Inlägg från: Anonym (Hjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hjälp)

Snälla hjälp mig någon!

Jag är alkoholist, jag måste ha hjälp, men jag kan inte kontakta VC, är så rädd att få stämpel på mig , och att bli av med mina barn...

Vad ska jag göra?   Vart ska jag vända mig? 

• Svar på tråden Snälla hjälp mig någon!
  • Anonym (Hjälp)

Tack så mycket för era stöttande svar!  

• Anonym (Hjälp)

Hade väntat mig att få en massa påhopp, därför jag inte vågat kolla tråden förrän nu!

Jag är rädd för att kontakta läkare, vill inte få en stämpel som alkoholist, och är rädd att det kan användas mot mig om det skulle bli vårdnadstvist i framtiden tex...

Vågar inte gå ut med mitt missbruk, hade det gått att köpa receptfri medicin, typ antabus, hade jag gjort det...  Vill verkligen sluta (eller snarare dricka normalt och sunt).

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (Hmm) skrev 2014-06-28 17:26:07 följande:

Oroa dig inte. Att vara ärlig och ta tag i sina problem är mycket värt. Så jag tycker du ska ta kontakt med Vc. Dom har även tystnadsplikt. Lycka till! Kämpa på för ditt välmående.

Tack!   Jag blir så glad över att inte bli dömd och få påhopp, det var det jag var rädd skulle hända när jag startade tråden..

Men om jag går till VC och söker hjälp, och det skulle hända något i framtiden, som tex  en vårdnadstvist eller annat, kan då mina problem komma fram?   Kan socialen få reda på att jag har/har haft alkoholproblem?  Får VC lämna ut sådant?  

Sen känner jag att min husläkare inte är en person jag vill anförtro sådana saker,  hon är flera år yngre än jag, och jag har varit där ett antal gånger med mina barn, och jag tycker hon är lite plump...   Skulle ha otroligt svårt att anförtro henne mina problem...   
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (g) skrev 2014-06-28 17:36:48 följande:

Om du gör en sån TS, så är risken för någon hoppar på dig, mer eller mindre obefintlig.

Har du en en diagnos elelr misstänkt diagnos, av någon psykisk sjukdom eller liknande?

Om man har detta, så måste man ta tag i detta också.

Annars blir ditt missbruk bra mycket svårare att få i ordning på.

Jag har sett påhopp för mindre än så, tyvärr..

Nej, jag har ingen psykisk sjukdom eller diagnos.
Svar på tråden Snälla hjälp mig någon!