• tovemaja

Bf mars 2015

Hej!
    Lägger till mig i listan men tror jag blir mer aktiv längre fram... allt är så nytt och nervöst ännu! Ofantligt lycklig dock! La in 9/3 som BF men precis som någon annan skrev så är det enligt ÄL (vet säkert när det var) snarare 7/3 men spelar ingen roll!

Kram gänget!

BF MARS 2015

27/2 - Sola - 1:a barnet, 18 år 

1/3 - CarolineSC -1:a barnet, 22 år

1/3 - Aiphos - 1:a barnet, 25 år 

1/3 - Petra334 - 2:a barnet, 35 år 

1/3 - Combat90- 1a barnet, 24 år 

1/3 - lisohl - 1:a barnet, 26 år 

1/3 - carooanna 1:a barnet, 31 år 

1/3 - MariaTheres - 2:a barnet, 28 år 

2/3 - wappilif - 1:a barnet, 24 år

2/3 - Marie 1983- 1.a barnet 31 år 

2/3 - Ella8803 - 2.a barnet, 26år 

2/3 - Mollemolle81 - 2-a barnet, 33 år 

2/3 - Malin1992 - 1-a barnet, 21 år 

2/3 - Cotton - 2a barnet, 36 år 

3/3 - Sandran - 2a barnet, 24 år 

3/3 Sparkliie - 1a barnet, 27 år

3/3 - MirandaMay - 4-e barnet, 30 år 

3/3 - LyckligMalin - 2:a barnet, 36 år

3/3 - Madelia - 1:a barnet, 27 år

5/4 Therese84 - 2:a barnet, 29 år 

6/3 CarinWyou - 2:a barnet, 22år 

6/3 - Snartsommar - 2a barnet, 28år 

6/3 - Bubbelsoda - 1:a barnet, 22 år

7/3 - Lola8200 - 1a barnet, 28 år

7/3 Stephi - 2:a barnet, 28 år

7/3 Cherrykola - 2:a barnet, 24 år

9/3 Tovemaja - 1:a barnet, 29 år

• tovemaja

Mina symptom avtog lite idag och då blir man ju nervös! Igår hade jag mensvärk i vågor, pruttig, rapig (sexigt, jag vet) och väldigt svullen, tvungen att ha uppknäppta brallor. Idag och igår har jag även känt att underlivet känns svullet och lite spänt... men idag har jag annars bara det symptomet kvar plus rapig... vill gärna känna mer så jag slipper oroa mig :)

Vecka 5 (4+2) idag

• tovemaja
    jessi84 skrev 2014-07-04 04:57:05 följande:

Usch, nu är jag lite depp =)
    Fick positivt på gravtest jag hade hemma i onsdags. Tog temp bara för att se. Den har legat på 36,4. 36,7. och 36,3 idag =( nu är jag orolig att mensen ska komma, att testet jag gjorde bara visa falskt. Kan det vara så?
    Är rädd att mensen ska komma nu, hoppas verkligen inte det för nu har det börjat gå in mer och mer att vi väntar en knodd.

Jessi, jag har använt mig av fertilityriend (tempning plus flytningar) i 2 år och man brukar säga att en temp är ingen temp... man kan ha en diff en dag utan att det betyder någonting. Beror på så mycket, vilken ida man sover på, om du sovit med öppen mun, hur många timmars sömn du fått osv.

Jag själv har haft temp som dippade här för 3 dagar sedan men efter det har den gått upp till "normalt" för mig.

Förstår dock att man kan noja. Jag har bara två symptom, litelite ömma bröst och rapar :)
  • tovemaja
    Milov skrev 2014-07-05 13:11:59 följande:

Hänger gärna på här om ok? Vi fick vårat plus i torsdags efter 13 långa månaders försök. Hade redan innan märkt att jag fått kraftigt ökad aptit och jätteömma bröst och sprang mycket på toan. Testade när vi kom hem från en vecka på västkusten och där var det efterlängtade plusset :) nu har jag lite stickningar i magen förutom de andra ovan nämnda symptomen. Det jobbigaste är att jag ständigt är hungrig !

kul att se dig här, minns att vi började försöka typ samtidigt! Sååå efterlängtat!
  • tovemaja
    Briella skrev 2014-07-06 10:04:32 följande:

