Aros02 skrev 2014-06-29 11:02:16 följande:
Mycket intressant tråd det här tycker jag!
intressant att det är så måna kvinnor som tycker att männen de stött på varit dåliga kyssare. Jag är man men har endast ett fåtal gånger stött på en kvinna jag tycker kysser bra!
Tycker som trådskaparen att det är oerhört viktigt med fysisk attraktion och framförallt kyssandet. Har varit tillsammans med en kvinna i över ett decennium som hade kvaliteer jag tyckte om men hon kunde inte kyssas så det låg helt nere under många år. Inga pussar eller kyssar alls. Sexet funkade men inte mer. Träffade en kvinna för ett tag sedan som hade haft ett dåligt sexliv länge i sitt äktenskap. Vi blev mer och mer kompatibla sexuellt med smekande och allt men kyssandet funkade inte alls och jag gav upp igen. Tungan slappnade aldrig av. Säkert ger jag upp för lätt men jag har verkligen ingen lust att vara en "lärare" på precis allt även om jag numera inte anser mig ha problem med att berätta vad jag gillar.
En bra kyss som övergår till hångel ycker jag ska vara inkännande och stegrande i början. Sen får det gärna bli lite böljande i intensitet, kommando, tempo och djup. Men känslan måste väl baseras på nyfikenhet och lyhördhet redan i första kyssen antar jag. Sen kan man ju givetvis vara ringrostig och nervös förstås.
Fan vad jag längtar efter nån att hångla med... Nån frivillig?? .. ????
Trevligt att du gillade min tråd!
Det kanske bara är så att det är flest kvinnor som svarat?
Eller så är det så att det är fler män än kvinnor som är lite "hårdhänta" och "kör på" utan att känna in motpartens reaktion? Trots allt har ju män mer råstyrka än kvinnor och den traditionella mansrollen är ju att vara den aktive samtidigt som kvinnan är mer försiktig eller passiv. Men nu är jag ute på hal is känner jag!
Inga pussar låter extremt tråkigt! Att man efter ett långt förhållande inte grovhånglar på öppen gata är ju inte så konstigt - men pussas fortsätter man ju att göra men att kyssar kanske mer utdelas på hemmaplan och vid lite mer intim samvaro... !
Jag håller med dig, jag har heller ingen lust att vara "lärare". Det finns säkert de som går igång på det, men inte jag... Det är en sak att tala om vad jag tycker om av lite mer teknisk karaktär när det gäller sex, det är ju individuellt och kan ju liksom ingen veta, men att en vuxen man klarar av att leverera en åtminstone hyfsad kyss och kan hålla om mig och ta i mig på ett skönt sätt - alltså nu kommer jag få Bosse Larsson på mig! - det förväntar jag mig faktiskt.
Haha skulle ju inte våga hångla med någon här efter denna tråden. Det kan ju lätt framstå som att jag själv tycker jag är så sjukt bra på detta, upp till bevis liksom, men det är inte det som är grejen. Det handlar om kompabilitet helt enkelt!