• Madelia

Bf mars 2015

Hej! Jag är också gärna med:) Jag plussade i söndags och har bf runt 3/3 lite beroende på hur man räknar. Jag har dock svårt att glädja mig än, då jag efter ett tidigt mf i februari blivit medveten om hur vanligt det är. Men jag hoppas verkligen det går vägen den här gången!

F MARS 2015

27/2 - Sola - 1:a barnet, 18 år

1/3 - CarolineSC -1:a barnet, 22 år

1/3 - Aiphos - 1:a barnet, 25 år

1/3 - Petra334 - 2:a barnet, 35 år

1/3 - Combat90- 1a barnet, 24 år

1/3 - lisohl - 1:a barnet, 26 år

1/3 - carooanna 1:a barnet, 31 år

1/3 - MariaTheres - 2:a barnet, 28 år

2/3 - wappilif - 1:a barnet, 24 år

2/3 - Marie 1983- 1.a barnet 31 år

2/3 - Ella8803 - 2.a barnet, 26år

2/3 - Mollemolle81 - 2-a barnet, 33 år

2/3 - Malin1992 - 1-a barnet, 21 år

2/3 - Cotton - 2a barnet, 36 år

3/3 - Sandran - 2a barnet, 24 år

3/3 Sparkliie - 1a barnet, 27 år

3/3 - MirandaMay - 4-e barnet, 30 år

3/3 - LyckligMalin - 2:a barnet, 36 år

3/3 - Madelia - 1:a barnet, 27 år

5/4 Therese84 - 2:a barnet, 29 år

6/3 CarinWyou - 2:a barnet, 22år

6/3 - Snartsommar - 2a barnet, 28år

6/3 - Bubbelsoda - 1:a barnet, 22 år

7/3 - Lola8200 - 1a barnet, 28 år

7/3 Stephi - 2:a barnet, 28 år

• Madelia

Hur har ni valt att räkna ut erat bf? Från senaste mensens första dag eller från ägglossningen (ni som vet exakt när ni hade den)? Det diffar på två dagar för mig beroende på vad jag väljer. Hur brukar man räkna :)?

• Madelia
    lisohl skrev 2014-07-01 17:16:45 följande:

Jag valde från senaste mensens första dag även fast jag testade och är rätt säker på när jag hade äl. Har egentligen ingen förklaring till varför jag valde så. Tänker att det inte spelar så stor roll i början, datumet kommer ju med största sannolikhet att justeras längre fram ändå.
    Såklart, jag var bara nyfiken :)
  • Madelia
    Mollemolle81 skrev 2014-07-04 12:29:45 följande:

Symtom ja...hur känner ni andra?! Förstår att det är väldigt olika!

Själv känner jag mig verkligen inte gravid...lite ont i bröstvårtorna men det har jag lite till å från i vanliga fall....annars typ ingenting, så man undrar ju om man är gravid!!

Fasthet är rätt skönt att inte må illa, ha ont i magen å massa annat, det kommer säkert med tiden ändå...kanske att jag e lote tröttare än vanligt, svårt att säga då jag jobbar treskift å ofta e trött just pga jobbet å omställningarna...

Går snart in i v 7....

Jag känner precis likadant... I princip ingenting, förutom ont i brösten. Men det har jag alltid såsom innan mensen och så ändå, så det känns ju inte alls nå ovanligt:)

Borde också gå in i v.7 om ett par dagar om jag nu fattar det här med räknandet rätt :/
  • Madelia

Hej! Jag kanske kommer till Facebookgruppen senare när det gått lite mer tid:) men tänkte att det kanske fanns någon mer som jag som inte är så aktiv på Facebook, eller vill vara helt anonym och ville fortsätta diskutera här eller i en ny tråd ist ett tag:)

Jag gick in i v7 idag och ska till bmc på samtal på torsdag.

• Madelia
    tovemaja skrev 2014-07-07 19:05:32 följande:
    känner som du. Hänger gärna här eller i en mindre tråd ett tag... :)
    Va trevligt:) vad är enklast tro, Att göra en ny eller hänga kvar här?
  • Madelia
    Stjärnhimmeln skrev 2014-07-07 21:33:40 följande:
    Jag tänkte också vara helt anonym ett tag till :)
    Det känner jag med att jag vill, därför känns detta som ett bra forum att kunna ventilera sig på så länge :)
  • Madelia
    Maria Theres skrev 2014-07-07 21:25:45 följande:
    Jag gick också in i v. 7 idag! Men bvc blir den 30/7 för inskrivning. Var du på hälsosamtal eller inskrivning eller både och?
    Ok, kul :)

Nej, jag har inte varit där än, ska dit på torsdag, så jag vet inte. Men hon jag hade kontakt med sa att det beräknades ta upp till en timme och det låter ju lite länge för inskrivning så:) jag tyckte det kändes tidigt att gå dit alls redan:)

Vet du vad det är du ska göra på din tid?
  • Madelia
    Petra 334 skrev 2014-07-07 22:05:02 följande:
    Hänga kvar här! Även om vissa av oss pratar på fb med kommer iaf jag att finnas kvartär med :)
    Allright, då kör vi på det till att börja med iaf :)
  • Madelia
    aiphos skrev 2014-07-08 15:29:52 följande:

Skulle naturligtvis vara en :(

Beklagar. Verkligen. Vet hur ledsamt det känns.
  • Madelia
    Pyret 85 skrev 2014-07-20 19:01:59 följande:

hur mår ni andra?
    Jag har haft fruktansvärd mensvärk/molvärk hela dagen men är borta nu ikväll. Fortfarande öm i brösten men faktiskt inte lika mycket som tidigare i veckan.
    Även illamående till och från, inte så mycket som tur är. Hoppas det inte blir som förra grav då jag kräktes från v. 7 och genom hela grav tills sonen kom ut i v 38.

