Inlägg från: Missciss |Visa alla inlägg
  • Missciss

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

..och idag kom mensen, fyra dagar för tidigt. Blir så ledsen :(

Känner att jag behöver en paus från allt..

• Missciss

Grattis till er gravida!! Roligt med plus!

Styrkekram till Bittersweet! Jag stannar oxå kvar och kämpar med er i oktober!! Är mitt i mensen nu. Nästa mens kommer jag vara i Spanien, så jag hoppas verkligen jag slipper den av flera anledningar.

Men sen fattar jag inte.. Vi gjorde alla rätt denna månad, prickade verkligen in ägglossningen osv. Varför blir vi inte gravida??? *bitter*

• Missciss

Ja, har ju oxå läst att vid carje ägglossning är det ju ändå bara typ 40% chans att bli gravid (fast jag fattar inte vaaarför, vad är det sominte går??). Så vet ju att även om man gör allt rätt så är det ju inte säkert att det blir. Är ju dock omringad av människor i mitt liv som blir gravida av att bara ha 6 en gång, så statistiken stämmer inte på dem jag känner iaf..

Vår "strategi" kommer nog oxå att vara sex var 2-3 dag hela månaden å sen efter positivt utslag förhoppningsvis varje dag några dagar (om möjlighet finns).

Hur kommer det sig att ni inte kan ha 6 så ofta tassimon? Är det pga resor?

• Missciss

Bittersweet: jag fick också blodflytningar på bim -4 men mensen kom inte igång förrens på rikriga bim. Knäppt, å jag skyller på bidrottninggelen!! Som jag fortsätter äta denna månad oxå. Någon mer?

• Missciss

Och jag är oxå nyfikenpå er gravida, hur många dagar efter ägglossningen ni fick positivt på gravtestet!!!

• Missciss

Ja tack för tipset AnnC, tittar just nu :)

• Missciss

Idag tänker jag: HUR lyckas eg de som blir gravida, det är ju MASSOR som ska stämma in samtidigt...

Jobbigt med samlagssmärtor Tassiemon!! Speciellt eftersom det liksom är en förutsättning med penetration om man vill bli gravid liksom, annars kan man ju göra annat... Men ni har ju lyckats förr så det ska väl fungera igen :)

• Missciss

Det KAN ju vara så att du haft en höjning längre tid än du tror.. Den kanske kom strax efter du tog ett test och då märker du inte det förrän nästa test som är 24h senare..

• Missciss

Jag förstår din känsla bittersweet! :( :( :(

• Missciss

Tråkugt AnnC

Är det fler som går å väntar på BIM här nu?

Jag har inte haft ägglossning än, men min nästa bim blir ca 19 oktober.

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)