• AnnC

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Fast det krävs mycket att det ska bli en graviditet även om man prickar äl. En intressant film att kolla på "the great sperm race" finns b la på youtube

Vår strategi för att maximera chanserna: sex var 2-3 dagar efter mens fram till positivt äl test, då kör vi tre dagar på raken

• AnnC

Kolla filmen jag nämnde ovan!

Den visar spermiernas resa och vad som händer i kroppen.

Båda mina graviditeter har jag plussat äl+10.

• AnnC

Haha, eller hur missciss! :P

Usch vad tiden går långsamt!!!

• AnnC

Det kan vara positivt bara en dag så det är bara att köra på!

• AnnC

Usch känner att jag kommer va skenis denna månaden, redan molvärk! Äl+6.
    Försöker att inte se graviditet som en möjlighet, vill inte få upp förhoppningarna :-P

• AnnC

Vad skönt att allt verkar ok willhiamsmamma!

Bittersweet2012: skitmens!

• AnnC

Testade negativt igår och idag så känner mig helt ute nu och förväntar mig mens imorgon! Bara att ladda för nytt försök..

• AnnC

När man tempar är det ju tempen som bekräftar när äl har skett, och för mig har det varit olika. T ex kan det vara positivt två dagar men äl var första dagen. Eller så kan det vara positivt bara en dag och äl är dagen efter. Så man ska alltid räkna med första positiva test, sen släpper det 12-48 timmar efter det.

• AnnC

Tar tempen varje morgon innan jag går upp ur sängen. Man ska ta den ungefär samma tid varje morgon
    Tempen blir högre direkt efter ägget släppt, det är pga progesteronet som börjat tillverkas då!

Ja nu jäklar oktober. Jag har så korta cykler att jag nog hinner med ett bim i oktober också :P

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)