• Lola8200

Bf mars 2015

Hej!! Tänkte hoppa in här då jag nyss plussat. Jag och sambon är 28 år och Beräknad bf är 7 mars. Detta blir vårt första barn Vet inte riktigt hur man lägger till i listan så om någon vänlig själ känner sig manad att lägga till mig

• Lola8200
    Maria Theres skrev 2014-06-29 21:47:37 följande:
    Uppdaterar listan! 

BF MARS 2015 

27/2 - Sola - 1:a barnet, 18 år

1/3 - Aiphos - 1:a barnet, 25 år

1/3 - Petra334 - 2:a barnet, 35 år

1/3 - Combat90- 1a barnet, 24 år

1/3 - lisohl - 1:a barnet, 26 år

1/3 - carooanna 1:a barnet, 31 år

1/3 - MariaTheres - 2:a barnet, 28 år

2/3 - Marie 1983- 1.a barnet 31 år 

2/3 - Ella8803 - 2.a barnet, 26år 

2/3 - Mollemolle81 - 2-a barnet, 33 år 

2/3 - Malin1992 - 1-a barnet, 21 år 

2/3 - Cotton - 2a barnet, 36 år 

3/3 - Sandran - 2a barnet, 24 år 

3/3 - MirandaMay - 4-e barnet, 30 år 

5/4 Therese84 - 2:a barnet, 29 år

6/3 CarinWyou - 2:a barnet, 22år

6/3 - Snartsommar - 2a barnet, 28år 

6/3 - Trolla - 2a barnet, 30 år

6/3 - Bubbelsoda - 1:a barnet, 22 år

7/3 - Lola8200 -1:a barnet, 28 år

• Lola8200

Hej! Har Bf 8/3 och undrar om det är någon mer som känt av den här hopplösa tröttheten? Eller har den avtagit?

Jag är i v 12 (11+1) och jag börjar jobba idag efter fyra veckors sömnig semester.jag är så orolig över att bli pikad av chefen att jag är långsam eller nonchig. Man måste ju vara på topp konstant inom service. Jag är ju fortfarande trevlig och glad,men dödligt gäspig.

Egentligen söker jag nog bara en tröst att det ska avta efter den här veckan,för i ärlighetens namn så fixar jag allt utom denna trötthet :-P

• Lola8200

Ja det är nästan varje vecka som man upptäcker nya grejer som man inte direkt tänkte på innan plusset

Läste om hemorrojder..den blir kul

Ang kub-test, måste man vara som en igel eller gravt orolig för att de ska kolla en extra gång? Man vill ju inte vara till besvär,men rul v18 och inget annat innan..det är ju tortyr...man vill ju åtminstone höra hjärtljud innan..och om man berättar för vänner och bekanta innan rul,och sen får veta att nåt är fel.trodde aldrig att jag skulle vara orolig för detta,men men..inte bara förlossningen som skrämmer mig tydligen..

Ska kanske sova mig igenom denna oro som jag sover genom resten av dagen, kanske funkar

• Lola8200

Är det någon mer än jag som har ett jäkla ont av "fisar på tvären"? Alltså jag får så in i hela h ont att jag orkar inte stå..det känns som världens knivar i sidan..jag hoppas det släpper framöver för det börjar bli jobbigt att dölja att jag har ont på jobbet :-/

• Lola8200
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-01 18:45:44 följande:

Jag bor i Jämtland, Östersund närmare bestämt.. Och här görs inga vul (om du inte får missfall eller liknande) eller kub :(

Grejen är att jag klarar ju av att vänta, men blir så himla avis när man ser hur många som får se sin lilla bebis redan v7,8,9,10,11,12 osv..

Men men inte mycket att göra åt! :)

Vad roligt jag bor också i östersund. Vilken vecka är du i nu?

Jag har bf 8 mars och är i v 14
  • Lola8200

[quote=73920357][quote-nick]Villhaenbebbe skrev 2014-09-03 08:45:48 följande:[/quote-nick]Vad kul med någon i närheten :) :) Går in i vecka 12 imorgon! BF 25 mars :)

Hur gammal är du? :)[

Både jag och sambon är 28 år för oss är det första barnet så det är lite pirrigt ni då?

• Lola8200

Det är så stort och läskigt, men så jäkla kul!!! :)[/quote]

Ja jag är riktigt förlossningsrädd men jag försöker tänka att kan min hund så kan jag också..mest Justin längtar jag efter första rörelserna,det känns extra spännande vi var på inskrivning förra veckan och jag älskar min barnmorska Ulla-karin, hon är riktigt lugn men har den där glimten i ögat. Tror nog att lite dämpar nervositeten lite

Vilken mvc tillhör du?

• Lola8200
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-03 14:37:32 följande:

Jag är faktiskt väldigt lugn inför förlossningen, men det kanske hinner ändras ju närmre det kommer :) haha!

Jag ska på inskrivning på måndag, men har varit på hälsosamtalet och träffade min BM, jag har varit hos henne tidigare när jag fick herpes.. så det var nästan lite "skämskudde", förstår ju att hon säkert inte kommer ihåg det.. men det var något jag satt och tänkte på haha.. Men annars så gillade jag henne!

Jag tillhör Frösöns MVC, dudå? :)

Ja det härliga med barnmorskor är väl det att de inte dömer jag tillhör zgränd. Min barnmorska tvingade min sambo att köpa godis till mig för att jag var så duktigt när hon tog blodprov..störtskön
  • Lola8200

Vi köpte en doppler för att lugna min rädsla..det var helt fantastiskt att få höra på lillen om så bara i några sekunder

Men tänk på att livmodern gömmer sig i bäckenet och då kan det vara svårt att hitta hjärtat..och då kanske du blir ännu mer orolig..jag skulle riva i ordentligt åt barnmorskan om jag var riktigt orolig och hon sa nej..hon ska ju se till att du mår bra och att ditt barn mår bra..ge henne en känga och ljug om en liten blödning om du måste.eller säg att du är symptomfri,då får de bråttom. Lycka till och håll hakan uppe,det är säkert ingen fara med den lille

• Lola8200
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-03 15:05:18 följande:

Nee och det är ju tur att dom inte gör det haha.. Men hon var jättesöt i övrigt - väldigt ung, men det gillar jag!

Haha min kollega har samma barnmorska som du! Hon gillade henne med :) 

Gud vad roligt min chefs syster har också ulla-karin..hon är nog poppis
  • Lola8200
    snö 81 skrev 2014-09-04 15:30:10 följande:

Hur tidigt kan man höra med en doppler?

Vi hörde i vecka 13...när vi provade igår hittade vi inget..men så kan det ju vara med dopplers..ibland hör man nada
Svar på tråden Bf mars 2015