Han kan inte kyssas!
Kära TS! Jag vet precis vad du menar!
Min fästman (jajemen, vi är förlovade trots detta! ;)) har under det år vi varit tillsammans heller aldrig varit något vidare på att kyssas. Antingen så är det en liten puss med styva läppar, eller fullproppat mun med tunga. Första kyssen var helt OK, men inte den bästa jag haft i livet. Men han var så fantastisk och underbar i övrigt att jag faktiskt "såg förbi" det lite. Nu efter ett år tillsammans har jag på olika vis öppnat upp för att han inte använder sina läppar till dess fulla potential, och vi har haft olika samtal om hur vi tycker om att kyssas/att bli kyssta. Det är såklart inte möjligt om personen i fråga inte är öppen för det. Känns din dejt som det? Förstår att det kan kännas tidigt in i er relation att börja ta upp det, så du får nog helt enkelt välja. "Stå ut" med lite tokiga kyssar (som faktiskt kan förbättras), eller hitta någon som kan kyssas, men kanske saknar någon av din dejts fina egenskaper? Det är något du själv måste ta ställning till.
Håller med det som skrivs om att det saknas någon viss känsla för stämningen, och den vet jag inte om den kan läras upp. Allt jag vet är att min kille inte är direkt fysisk (jag är JÄTTEfysisk och behöver mycket beröring, kyssar, smek osv), men han anstränger sig för min skull. Jag måste å min sida också ta hänsyn till att han inte har samma behov av närhet som jag. Vill man ha något, får man ta det, som min fästman säger. Men kom ihåg, kommunikation är nyckeln till det mesta! Någon gång i ett förhållande måste man ju konversera om vad man har för förväntningar, behov och önskemål utan att det låter krävande och anklagande (givetvis).
Andemeningen i mitt något långa svar är nog nånstans att du inte ska räkna ut honom helt! Men också att du måste se till dig själv och dina behov. Är du beredd att ge honom en chans att utvecklas?
All lycka till!