Hungrig oftare.

Jag är öm i brösten och har till min förskräckelse fått lite finnar vilket jag iofs inte vet hör ihop med graviditeten eller inte, men jag har tidigare varit väldigt förskonad mot det.

Det är de absolut enda symptom jag har. Ingenting annat alls känner jag. Går in i v.9 imorgon.
  • Madelia
    tovemaja skrev 2014-07-25 20:49:49 följande:
    nja, det sägs ju att det kan ta veckor innan grav-testen blir negativa... skulle vara ett med veckoindikator på i så fall.. funderar på att beställa hem ett. Bara så att man ser att det visar 3+ fortfarande!
    Har läst vad ni skrivit och har tänkt precis samma tanke då jag har rätt dåligt med graviditetssymtom jag också. Ville bara berätta att jag minns att det i bruksanvisningen till clearblue digital står att om man gör testet mer än 6 veckor efter befruktning kan man få oväntade resultat eftersom hcg- nivån är för hög för att testet ska kunna göra en tillförlitlig uppskattning. Ville bara upplysa, så ingen behöver oroa dig i onödan om det inte visar som man hoppats:)
  • Madelia
    Pyret 85 skrev 2014-07-27 07:38:45 följande:
    är det lönt att stanna kvar i denna tråden då? Annars kan jag lika gärna skapa en egen tråd för folk som inte vill gå ut på FB ännu.
    Jag går inte heller med på fb en på ett tag, så är kvar här. Men kanske egentligen blir mindre rörigt om man gjorde en ny tråd om nån vill, för oss som vill fortsätta prata här:)
  • Madelia
    HoppasHoppas1 skrev 2014-08-06 20:04:41 följande:

Hej! Jag behöver ert råd angående en sak. Vad tänker ni om KUB-test? Ska man eller ska man inte. Jag är "bara" 29 år och inom vårt landsting erbjuds man bara testet från 33 år ålder. Det finns dock privata kliniker man kan vända sig till, kostat några tusenlappar. Vad säger ni?

Vi ska göra KUB-testet privat och har bokat tid, jag tror det skulle kosta oss 1600 och då får man ett par bilder med sig. Jag är bara 27, i vårat landsting erbjuds dock ingen göra KUB. Jag tycker egentligen inte det är jätteviktigt då vi inte borde ha så mycket att oroa oss för, men min sambo tyckte att vi skulle göra det. Jag ser det som ett tillfälle att få se om det finns något levande alls därinne så tidigt som möjligt och slippa vänta till RUL.
  • Madelia
    HoppasHoppas1 skrev 2014-08-06 20:04:41 följande:

Hej! Jag behöver ert råd angående en sak. Vad tänker ni om KUB-test? Ska man eller ska man inte. Jag är "bara" 29 år och inom vårt landsting erbjuds man bara testet från 33 år ålder. Det finns dock privata kliniker man kan vända sig till, kostat några tusenlappar. Vad säger ni?

Kanske ska tillägga att vi är överens om hur vi resonerar om det skulle visa dig vara en hög sannolikhet för kromosomfel.
  • Madelia
    trytofindme skrev 2014-08-06 22:33:54 följande:
    Vi vill också göra KUB-test privat, men måste i så fall åka 20mil enkel resa till Uppsala, och jag vet inte ens vilken klinik jag kan vända mig till. Lutar väl åt att det inte blir något alls :(
    Ja, oj. Det var långt, ni har inte möjlighet att få göra men betala för det på något landsting i närheten som erbjuder det? Vi ska till Sthlm, har en bra bit vi med, men inte riktigt lika långt. Fick dessutom göra blodprovet här hemma, så blir bara en resa.
  • Madelia
    RoZ29 skrev 2014-08-22 09:19:09 följande:

Är det fler än jag och min sambo som har börjat tänka på namn? Det är väl att ta ut det i förskott men vi har velat haft barn ett tag och började prata om namn redan innan vi blev gravida.

Maja eller Hugo ????

Nejdå, jag och min sambo (mest jag, haha) började prata lite namn på kul redan innan vi var gravida, mest för att se hur våra tycken överensstämde antar jag:) jag tycker det är svårt med pojknamn dock, flicknamn känns som det finns väldigt många fler jag gillar.
  • Madelia

Är lite nyfiken på om någon gått upp i vikt något och isf hur mycket:)?

Jag går in i vecka 14 imorgon och har gått upp 3-4 kilo. Jag är ganska smal sedan innan och motionerar en del, men tyvärr äter jag alldeles för mycket nu också:) Man vill ju inte gå upp jättemycket mer än man behöver.

• Madelia
    Aho skrev 2014-08-28 12:08:04 följande:

Mår alla dåligt och känner av symtom? Själv mår jag så himla bra så tanken har slagit mig flertal gånger att jag kanske inte är gravid längre.. brösten ömmade och växte en hel storlek veck 9-10, går nu in i vecka 13 men har typ inga symtom alls.. knappt trött ens. det gör mig jätteorolig... =(

Nejdå, jag mår precis som vanligt och har gjort hela tiden. Jag är i v14 och för bara en vecka sedan på KUB såg jag att allt var bra därinne, så jag tycker inte du ska oroa dig:)
  • Madelia
    Tjollahopp skrev 2014-09-28 21:40:14 följande:

RUL på tisdag!!! Spännnnnnande!!! : )

Äntligen dax

Jag har också RUL på tisdag:)! Lycka till!
Svar på tråden Bf mars 2015