Alla ni som hänger här när har ni beräknad bf? Jag har den 7/3-15 om jag räknat rätt så klart

du ser allas datum på BF-listan, lägg in dig själv också så är det lättare att hålla ordning... den finns några sidor bak tror jag... Jag är beräknad 7-10 någonstans (beroende på om jag räknad frn ÄL eller från sista mensen)
  • tovemaja
    Madelia skrev 2014-07-07 16:12:47 följande:

Hej! Jag kanske kommer till Facebookgruppen senare när det gått lite mer tid:) men tänkte att det kanske fanns någon mer som jag som inte är så aktiv på Facebook, eller vill vara helt anonym och ville fortsätta diskutera här eller i en ny tråd ist ett tag:)

Jag gick in i v7 idag och ska till bmc på samtal på torsdag.

känner som du. Hänger gärna här eller i en mindre tråd ett tag... :)
  • tovemaja
    Milov skrev 2014-07-07 17:35:22 följande:

Hej ,

Får man vara med på listan ?

Jag plussade förra veckan

Bf 11/3 2014 - 27 år, första barnet , Östergötland

grattis till plus. Jag bor också i Östergötland. Kul!
  • tovemaja

härligt med nya plus! Visst är det underbart att se 3+ Carro? Fick mitt i tisdags... men kan ändå inte slappna av så bokade faktiskt ett tidigt UL 6 augusti... vill bara se att Plutt har det bra!

• tovemaja

Låter jättejobbigt Carro! Åk in om du har så ont!

Malin, blödning som inte är kraftig sägs vara oerhört vanligt i tidig graviditet... har du inte ont skulle jag nog avvakta ett par dagar...

Går in i vecka 7 nu! 6+0..... bara småömma bröst som symptom. Måtte det gå bra hela vägen!

• tovemaja
    CathrinK skrev 2014-07-18 23:10:19 följande:

Med lite hjälp av sambon har jag gjort en fb sida, den heter Mars mammor 2015 :) Kan ni inte hitta den (eftersom den är hemlig) så kan ni väl skriva in era namn så kan jag försöka lägga till er :)

Tove Askling
  • tovemaja
    Kpax skrev 2014-07-25 13:56:44 följande:

Idag är jag illamående igen, fan också!

Frös och mixade ner en halv (liten) vattenmelon som jag drack, så nu känns blotta tanken på melon fullständigt vidrig. Misstag.

Måste hämta ut jyckens medicin, men i övrigt rör jag mig inte från soffan idag.

/fröken offerkofta

jag skulle önska att jag hade lite illamående som symptom! Känner absolut NOLL idag, inte ens ömma bröst.. detta gör att jag oroar mig jättemycket för att embryot dött!
  • tovemaja
    ImseVimseSpindel skrev 2014-07-25 20:44:32 följande:
    Jag har inte heller haft några symptom alls de senaste dagarna så jag börjar också bli orolig. Känner mig inge gravid alls. Tror ni det gör nån nytta att ta ett grav-test?
    nja, det sägs ju att det kan ta veckor innan grav-testen blir negativa... skulle vara ett med veckoindikator på i så fall.. funderar på att beställa hem ett. Bara så att man ser att det visar 3+ fortfarande!
  • tovemaja
    Madelia skrev 2014-07-26 05:29:24 följande:
    Har läst vad ni skrivit och har tänkt precis samma tanke då jag har rätt dåligt med graviditetssymtom jag också. Ville bara berätta att jag minns att det i bruksanvisningen till clearblue digital står att om man gör testet mer än 6 veckor efter befruktning kan man få oväntade resultat eftersom hcg- nivån är för hög för att testet ska kunna göra en tillförlitlig uppskattning. Ville bara upplysa, så ingen behöver oroa dig i onödan om det inte visar som man hoppats:)
    tack för info! Då kanske jag får försöka avvakta till onsdag näst-sästa vecka (6/8) men det är svårt när man oroar sig så!
  • tovemaja
    Teresiat skrev 2014-07-27 01:03:09 följande:

Kul med Facebook, men jag kommer inte gå med i något sådant innan vecka tolv har passerat. Ses då!

Pyret 85 skrev 2014-07-27 07:38:45 följande:
    är det lönt att stanna kvar i denna tråden då? Annars kan jag lika gärna skapa en egen tråd för folk som inte vill gå ut på FB ännu.
    Jag känner samma... för tidigt för FB. Skriver gärna på FL

Svar på tråden Bf mars 2015