpor.

• bb2014

I Stockholm är de jättenoga att inte ändra Bf pga storlek vid UL när man gjort IVF. Man ver ju när befruktningen skedde och en cell delar sig oavsett när den fäster.

Det är befruktningen som är det viktiga.

Fick till och med brev från min IVF läkare att ta med till BM ang. det.

Annars blir statistiken fel ang. att IVF ger för tidigt födda barn om barnet t.ex är litet så bm flyttar fram bf och så föds barnet vid egentliga bf, men ses som förtidigt född.

Likaså kan man gå över tiden mer än man ska.

Nu var personalen på Mama Mia jättebra och väl insatta i IVF så varken bm eller UL-bm har pratat om nått annan bf.

Har hört att det är olika i olika Landsting. Men tänker man på vad konsekvenserna blir för forskning, statistik ang. IVF så kan det göra en hel del.

• bb2014

21% diff + eller - i tillväxt har jag läst är normalt. Känns ju sjukt om alla barn skulle vara exakt. :)

Tror, som du säger Lejonhierta, att jag på KUB-UL låg på 11+1 i längd när jag var 11+2 ...men hon gick på mina datum.

(Och 11+3 är jag ju i idag!)

• bb2014

Går in i vecka 16 idag (15+0) och vi kom

För nån dag sen hem efter 3 veckor i Malaysia. Har funkat jättebra och jag har mått toppenbra!

Kände sprattel i slutet av förra veckan! Tidigt, men jag är väldigt känslig eller vad man ska kalla det.

Har också fått råmjölk, vilket känns lite lustigt.

Blev också att köpa gravidbyxor då jag inte kunde knäppa mina jeans.

Vi gjorde KUB i v. 11+4 och fick 1 på 3700. Ett bra resultat (även det inte är det högsta, vilket många stirrar sig blinda på) Vi fick det gratis och jag är 34 (35 vid bf). Men anses ändå inte som "gammal" som förstföderska.

Vi gjorde det mest för att få en chans att få se bebis en extra gång vilket det absolut var värt! :)

Vi hade inte tänkt göra fvp vid dåliga siffror.

Nu väntar vi på RUL som är om 3 veckor!

Gällande motion är väl grundregeln att så länge det känns bra är det ok.

I Malaysia trekkade vi i regnskogen (i 34 grader) och snorklade massor. Utan problem.

Och nu rider jag och tänker göra det fram till december när jag är typ i vecka 26-27, om jag orkar!

• bb2014

Ja som Lejonhierta skrivet ser man massor vid KUB! hjärtslag, hur bebisen rör sig (armar och ben), aktivitet i navelsträngen. Absolut värt det! Fin bild fick vi också.

Vi gjorde IVF så vi gjorde ett tidigt VUL i vecka 8. Redan då såg vi hur den minimala räkan viftade på rumpan :)

• bb2014

RUL om 2,5 veckor.

Har som sagt kännt sprattel. Som om det är en fisk. Kan också bli väldigt hård där livmodern befinner sig och sen försvinner det. Gissar att det är bebis som rör sig.

Jobbigt är att jag läcker riktigt mycket råmjölk nu (alltså inte så det sprutar, men droppar)! Inte så det läcker igenom BHn. Men ändå. Känns löjligt att köpa amningsinlägg i vecka 17.

Nån annan som börjat läcka?

• bb2014
    snö 81 skrev 2014-09-29 08:46:44 följande:

Att livmodern blir hård och sen släpper är sammandragningar, livmodern tränar sig.

Det känns inte som sammandragningar. Utan det känns inte alls. Mer att det buktar ut på olika ställen mellan navel och blygdben. Men sammandragningarna kanske inte känns?
  • bb2014
    LillLouise84 skrev 2014-09-29 09:15:50 följande:

Jag har klarat mig från att läcka än så länge. Men med dottern fick jag ha amningsinlägg från v 22 tror jag, för då var det så mycket så jag var blöt om tuttarna hela dagarna och fick byta bh ofta. Men då klarade jag mig med ett par inlägg om dagen.

Det är positivt att få mjölk tidigt för det visar bara att du har mjölk. Ett bra tecken på att det ska gå bra att amma.

Skönt att det är positivt, även om det är lite jobbigt att läcka :) Ser fram emot amningen!
  • bb2014

Har ni börjat handla grejer redan? Jag är lite vidskeplig och vi vill inte börja handla förrän efter RUL. Även om vi sett bebis två gånger redan.

Ni som har barn sen tidigare har väl redan det mesta :)

Är ju massvis att köpa, men roligt också såklart!

Svar på tråden Bf mars 2015