Inlägg från: Anonym (smack) |Visa alla inlägg
  • Anonym (smack)

Han kan inte kyssas!

Kära TS! Jag vet precis vad du menar!
    Min fästman (jajemen, vi är förlovade trots detta! ;)) har under det år vi varit tillsammans heller aldrig varit något vidare på att kyssas. Antingen så är det en liten puss med styva läppar, eller fullproppat mun med tunga. Första kyssen var helt OK, men inte den bästa jag haft i livet. Men han var så fantastisk och underbar i övrigt att jag faktiskt "såg förbi" det lite. Nu efter ett år tillsammans har jag på olika vis öppnat upp för att han inte använder sina läppar till dess fulla potential, och vi har haft olika samtal om hur vi tycker om att kyssas/att bli kyssta. Det är såklart inte möjligt om personen i fråga inte är öppen för det. Känns din dejt som det? Förstår att det kan kännas tidigt in i er relation att börja ta upp det, så du får nog helt enkelt välja. "Stå ut" med lite tokiga kyssar (som faktiskt kan förbättras), eller hitta någon som kan kyssas, men kanske saknar någon av din dejts fina egenskaper? Det är något du själv måste ta ställning till.

Håller med det som skrivs om att det saknas någon viss känsla för stämningen, och den vet jag inte om den kan läras upp. Allt jag vet är att min kille inte är direkt fysisk (jag är JÄTTEfysisk och behöver mycket beröring, kyssar, smek osv), men han anstränger sig för min skull. Jag måste å min sida också ta hänsyn till att han inte har samma behov av närhet som jag. Vill man ha något, får man ta det, som min fästman säger. Men kom ihåg, kommunikation är nyckeln till det mesta! Någon gång i ett förhållande måste man ju konversera om vad man har för förväntningar, behov och önskemål utan att det låter krävande och anklagande (givetvis).

Andemeningen i mitt något långa svar är nog nånstans att du inte ska räkna ut honom helt! Men också att du måste se till dig själv och dina behov. Är du beredd att ge honom en chans att utvecklas?

All lycka till!

• Anonym (smack)
    Anonym (uuuusch) skrev 2014-06-18 19:13:17 följande:
    Men hur känner du inför hans kyssar då - är du neutral? Det kanske jag hade kunnat hantera, att han inte var någon fantastisk kyssare av rang... men problemet är att jag är inte neutral, hans kyssar gör mig snarare helt avtänd och att jag vill nästan inte träffa honom igen för jag vill inte behöva gå i närkamp eller ta det ett steg längre. Och det är ju inte riktigt normalt! Och jag tycker det skulle vara verkligen svårt att säga till honom! Det om något känns som att det skulle förstöra stämningen! Sen har jag full förståelse för att inte alla gillar djupa kyssar utan kanske föredrar att pussas och använda läpparna utan så mycket tunga...
    Jag själv är väl mer i utvecklingsfasen med min killes kyssande så jag har väl inte så stora förhoppningar. Får acceptera att han gör som han gör, även fast han inte använder sina läppar så mycket som han skulle kunna. Ge mig ett tag så kommer det lösa sig! Men återigen, detta kan jag hantera för att jag älskar honom så mycket. Eftersom ni är i dejtingfasen så får du inse att du känner som du känner. Känns det som absolut avsky av bara tanken att han ska ta på dig, ska du ju inte fortsätta fysiskt med honom. Kan du ändå någonstans känna att det vore intressant att ge det en chans, så gör det. Och ja, det kanske är lite tidigt för dig att "kritisera" hans kyssande. Den diskussionen kanske man tar när man känner varann och har en viss dos av tillit och öppenhet.
    Att du inte blir upphetsad eller vill ha mer av hans kropp när du kysser honom, låter för mig som en signal om att ni fysiskt inte klickar. Värt att ha i beaktning. Även om min kille inte är världens bästa kyssare så tänder jag ändå på honom och vill ha mer.
    Men alltså, har du genom åren blivit van vid att killar tar för sig mycket och du kanske inte behövt bjuda till för att fysiskt bli upphetsad? Absolut ingen dryghet i den frågan, utan mer nyfiken. :)
  • Anonym (smack)

Sen vill jag tillägga att jag för ca 2 år sedan dejtade en kille som jag hade mycket gemensamt med och som jag kunde prata med. Men när det kom till det fysiska så var det totalstopp. Han kunde inte använda någonting, och till skillnad från din kyssupplevelse så var den här snubbens överläpp helt stel och stilla. Bara underläppen som slafsade upp och ner. Det är så svårt att möta en sådan kyss som är så olik ens egen! Det är ju inte att man inte vet hur man ska göra, utan att man gör på ett sätt som inte klaffar med MITT sätt att kyssas. Men iaf, efter jag och den här snubben hade varit något mer fysiska (kram, kyss, hångel), så blev jag fullständigt avtänd och skulle aldrig låta honom ta på min kropp. Så jag förstår dig också!

• Anonym (smack)
    Anonym (uuuusch) skrev 2014-06-18 20:13:40 följande:
    Avsky är kanske att ta i men det var då definitivt inte tändande, eller ja kanske till och med avtändande... så det är nog som du säger att vi - eller åtminstone inte jag - klickar inte fysiskt. Jag blev då inte sugen på mer... :(  
    Jag är inte säker på att jag förstår din fråga rätt ang att bjuda till för att bli fysiskt upphetsad? Jag har nog haft förmånen att mina tidigare förhållanden fungerat väldigt bra vad gäller den fysiska biten, utan att jag/vi behövt anstränga oss, det har kommit naturligt. Men det kanske inte är det du menar?
    Med min fråga så menar jag lite mer att du i tidigare förhållanden har fått lusten lite "serverad" genom goa, härliga, mumsiga kyssar som får igång dig (inte meningen att fokusera så mkt på sex, men så blev det nu :/), nu kommer den här nyfikenheten inte automatiskt, och du kanske ger upp? Lite för lätt? Jag vet inte, känner ju inte dig och vet inte hur du fungerar, men kanske värt en liten funderare. :) Klart man haft relationer tidigare där man klickat otroligt bra sexuellt, men de personerna är man ju inte med längre av någon anledning. Emotionell oklickbarhet? Intellektuell oklickbarhet? Ja, det vet man ju bara själv. Till syvende och sist måste du gå till dig själv och vad du prioriterar högt i en relation med någon. Jag får uppfattningen om att det ändå känns lite sorgligt ändå, att det inte funkar fysiskt hittills med den här killen? Alltså har han ju hittat något hos dig som gör dig intresserad. Sen om det kan väga upp för hans bristande kyssande, kan du som sagt 100 ggr innan bara ta ställning till själv.

Precis som du skriver så tar det olika lång tid innan man lär sig en annan persons kropp, innan man synkar. Vissa synkar man med direkt, men så fallerar det på att man har 0 saker gemensamt, eller har olika mål med livet. Vissa kanske man har det lite travande med, men allt annat stämmer. Det är först nu, efter ett år tillsammans som jag och min fästman har ett fantastiskt sexliv (fan, sex nu igen... sorry). Eller så är jag förblindad av kärlek. ;)

Allt flum åsido, hade det varit jag hade jag kanske träffat honom igen, på neutral mark och kanske bara snackat i några timmar, utan att det skulle fortsätta hemma hos någon. Kolla igenom det intellektuella en gång till. Känner du känslor för honom, eller tar det tvärstopp och du kan inte sluta tänka på det fysiska? Kanske kan du ta ett beslut utifrån det?
Svar på tråden Han kan inte kyssas!